![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kannattaa varmaa ottaa repsikan puolen takajarru auki ja katsoa mitä siellä on jumissa. Ja samalla tarkistaa myös oikea. Olikos tässä sitä kuormansäätöventtiiliä? Jos on niin katsoo että sen tanko liikkuu sieltä venttiilistä eikä jumita. Vaikuttaa oleellisesti jarrupaineisiin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eikös ennemmin kuskin puolen takajarru?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tää siis käyttäytyy niin, että kuskin puoleinen takajarru ottaa hyvin kiinni ja pyörä menee lukkoon jolloin pyörä alkaa luistamaan jäällä. Viittaisi siis siihen, että apparin puoleinen takajarru vaatii kiristystä.
Tiedän tän siitä kun pesin takajarrut edellisen mutakeikan jäljiltä ja kiristin ne. Voi toki olla että apparin puolen jarru jäi liian löysälle. Kuormantunnistusventtiili on ja se jopa saattaa toimiakin, ainakin ilmasin sen ja katsastusmieskin sai jarruvoimia aikaiseksi. Toki vasen ja oikea puoli eivät olleet tasapainossa mikä nyt näkyy tällaisena käytöksenä. Voihan se olla niinkin, että on just toisinpäin kuin arvelen, mutta ajattelin aloittaa kiristämällä tuota apparin takajarrua sieltä rummun sisältä siitä raks-raks-pyörästä
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 30.11.2012 12:49 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jeepin takarummut toimii päinvastoin, pitävällä puolella on jotain vikaa ja nappaa kiinni liian hätäseen. Huonompi puoli toimii normaalisti.
Toki kannattaa molemmat puolet perata ja herkistellä kun leikkiin ryhtyy.
__________________
Joop |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Entäs jos huonommin toimivan puolen jarrusylinteri jumittaa ja toisen puolen ei?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Löysää mieluummin sitä hyvin ottavaa puolta vähän, jos ovat takajouset vähän lössähtäneet antaa kuormaventtiili enemmän painetta kuin tyhjänä muuten kuuluisi ja lähelle säädetyt kengät nappaa aika hätäisesti kiinni. Näin ainakin omissa hiluxeissa havainnut olevan.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eka homma eli putsaus on siis tehty. Itse olen noista ruisereista vedellä reilusti pessyt ja paineilmalla kuivannut. Joskus vähän kenkiä (vesi)hiomapaperillakin pyyhkäissyt. Samalla kannattaa kokeilla hiukan liikutella mäntiä, ovatko jumissa.
Hiluvitkuttimen rumpuun en ole kurkannut, mutta miten siinä on käsijarru toteutettu. Jos on samanlainen jumiutuva linkku kuin hj:ssa niin voi aiheuttaa laahaamista. Putsaus auttaa pariksi vuodeksi. Rummun soikeus aiheuttaa myös toispuoleisuutta, kuten kävi omassa Bj:ssä. |
![]() |
Luokat |
hilux, jarrut, puolto |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ALB jarrut, mikä se on? | nyyperi | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 20.05.2016 00:14 |
Hilux jarrut. Mikä tämä katkennut osa on? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.04.2011 17:46 |
Suzukin ohjaus puoltaa | Kirk | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.12.2008 00:33 |
Jarrut puoltaa (Suzuki) | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 21.09.2007 19:48 |
Pahero puoltaa | rairai | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 25.08.2006 20:41 |