![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ilmavuotoa epäilen mutta sen löytäminen on vähän hankalampi juttu varmaan. Tuolla ylempänä on kuva pumpusta, tuollainenhan se on. Erona huomaan omassani kuvan poltimeen sellaisen, että magneettiventtiili on erikohdassa. Kuvasn polttimessa alhaalla suuttimen putkessa- omassani se magnventtiili on tuolla suutinputken yläpäässä heti tuossa pumpun kupeessa. Onko ero vuosimallissa vai miksihän noitakin on erilaisia ja onko käytännön eroa, ja liekö jotain muutakin eroja sitten senmukaan? Onko toi päälypuolella oleva pieni nuppi, siinä jotain lukemia ja lukitus- niin juurikin polttimen ilmamäärä säätö, mikä se toinen isompi käänneltävä on siinä etupuolella? Onko ne kaikissa malleissa samanlaisia? Sain kaverilta toisen tuollaisen polttimen, ja siinä on just tuo magneettiventtiili eri kohdassa ja se edessä alaviistossa oleva iso säätönamikka on myös erilainen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä nuita metalliletkujakin tuli vaihtoon, ihan sellaisia jokka oli mehinyt läpipaskoikksi vrt suuttimen ylivuotoputket
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Siellä ö-säiliössä on sitten imuputkessa se pohjaventtiili/takaisku, joka nähtävästi vuotaa. Voi olla vain roskaa välissä tai sit ku siinä on sisällä kaks laakerin kuulaa niin ne on kulahtanu. Uusi on mun hyllystä 25e, mut mitälie maksaa sielläpäin. Jos siellä ois haittaava ilma vuoto niin ei lähtis käyntiin ollenkaan, imis vaan ilmaa.Mut jos imuputki polttimen pitemmässä seisokissa pääsee tyhjäks niin vika on pohjaventtiilissä. Vasemmalla kädellä oleva nuppi numero asteikolla on se ilman säätö. Uudenpaa mallia sillo ku magneettiventtiilin kela on pumpussa eikä suutinputkessa. Se isompi käänneltävä on liekin tarkistus luukku, ei virkaa paitsi jos tallissa on äly hyvät valot ja luukku jää auki niin lähtee käyntiin ja syttyy mut saattaa sammua heti ja mennä häiriöön ku luulee et liekki sytty liian aikasin.
Viimeksi muokannut Malaa : 26.11.2012 07:37 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sanoit että kestää kauan odotella kun ei hanki syttyä.. Se tuulettaa aina alussa, ja epäonnistuneen sytyksen jälkeenkin. Kun starttaat näkölasista pitäisi näkyä kirkas liekki.
jos näkyy, ja poltin sammuu vika liekinvahdissa. Jos liekki lepattaa, liekinvahti sammuttaa polttimen eli suutin tai öljynsaanti. Jos ei lähde ollenkaan sytytin tai aivot... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itsehän tässä syksyllä tappelin kyseisen laitoksen kanssa, keväällä ostettu uusi suutin, niin sitä en heti epäilly. Palopesässä oli pikkuinen reikä mistä sai vääriä ilmoja (liekki lepatti kun syttyyi)
niin samaa ongelmaa, ei pelaa kunnolla. Ei muutakuin DIY painemittari pumppuun ja paineet oli 7bar. orkkispaineet oli 10bar, paineet kuymppiin ja kokeilu, ei pela vieläkään, hirmu herkästi alkoi savuttamaan älyttömästi ja ei syttynyt kunnolla, pumppu irti ja sitten sytytys suoraan ilmaan että näkee liekin muodon. ihmeellinen kartiomuota ja todella epäsäännöllinen. jeesuksen ikäinen suutin paikoilleen niin täydellinen ketunhäntä tuli. POltin kiinni ja kokeilemaan. alkoi pelaamaan sillä. Myös kaikki letkut vaihdoin uuteen johtuen ilmojen läpivedosta. Huomaa pianemittarista kun käynnistyy, jos ilmoja alussa, niin mittari pomppii nollan ja n.3bar välissä kunnes nousee sinne kympin hujakoille
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Taas lämmitin jumppaa tänään vähän. Kolmas kerta aina ennenkuin se lähtee toimimaan. Käynnistys menee siihen asti kun magneettiventtiili aukeaa, vähän aikaa painaa ainetta suuttimesta, ja poltin pysätyy. No sitten tosiaan kolmas kerta kun se syttyy pelaamaan, niin savuttaa melkosesti jonkunaikaa- eli on sinne mennyt polttoainetta ja liikaa varmastikkin sitten.
Kattelin painemittaria siinä pumpussa kun on, niin neula pikkusen värisee ja näyttää 6 kg. Taitaa olla liikapieni paine ? Voiko sitä säätää miten, vai voineeko ollenkaan säädellä ja vaihtoon pumppu ? (löytyykö keltä uusi?) Siitä polttimen edestä "silmästä" katellessa liekki näkyisi lepattavan jos siitä ymmärrän jotain... Viimeksi muokannut tonnisata : 27.11.2012 19:31 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
itellä oli se 7bar painetta jäljellä, ei riittänyt paine enää suuttimen läpi uuttamaan sumua tarpeeksi hienoksi, siksi ongelmia syttymisessä. painetta lisätään sitä lähtöputken toisella puolella olevaa tasapää ruuvia kirimällä(jousi väsyy ja paine laskee)
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Maasturi: Patrol, Landcruiser ym ym ym | dirtysalami | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 16.10.2012 21:26 |
oilon öljypolttimen ti-huoltokokemuksia | lepoantti | Chit-Chat | 30 | 05.02.2010 14:12 |
MYYTY GAZ 69 kori ja runko, jakis ym. ym. | pee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 14.08.2007 14:17 |
Denson laturin huolto-ohjeita (HYVÄ!) Toyota ym. | -MAKE- | Linkit | 1 | 04.09.2005 12:13 |
Alumiini koreja Bj ja Jeep ym ym kivaa palikkaa... | MakeO | Linkit | 2 | 09.04.2005 17:12 |