![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Noonnii jatketaas parilla kuvalla taas tarinaakin.
Samuli ja Kaskisen Miikka Kaalimato Blazerin kanssa Sipoon trial kisassa. Tässä vielä pikku akselit alla muistaakseni. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sitten alko Samulia ketuttaan vissiinkin toi ristikoiden
![]() ![]() ![]() ![]() Samalla jakolodju tais vaihtua kans NP205 askiin....muistaakseni? Ekat kisat noilla akseleilla oli kai Häkän walloitus 2006. Alle oli ruuvattu Kaskisen Big Willyksestä laparenkaat ja VP kisabensaa oli laitettu tankkiin sen verran, että sai hiukka hajua ![]() Ja eiku hanaaaa!!! Hyvin kiipes lapagummeilla rinteeseen umpihankeen. Vähän meinaa luikerrella linjasta sivuun mutta menee se silti ylös asti.....kova peli ![]() Toinen takarengas tosin ei tykänny kepesitä ja kannon nysistä, mitä lumen alla oli ollu. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Talvieksytykseenkin auto eksy 2006 vuonna. Nyt apparina Kaskinen.
Hyviä reittäjä, eikä lainkaan ahdasta tuollaiselle täyskoriselle americaanolle ![]() Appari Kaskinen oli "ihan finaalissa" ku oli hiukka vinssailua paikoitellen. Pikainen energia tankkaus ja homma jatku ![]() Tuommoisessa jenkissähän toi konepelti ei mitenkään estä näkyvyyttä eteenpäin, eli kuskin on pakko roikkua reilusti uloina, jos mielii nähdä ees jotain. Pikku remonttiakin meneillään Koirakin oli huulista päätellen, että: OOOOoooooooo.......sehän on komee ![]() ![]() ![]() ![]() Hiukka oli kylkiin tullu kisan aikana uusia kuhmuja. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Peteltä auton omistajuus siirty Firelle. Auto pysy siis samalla tallilla Riksussa, eli jo kiusallisen lähellä "lähtöpistettä"
![]() Fire korjaili starttia, vaihteli pyöränlaakerit eteen, kiertokangen laakerit ja öljypumpun koneeseen, etujarrujen satulat, hommaili toiset renkaat ja vanteet. Kaalimatohan oli myynnissä jonkin aikaa ja mielessä monesti pyöri sen ostaminen takas. Onhan siinä tunnearvon lisäks kuitenki vahva jakolaatikko, ARB:n lukolla oleva Dana60 etuakseli, automaatti, V8 ym ym. Eipä ollu rahaa ostella silloin, kun matonen on ollu myynnissä.... ....kunnes sain päähäni myydä RJ Toyotan, jotta saisin sitäkautta motivaatiota laitella Swamp Jumper Toyotan kuntoon, koska tiesin, ettei sen laittelu kiinnosta niin pitkään, kun mulla on leimassa oleva ja lukollisilla akseleilla oleva maasturi, eli RJ käytössä. RJ:stä kaupat oli sovittu, niin johan se päässä alko viliseen uudet projektit.........ähhhh toivoton pääkoppa ![]() ![]() ![]() Ei antanu taas ajatusmaailma pään sisällä vaihtoehtoa, kun hommata Kaalimato takaisin ja pitihän siin samaan aikaan sit yks International Harvester Pickup kanssa ostella.....ettei vaan projektit pääsis väheneen ja mielenkiinto kohdistuis vaan liikaa Swamp Jumperiin...........niinpä niin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Noh, tiedossa oli, että Kaalimato letukka ei halunnu lähtee käyntiin ja kone kuulemma kolisee, eli moottorin osalta projekti arvo. Autoo hakiessa siis vinssillä se kyytiin. Keulalla oleva ComeUpin ysitonninen tuntu olevan voimissaan tai sit vinssiköysi oli vaan jo mätää, kun 2 kertaa katkes trailerille vinssatessa, mut ainakin optima tuntu olevan jotenki älyissään, kun jakso tuonkin verran vinssiä veivaa. Noh Firen Willyksen vinssin avustuksella saatiin matonen trailerille ja fiilis korkeella kotio, vaikkei se käynytkään, mutta silti fiilis oli jees. Syksyn pimeissä illoissa ja tihkusateessa sit aloin yks ilta koittaan sitä käymään, että sais trailerin tyhjäks ja pääsis hakee vielä sen Natikankin kotio. Yksinkertaistin sähköjä hiukan ja vaihdoin yhen huonon maapiuhankin, niin johan se alko starttaan. Noh, sitte tulppien vaihtoon, kun hanskalaatikossa oli 6 uutta tulppaa, eli ne vaihtoon ja kokeileen ja lopulta sain härnättyä sen käymään. Pupelsi ja rötkötti ja kone tosiaan kolisi. Äkkiä liinat irti ja alas, vielä kun se käy edes jotenkin. Siinäpä se "hirmu" pitkästä aikaa kotopihallaan....on se rouhee ![]() ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Jare : 15.12.2012 00:05 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Reksin ajeluihin sitte vaan 15.12 tällä!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ai onks sulla poltetta tulla jeesaileen viikonloppuna vai
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No juu.....
Sit hiukka ihmetytti se huono käynti ja ohjaus oli sika raskas. Simpukka olikin rungostaan löysällä, eli onko runko revenny, kuten joskus tän ikäisissä letukoissa tuppaa käymään? Lokasuoja kuskin puolelta pois, että pääsee paremmin touhuun. Simpukan pultit oli löysällä, joten niiden kiristys. Samalla vaihdoin vielä pari tulppaa lisää. Kone käymään ja se kävi jotenkin, mutta kolisee todella ikävästi, eli moottori pitäs ehtiä ottaan nokalta ja laitella ehjempää tilalle. Puretaan sit toi kone joskus ja tutkitaan mistä kolina johtuu.....männän tappi?? Joo siin sitä ohjausta tutkaillessa totesin, että ei tehosta kunnolla. Eli joko simpukka kypsä tai sitte pumppu.....simpukassa kyl aikoinaan jo oli kiusaa, ettei aina tehostanu ja taitaa edelleen olla sama simpukka....olisko siis tullu tiensä päähän. Elikkä nyt suunnitelmissa hytikka ohjaus....tai jos lahjoituksena löytyy ehjä blazerin simpukka, niin saattashan sellaisen sinne laittaa ![]() ![]() ![]() Mutta sit se ei lähteny käymään millää.....häh? Aikani starttaillessa (niin se starttikaan ei toimi ihan viimesen päälle, eli sekin pitää korjaa tai uusia) otin sitte ilmanputsarin pois ja kurkkimaan, että tuleehan sinne nyt bensaa........mikäs vesihelmi se tuossa venturirenkaassa killuu.......siis totta, vesihelmi ![]() Tankki tyhjäks pumpun avulla ja uus suodatin, faijan kätköistä löyty masinolia, joten sitä letkuihin, että menis sitäkautta kaasariin, kun ei just ollu aikaa alkaa sitä purkaan, kun sinne kotiinkin piti siis kerkiä taas. Lopulta sain tulille, kun kaatelin kaasarinkurkkuun suoraan bensaa. Eli eihän ne vesipisarat niin herkästi haluu sieltä kaasarin suuttimista virrata starttaus vaiheessa. Vettä oli muuten arvioltaan joku 2 litraa kertyny tankin pohjalle. Syynä huono tankin korkki ja tiivistys, eli sekin pitäis korjailla. Ekan kerran päivänvalon aikaankin näin auton sitte joku vajaa viikko ostoksesta....Lokasuoja siis edelleen irti, kun pitäs sitä konetta alkaa jossain vaiheessa irroitteleen. Alla siis nykyään 38,5/14,5-15" Super Swamper SX renkaat beadlock vanteilla. Eli pitäs siis ennen ajeluita tehdä pari pikku juttua: -moottori vaihtaa ehjään -kitkee käyntihäiriöt, eli kaasarin puhdistus ja jakajan tarkistus -startti korjailla -pakosarjat katsella, kun tuntuu sätkättävän sieltä täältä -ohjaus saada toimiin, eli ehkä se orbitrolin sovittelu ja sylinterin sovittelu akseliin? -sähköjä katsella......aika paljon kaikenlaista piuhaa menee sinne tänne. -muutenkin hiukka tarkastella paikkoja -pohjapanssari ei kans olis ehkä pahitteeks, kun tuollaisessa jenkissä roikkuu jakolodjun reuna aika otollisesti. -MUTTA ihan enste pitäs saada sisälle talliin moottorin nostotaljan alle paikka ja faijalla on siellä joku asiakkaan projektiauto ollu kunnosteltavana jo pidempään....ehkä se kohta valmistuu. Että ehkä jokupäivä Kaalimatosen sisälle sais ja sais sitten sen donitsien pyärittely videon ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onks tossa ollut aina sama perusmotti vai oliko jotain virimpääkin pellin alla jossain vaiheessa?
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Sittenhän auto siirty Simeliuksen Petelle tuossa oliko 2010-2011 aikoihin ja 2011 Pete lainaskin autoa mulle ja Tarelle, että päästään sillä ajaan Kuttulandian avajaiskisaan.
Renkaat oli hiukka ujot ja huoltoakin se kaipas. Tare puuhailee. Onneks on aikoinaan tullu noi sisälokasuojat otettua pois, niin osa remonteista on pirun paljon helpompia tehdä. Hiukka piti oikoakkin sitä. Valoteline oli enään hiukan vaan kiinni, niin sekin sai lähtee. Renkaiks ei siihen hätään ollu muita, kuin nuo Peteltä lainatut nappularenkaat. Tai siis olis ollu renkaita, mutta ei vanteita ja aikakin kävi kortille, kun automaatti sanoi sopparinsa irti pari yötä ennen kisaa. Pete ei siitä paljon säikähtänyt, vaan kaivoi hyllystä rempatun th350 askin ja vaihtoi sen yksin yön aikana autoon, että me päästiin ajamaan. Keulaan tuli vielä "mutapelti" estään, ettei mutakisan rapa mene kaikki jäähdyttimeen. Noh, kisathan jäi lyhyeen, kun trial jaksoilla suunnilleen ekaan kurviin meni etuvetari jo poikki....ei ne D60 akselitkaan mitään tunnu kestävän. Vetari hitsailtiin Ossin pajassa nippuun, että pääsis mutakisaan vielä. Mutta vetarihan katkes heti ekaan vetoon jo! Ja tulihan sille käyntihäiriöitäkin siinä samalla. Sinnehän se sitten mutaan juuttukin kiinni ja sisällekki tulvi velliä. Siellä kellu nätisti teipit ja kynät ja muut tarvikkeet ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Vidoitakin Kuttulandian kisoista. Tää on se mun surkee suoritus, kun kaalimato juuttu kiinnikkin.
Tuolla taas näkyy 11.30 kohdilla se vetarin hajoaminen Täs videolla Tare vetää täysillä mutalammikkoon (6.55 kohdilla koko suoritus) ja sitte katkee se vetari. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kyllä jenkit on fiksuja... | Uazmies | Linkit | 6 | 02.02.2011 22:58 |
Kyllä lähtee! | KoniJeep | Chit-Chat | 3 | 27.04.2010 19:55 |
Kyllä lähtee.. | Joske | Linkit | 5 | 28.01.2008 09:07 |
Kyllä kulkee! | Zamppa | Chit-Chat | 23 | 01.10.2005 20:38 |
Kyllä koittelee | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2004 09:02 |