![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Minuakin kiinnostaisi tietää, mitä tapahtui:Siis ajoit tiellä, ja tapahtui mitä? ajoitko nelivetopäällä, siis napalukot myös kiinni, vain takavedolla napalukot kaikenvaralta kiinni, vai takavedolla napalukot kiinni. Oliko nopeutta kuinka paljon/vähän kun tilanne alkoi/ sattui puuhun? ja kuinka kaukana tuo katon lytännyt koivu oli, kun otit tuon kuvan? onko se tuo vasemmassa laidassa näkyvä puupari? olisko mennyt katon kautta ympäri, jos ei olis ollut tuota puuta Ja oliko auto "normaali" edellisen maastoajon jälkeen? siis toimi normaalisti? Siis A) "jumiko" ratti, ettei lähtenyt kääntymään? B) vai Nykäisikö ratista voimakkaasti kohti tuota koivua? C) ravisti rattia ja lähti kohti koivua? p.s Niin hullunkuriselta kuin se kuulostakin, niin sulla oli onni onnettomuudessa; tuo puu sattui kuvasta päätellen juuri vänkärin renkaan ohi, ja kiertoliike alkoi todenteolla vasta silloin kun puu oli muokannut lokasuojan, oven, tuulilasin ja katon etureunan; noihin muodonmuutoksiin meni Joule (siis törmäysenergia) poikineen, ja tuo "sivuttain kääntyminen" alkoi hitaasti, verrattuna että puu olisi sattunut pikkuisen keskemmälle.... Törmäyskelkassa Normi ihminen ei halua kahta kertaa peräkkäin tuota muutama km/h törmäystä normaaleissa turvavöissä, ja kun ramppia nostettiin noin tuplaksi, niin parin laskun jälkeen ei ollut vapaaehtoisia, ja ramppia olis vielä voinut korottaa saman verran, mutta kukaan ei halunnut kyytiin ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Kuten totesit, tällihän ei ollut paha kun auto liikkui puunmyötäisesti. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Tulevaisuutta varten, opiksi minulle ja muille- artikkelin alla:
Tuota asiaa utelin sen takia, että tuohon episodiin syihin sopii monta vikaa:
Kertomasi perusteelle MINUSTA on muutama vaihtoehto siihen, mitä kerroit:-> Lähtötilanne; Neliveto päällä (siis ts. keskitasauspyörästö 100% lukittu) nopeutta noin 40 km/h. Ja tuo tilanteen alkaminen: "Ratti jumitti ja auto tuntui menevän puuta päin" Minusta tuo yllämainittu tuntemus voi johtua seuraavista seikoista: MINUSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????? Helpoin, ja todennäköisin syy olisi vetonivelen "räjähtäminen"ja palojen jumittaminen käännön. seuraava vaihtoehto on kuluneen jarruleyvyn ja kuluneen palan kiilautuninen jarrusatulan väliin. ->aiheuttama etupyörän jarrutus, siis lähtee 3 renkaan vedon ja yhden jarrutuksen takia kuin "joku olis pyöräyttänyt" Samaan otsikkoon kuuluu myös pronssiholkkien jumiminen (itse olen k.o "syytetyn" toimittamia kiinnileikanneita holkkeja vaihtanut hdj-80:een muutaman, ja tuo hdj:n puslan kiinnileikkaaminen on ollut pahimmillaan "nykimistä", ja tätä ongelmaa ei ole ollut kenellään muulla, pientä vihjailua kyllä... Nuo jarrupalan/levyn ja satulan jumiminen vois katsoa purkamatta... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei tässä mielestäni mitenkään Tamgearssia vastaan ole hyökätty vaan sitä tosiasiaa vastaan että vahvempiakin niveliä löytyy. Jos ostan burmalaisten joulutinasta tehtyä tavaraa niin voin haukkua sitä kun en ostanut parempaa.
Kyllä sä tuosta vielä kelpo ajokin leivot ja paljon enemmän. Talvella purkaa ja keväällä rakentaa, korinvaihdolla tai ilman ![]()
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No eihän se nivel ny hajoa jos ajaa tiellä suoraan neliveto päällä. Oli se sitten tml,toyota,longfield tai tamgears.
Joku muu juttu siellä on pettänyt, varsinkin ku ei oo edes ajettu koko autolla ku on ollu telakalla viimmeset kuukaudet.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mulla meni napa täysin jumiin ruttutukku hj61 kun murros hajos ei saatu halliin sisälle niin piti purkaa pakkasessa hallin pihassa napa.murroksesta oli lohjennut pala ja junttas lopun murroksen ja navan väliin kiinni ja napalukko ei pelannut oli kokoajan kiinni asennossa. sain vielä lukko päällä halliin revittäessä vetarin pään paskaks kun saman murroksen malja oli kanssa halki.
tästä pelistä oli puhetta |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Niin no kyllä noille nivelille on sikaa annettu mm. Nokialla. Ei sillä mielestäni ole mitään tekemistä sen kanssa jos auto seisoo välissä pidemmän aikaa...
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Edelleenkin kiinnostaa.....Lainaus:
Ja vian etsimista jatketaan: toimiiko sinulla napalukot? Helpoin testata seuraavasti: Ensiksi jakolaatikko takavedolle, jos alipaineohjattu neliveto, niin neliveto lähtee pois päältä vain, jos alipainetta ja "vääntöä ei ole,-" siis jos ei ajokuntoinen auto, niin alipainetta toisesta autosta, ja eturengas tunkilla ylös..... Ja kun neliveto pois päältä, napalukot auki, niin; Siis molemmat napalukot auki, etukardaanin pitäs pyöriä vapaasti, ja kun pyörii niin; a) kuskin napalukko kiinni (pitäs etukardaanin edelleen pyöriä, jos ok) b) vänkärin napalukko kiinni edellisen lisäksi (ei pitäs etukardaanin edelleen pyöriä, jos ok) c) edellinen toisin päin, siis ensin molemmat auki, ja sitten vänkärinp. lukko kiinni, pyöriikö? sitten kuskinpuoli kiinni, pyöriikö? Noilla päästään eteenpäin... Ja hj-6x; "kaikki" kytkettävällä nelivedolla, ja manuaali napalukoilla. Ja jos vetari "räjähtää" siis "malja" menee kappaleiksi, niin silloin navassa teräsmurskaa, joka voi jumittaa ohjauksen milloin tahansa, ja mihin asentoon vain.... Itse olen ajanut "hiljaisuudessa-" oman bj-n; "pienehkön siirtymätaipaleen", siten että tuo ohjaus oli jumissa siten, että kulki suoraan,jos poikkesi asteen, niin pakilla linjaan...) ja käänty oikealle senverran, että kun "kääntyi rekkamiehenä" niin kävi vastaantulijan kaistalla ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Paljonko oli nopeutta? Ja pitkänkö matkan kynti kasvikkoa?
Edit: vastaus tulikin ennen kysymystä...
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tamgears/kokemuksia tavaroista | Anadeus | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.01.2010 21:14 |
Saatanan ryssät | VonLeka | Chit-Chat | 37 | 20.10.2009 07:30 |
Tamgears | nettijussi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.06.2004 23:45 |
Saatanan warettajat | tuska | URL | 0 | 05.03.2003 18:52 |
Saatanan Palvonta Leviää! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 14:28 |