Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.11.2012, 13:25
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy Näytä viesti
mie tarvisin myös lisäpitkät hojoon ja kaippa niitä xenoneja pitäis rahia kokeilla....
mites ne muuntosarjat jos vaihtais noi ajovalotkin xenoneihin?
Siis 24V valoja, saa tarjotakin ja ostolinkkejä kaivataan ja onko nuo hankala kytkeä?
Älä laita ajovaloihin meinaa semmoset turaukset häikäsee vastaantulijan silmiä ihan koko matkan ja jos siinä vaiheessa vastaantulijan silmät omistaa poliisi niin saattaa sakko rapsahtaa. Jos meinaat laillisesti laittaa ajovaloihin xenonit niin umpiot täytyy olla xenoneille hyväksytyt ja pesulaite umpioille ja siltikin katsastussetä voi hylätä jos ovat päin persettä suunnattu eli jättäisin itse suosiolla tekemättä tai noh kukin tavallaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.11.2012, 13:29
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

^ +1

Mitä minä oon käsittäny 35 ja 55w xenonien eroista, niin 55w hitaampi syttymään ja tehoa huomattavasti enemmän.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.11.2012, 14:33
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
^ +1

Mitä minä oon käsittäny 35 ja 55w xenonien eroista, niin 55w hitaampi syttymään ja tehoa huomattavasti enemmän.
oon käsittäny että se riippuu ballastista esim. 55w ballasti sytyttää 35w xenon polttimon heti ja noi mitkä mulle on todennäköisesti tulossa on 70w ballasti missä 55w polttimot eli polttimot herää heti eloon http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/luminalights-xenon-muutossarja-h11-70w/1010500150/

Tästä herääkin kysymys että kuinka isot noi 70w ballastit on pitää varmaan kysästä tuolta erikoistekniikalta mittoja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.11.2012, 15:49
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti

Tästä herääkin kysymys että kuinka isot noi 70w ballastit on pitää varmaan kysästä tuolta erikoistekniikalta mittoja.
Ei kai se teho ulkomittoihin vaikuta, tai ei mulla oo koskaan ollut niin.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.11.2012, 15:57
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Varmaanki ihan peruskokoa ne, miniballastit sitte erikseen.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.11.2012, 18:00
Mazda Mazda ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.10
Sijainti: Loimaa/Huhtamo
Viestit: 62
Perusasetus

35w ja 55w xenonit tesmattu, ja ero huomattu. Kukaan testannu noita 75w tai 100w xenon muutos settejä?
edit. joku olikin jo testannu: http://www.youtube.com/watch?v=jPKy1KAz8OM
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.11.2012, 18:24
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mazda Näytä viesti
35w ja 55w xenonit tesmattu, ja ero huomattu. Kukaan testannu noita 75w tai 100w xenon muutos settejä?
edit. joku olikin jo testannu: http://www.youtube.com/watch?v=jPKy1KAz8OM
Siinä kunnon xenonpornoa. Eipã kovin älytöntä eroa näyttänyt olevan, onko päällä kolme vai seitsemän 100 wattista.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.11.2012, 18:44
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 927
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mazda Näytä viesti
35w ja 55w xenonit tesmattu, ja ero huomattu. Kukaan testannu noita 75w tai 100w xenon muutos settejä?
edit. joku olikin jo testannu: http://www.youtube.com/watch?v=jPKy1KAz8OM
No NBB Alpha 225 + 75 W HID setti valaisee kyllä mustankin tien ihan mukavasti. Kaksi kappaletta riittää oikein hyvin.

Ruotsalainen autolehti http://www.automotorsport.se/media/b...pdf/092003.pdf on myös kokeillut ja todennut että kyllä valaisee, jösses sentään. Katso sivu 5.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________

Viimeksi muokannut HiluxMan : 26.11.2012 18:48 Perustelu: linkin lisäys
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.11.2012, 22:04
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mazda Näytä viesti
35w ja 55w xenonit tesmattu, ja ero huomattu. Kukaan testannu noita 75w tai 100w xenon muutos settejä?
edit. joku olikin jo testannu: http://www.youtube.com/watch?v=jPKy1KAz8OM

Ei taida ainakaa Suomen markkinoilla olla noita 75w puhumattakaan 100wattisista.

Luulis noitten kattovalojen pikkasen häikäisevän konepelliltä kimpoen ajajan silmiin. Tollaselle määrälle valoa tarvii jo aurinkolasit
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.11.2012, 16:04
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Ei kai se teho ulkomittoihin vaikuta, tai ei mulla oo koskaan ollut niin.
No hyvä tärkeintä on että se mahtuu tohon biltsun umpioon luulis ainakin menevän kun ovat aika ämpärimäiset. Mites jos ballastia ei laittais umpion sisälle vaan vaikka konehuoneen pelteihin, onko sillä käytännön merkitystä?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.11.2012, 16:07
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Parempi muualla kuin siinä umpiossa, ei tule lämpöongelmaa umpiossa.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.11.2012, 16:16
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Mites jos ballastia ei laittais umpion sisälle vaan vaikka konehuoneen pelteihin, onko sillä käytännön merkitystä?
Jatkojohdot väliin niin on helppo laittaa ballastit jemmaan konehuoneeseen. Mullakin opelissa maskin takana ballastit, ei ees tarvinu jatkoja. Pajeroon menevään settiin on metrin jatkot, makso vissiin 9€ pari ja vedenpitävät liittimet löytyy.

Porkkanaporalla vaan parikytmillinen reikä umpion perseeseen ja polttimn johdot siitä läpi, tietty ne matalan jännitteen johdot pitää karsia siitä läpivientikumesta pois.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.11.2012, 13:36
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Älä laita ajovaloihin meinaa semmoset turaukset häikäsee vastaantulijan silmiä ihan koko matkan ja jos siinä vaiheessa vastaantulijan silmät omistaa poliisi niin saattaa sakko rapsahtaa. Jos meinaat laillisesti laittaa ajovaloihin xenonit niin umpiot täytyy olla xenoneille hyväksytyt ja pesulaite umpioille ja siltikin katsastussetä voi hylätä jos ovat päin persettä suunnattu eli jättäisin itse suosiolla tekemättä tai noh kukin tavallaan.
eli vaa lisäpitkät noista xenoneista?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.11.2012, 13:49
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy Näytä viesti
eli vaa lisäpitkät noista xenoneista?
Juu se lienee viisainta. Esim Hellan Luminatorit umpioiksi, ja sinne 55w muutos-sarja, niin paljoa parempaa ei voi enää edes vaatia. Valoa tulee tajuttomasti. Harmi vain että Luminatorit on uutena 300€/pari, mullakin olis nokka täynnä niitä jos halvemmalla sais (tällä hetkellä yksi pari, tosin 100w halogeneillä). Tsekkaapa palstan myyntiosio, siellä oli hiljattain myynnissä juuri tuollainen Luminatot+xenon paketti.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Kanadalaisten/Ruotsalaisten jutustelua eräästä c303:sta Jeeper Chit-Chat 12 21.12.2008 15:50
Jutustelua Elmo Jokes 0 21.08.2006 12:33
Pieniä huomioita ( jutustelua) Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 2 11.09.2004 18:06
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) IironSika Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2004 20:00


Sivu luotu: 18:22 (GMT +2).