![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Oli hyvä nähdä kuvien kanssa miten vinssi Fronteran keulalle asettuu. Minulle oli yllätys, että alkuperäisen puskurin voi jättää paikoilleen. Siistin näköinen ratkaisu. Valmiita vinssipuskureita en tähän Fronteran A-malliin ole löytänytkään, B-malliin niitä olisi. En tiedä saisiko sellaisen soviteltua A-malliinkin, eiväthän nuo niin kovin erilaisia taida olla. Pitänee harkita tällaista ratkaisua missä alkuperäinen puskuri jää paikalleen tai sitten etsiä joku, joka osaa tehdä suurin piirtein siistin näköisen vinssipuskurin. Taitaa olla vasta ensi vuoden projekteja tuo. Astinlaudat napsin minäkin Fronterasta pois, tuli vähän lisää maavaraa niille kohdin. Sain tähän inspiraation, kun kynnyskoteloa piti paikata toiselta puolelta ja astinlauta oli tiellä. Isomman työn teetti toisen takalokasuojan paikkaus. Jotta sisäpuolen muovipaneelin sai pois, piti ensin irrottaa takasivuikkunat, takaosan kattorakenteet ja turvakaari. Tein purku- ja kasaushommat itse, ammattilaiselle jätin hitsaus- ja maalaustyöt. Näin tehden homman budjetti kutistui ehkä kolmasosaan verrattuna siihen, että korjaamolla olisivat tehneet kaiken. Kotelosuoja tuli samalla laitettua kynnyskoteloihin molemmin puolin. Itse suojasin jälkeenpäin vielä ovikoteloiden alaosat. Ainakin tässä A-mallin pätkässä lisää maavaraa saa myös pakoputkistoa modaamalla. Etummainen, poikkileikkaukseltaan soikea äänenvaimenninpönttö on vinosti pystyssä asennossa (siis pituusakselinsa ympäri kun pyöritellään) ja syö maavaraa siinä kohden tämän takia monta senttiä. Ostin uuden pakoputkiston ja laitatin pöntön vaakasuoraan asentoon. Etupuolen liitos piti hitsata, takimmaisen sai hoidettua liitoskappaleella. Kun ei ole hitsivehkeitä eikä -taitoja niin tämänkin jouduin teettämään korjaamolla. Nyt jään odottamaan, että joku kertoo hyvän syyn sille, miksi sen pöntön pitäisi olla nimenomaan pystyssä ![]() Pätkä-Fronterasta kannattaa tarkkailla noiden helmakoteloiden kuntoa. Samoin takalokasuojia, minulla ruostekohta oli pellin saumassa takaosan turvakaaren kiinnityslätkän vieressä. Tuon paikan pääsee tsekkaamaan, kun irrottaa turvakaaren etukiinnityspisteen juuressa olevan muovipaneelin palasen ja taivuttelee äänenvaimennusmatot edestä pois.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Citymaasturissa ja kevyessä vinssauskäytössä toimisi vaijerin kanssa varmaan tälläinen suhteellisen siro valurautainen kita mitä MakeO aikoinaan myi.
Viimeksi muokannut Racingrabbit : 02.12.2012 09:43 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Profiilissa pari muutakin kuvaa, ja auratopikissa jokunen sana aiheesta. Tänään testattu, hyvin toimii. Auton kiinnityksissä hyödynnettiin (minun mielestä rumaa) karjapuskuria, josta rälläköitiin ylimääräset pois. Auton runkopalkkeihin tulevaa osaa karjapuskurin raadosta hieman jatkettiin, että saatiin pari pulttia lisää, ja näin tukevampi kiinnitys. Karjapuskurissa oli raksit, jotka tarkoitettu vetorakseiksi. Noiden kiinnitys varmistettiin lishitseillä. Kuvassa näkyy vaakaputki, se tähdätään autossa olevien korvakoiden väliin ja työnnetään sopiva sisäputki korvakoista läpi (punainen neliön mallinen laippa toisessa päässä). Nopea irrotella ja kiinnittää. Viimeksi muokannut macro : 02.12.2012 19:35 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Varaston siivoilu jatkuu..... Nyt olis jo hiukka hyllyjäkin lopulta
Ja "pikkusen" vielä rompetta sivuun tuosta keskialueelta, niin sais alkaa sovitteleen tonne pari lava-auto projektia lumilta suojaan. Sit vois päästä keskittyyn vaihteeks maasturiprojekteihin. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Sinun autossa tuo valorauta on ok näköinen, mutta se vakio lamppujen eteenkin tuleva viritys jota näissä näkee on kyllä mittasuhteiltaan liian raskas. Oli ensimmäisenä poistettavien listalla, vaikka ajovaloja suojaakin.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Makuasioitahan nämä ovat, mutta ymmärrän kyllä tuon ratkaisun, vaikka siinä lähtikin ajovaloilta suoja pois. Paksu rosteriputki on ehkä vähän fiksumman näköinen viritys auton nokalla.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
parturissa tapahtuu | SAMROCK | Chit-Chat | 9 | 10.09.2007 18:10 |
kärkölässä tapahtuu.. | toyota4x4 | Chit-Chat | 15 | 15.04.2007 11:11 |
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 14 | 12.12.2006 20:42 |
NHL:ssä tapahtuu.. | SamppaFIN | Jääkiekko | 3 | 05.05.2004 14:56 |
NHL:ssä tapahtuu | SamppaFIN | Jääkiekko | 4 | 12.05.2003 12:27 |