Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.11.2012, 17:03
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mulla taitaa olla heikoin sokka eli m5pultti ja katkee kierteettömältä osalta. Oon vinssannu max hitaalla kakkosella tyhjäkäynnillä, sillä oon pärjänny ja kun auto pysähtyy niin nostetaan keulaa maastotunkilla.
Ylipäätään vältän vinssin tarvetta ja silloin harvoin kun tarvii niin ei siinä mihinkään kiire ole, kivet ja kannot kannattaa ylittää maastotunkin avulla eikä 5tn vinssin vedolla.

Toi kun katkee niin hiltin naula menee paikalleen, millä sen ootte lukinnu paikoilleen?
Kai sen vois vaikka liimatakin..
Pylpyrää en ole vielä testannut kun suht kevyellä vedolla on edennyt, kun toi sokka katkee njiin tietää paremmin koska sitä pitäis käyttää. Toisaalta 12mm vaijerikin on hyvä kun sen voi vetää kokonaan kelalta ja alkuun saa kovan vedon pienelle rullalle.

__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.11.2012, 10:29
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

On tossa vinssissä kyllä voimaa niin maan.... oli pakka niin jumissa niin fiksuna poikana nykästiin vaijerista sen verran että pakka alkoi pyörimään, niin on mahdollista se sokan reijän auki poraaminen.
mutta kas kummaa, vetolenkki irtosi sitten samalla tuosta vaijerin päästä...
missähän tuon vetolenkin saa takasin vaijeriin kiinni ettei tarvis uutta vaijeria ostaa? mittaa näkyi olevan 50m....
Pakka oli tosiaa niin tiukassa ettei auttanut rautakanki eikä mikään muukaan, ennenkuin opelilla (joka hätäpäissään tiputti pakoputken siihen allesa), jolla nykästiin vaijeria ulospäin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.11.2012, 10:58
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy Näytä viesti
missähän tuon vetolenkin saa takasin vaijeriin kiinni ettei tarvis uutta vaijeria ostaa? mittaa näkyi olevan 50m....
No eihän toi oo muutako vaijerilukoilla tekee uuden lenkin siihen.
Jollain vois olla kuvakin tästä prosessista, lähinnä siitä miten ne lukot pitää asemoida.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.11.2012, 11:03
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

se oli sellasella alumiinin värisellä holkilla prässätty ite vetolenkkiin. en vaa tiedä kuka noita korjauksia tekee...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.11.2012, 11:28
vexi4x4:n Avatar
vexi4x4 vexi4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.07.09
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 447
Perusasetus



kilopultti hyllystä vaijerilukkoja ja onnistuu ihan kotikonstein
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.11.2012, 11:31
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy Näytä viesti
se oli sellasella alumiinin värisellä holkilla prässätty ite vetolenkkiin. en vaa tiedä kuka noita korjauksia tekee...
Joo mut sen voi korvata vaijerilukoilla. Jos koussi (se pisaran mallinen osa) on ehjä, niin riittää kun hankit kolme vaijerilukkoa ja niillä paketti nippuun, siten että se lukon u-pultti on siellä vaijerin lyhyellä puolella, ja lukon satula pitkällä puolella.

edit/ vexi kerkeski postaamaa kuvan mitä just etin.

edit2/ Ja tuol keskustelua aiheesta -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40254
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 25.11.2012 11:35
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.11.2012, 11:57
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

ok, kiitos taasen paljon! pitänee laittaa vimpaksi sellanen sakkeli, joka sopii auton vetokoukkuun, niin on mukavampi nykiä etuvetosia pellolta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.11.2012, 12:01
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
No eihän toi oo muutako vaijerilukoilla tekee uuden lenkin siihen.
Jollain vois olla kuvakin tästä prosessista, lähinnä siitä miten ne lukot pitää asemoida.
Hankkii vaan sopivan kokosen koussin ja kolmella vaijerilukolla kiinni. Kaiketikin paras tapa on sijoittaa lukot niin päin, että kaareva osuus tulee "irtohännän" päälle. Näin ainakin hisseissä on laitettu...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mitä rikoin tänään? kami Chit-Chat 28 05.11.2012 20:56
Ostettu hojon mekaaninen vinssi JuuPeri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.08.2011 18:47
Myyty mekaaninen vinssi jukjamse O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 09.10.2010 11:09
Myydään HOJON VINSSI Zetroboliz O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 27.11.2009 18:57
VINSSI HOJON KEULAAN JR78 Tekniikka & Jutustelu 12 01.11.2009 16:05


Sivu luotu: 00:58 (GMT +2).