![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla taitaa olla heikoin sokka eli m5pultti ja katkee kierteettömältä osalta. Oon vinssannu max hitaalla kakkosella tyhjäkäynnillä, sillä oon pärjänny ja kun auto pysähtyy niin nostetaan keulaa maastotunkilla. Ylipäätään vältän vinssin tarvetta ja silloin harvoin kun tarvii niin ei siinä mihinkään kiire ole, kivet ja kannot kannattaa ylittää maastotunkin avulla eikä 5tn vinssin vedolla. Toi kun katkee niin hiltin naula menee paikalleen, millä sen ootte lukinnu paikoilleen? Kai sen vois vaikka liimatakin.. Pylpyrää en ole vielä testannut kun suht kevyellä vedolla on edennyt, kun toi sokka katkee njiin tietää paremmin koska sitä pitäis käyttää. Toisaalta 12mm vaijerikin on hyvä kun sen voi vetää kokonaan kelalta ja alkuun saa kovan vedon pienelle rullalle.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
On tossa vinssissä kyllä voimaa niin maan.... oli pakka niin jumissa niin fiksuna poikana nykästiin vaijerista sen verran että pakka alkoi pyörimään, niin on mahdollista se sokan reijän auki poraaminen.
mutta kas kummaa, vetolenkki irtosi sitten samalla tuosta vaijerin päästä... missähän tuon vetolenkin saa takasin vaijeriin kiinni ettei tarvis uutta vaijeria ostaa? mittaa näkyi olevan 50m.... Pakka oli tosiaa niin tiukassa ettei auttanut rautakanki eikä mikään muukaan, ennenkuin opelilla (joka hätäpäissään tiputti pakoputken siihen allesa), jolla nykästiin vaijeria ulospäin. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jollain vois olla kuvakin tästä prosessista, lähinnä siitä miten ne lukot pitää asemoida.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
se oli sellasella alumiinin värisellä holkilla prässätty ite vetolenkkiin. en vaa tiedä kuka noita korjauksia tekee...
|
#5
|
||||
|
||||
![]() ![]() kilopultti hyllystä vaijerilukkoja ja onnistuu ihan kotikonstein |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
edit/ vexi kerkeski postaamaa kuvan mitä just etin. edit2/ Ja tuol keskustelua aiheesta -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40254
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 25.11.2012 11:35 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
ok, kiitos taasen paljon! pitänee laittaa vimpaksi sellanen sakkeli, joka sopii auton vetokoukkuun, niin on mukavampi nykiä etuvetosia pellolta
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Hankkii vaan sopivan kokosen koussin ja kolmella vaijerilukolla kiinni. Kaiketikin paras tapa on sijoittaa lukot niin päin, että kaareva osuus tulee "irtohännän" päälle. Näin ainakin hisseissä on laitettu...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mitä rikoin tänään? | kami | Chit-Chat | 28 | 05.11.2012 20:56 |
Ostettu hojon mekaaninen vinssi | JuuPeri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 28.08.2011 18:47 |
Myyty mekaaninen vinssi | jukjamse | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 09.10.2010 11:09 |
Myydään HOJON VINSSI | Zetroboliz | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 27.11.2009 18:57 |
VINSSI HOJON KEULAAN | JR78 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 01.11.2009 16:05 |