Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.11.2012, 15:43
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Ei taida nuo kalsarit ja kypärä muodostua suurimmaksi ongelmaksi vaan Trafin suhtautuminen noihin rakentamattomien/rakennettujen kilpurien tieliikennekelpoisuuteen Ne punakilvet kun ei tule pelkästään sillä, että kisat ajetaan AKK:n alla vaan se edellyttää aika paljon (asenne) muutoksia vanhan Offisuunnistuksen "vapaaseen" ilmapiiriin
Asiasta on oltu yhteydessä jo muutaman kerran AKK:hon ja näyttäisi siltä että se onnistuu aika järkevästi mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa. Toinen vaihtoehto on että perustamme oman kattojärjestön kuten AKK. Jokaisesta entisestä läänistä 1 kerho mukaan ja sitten yhteiset säännöt ja kilpailukalenteri niin kilpiä voisi alkaa saamaan, mutta jos tuo AKK homma menee niin kuin se näyttää niin se on huomattavasti helpompi järjestäjille.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.11.2012, 23:15
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Huomioikaa tämäkin jos erillistä keskusliittoa mietitte


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Asiasta on oltu yhteydessä jo muutaman kerran AKK:hon ja näyttäisi siltä että se onnistuu aika järkevästi mutta ei nuolaista ennen kuin tipahtaa. Toinen vaihtoehto on että perustamme oman kattojärjestön kuten AKK. Jokaisesta entisestä läänistä 1 kerho mukaan ja sitten yhteiset säännöt ja kilpailukalenteri niin kilpiä voisi alkaa saamaan, mutta jos tuo AKK homma menee niin kuin se näyttää niin se on huomattavasti helpompi järjestäjille.
Tuota toista vaihtoehtoa miettiessä kannattaa huomioida tämä ettei käytä turhaan energiaa asiaan jossa lopputulos voi olla pettymys!
http://harrasteralli.net/wp-content/...rtoluvista.pdf
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2012, 06:00
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Näyttäs vaan siltä, ettei kaikki tarvittavia dokumentteja ole toimitettu trafille...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	nimetön.png‎
Views:	455
Size:	26,0 Kt
ID:	31649  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.11.2012, 11:22
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Miksei niitä siirtokilpiä voi ottaa esittelyajo, myyntinäyttely, koeajo tms syyllä ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.11.2012, 12:18
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Miksei niitä siirtokilpiä voi ottaa esittelyajo, myyntinäyttely, koeajo tms syyllä ?
Jos kilpailussa sattuu joku tapaturma,sen takia.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.11.2012, 12:32
porttaali pate:n Avatar
porttaali pate porttaali pate ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.11
Sijainti: Laukaa
Viestit: 52
Perusasetus

Harmittavan pienistä asioista on nyt asia kiinni toivottavasti Harrasterallit saavat jokaisesta läänistä uskottavan yhdistyksen mukaan ja saavat kilvet käyttöön
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.11.2012, 12:44
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Jos kilpailussa sattuu joku tapaturma,sen takia.
Ei ymmärrä, miksei autoa voi esitella kilpailussa ? Miten nuo kilvet vaikuttaa tapaturmiin kun autot kuitenkin on tieliikennekelpoisia ?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.11.2012, 13:03
Puuhis:n Avatar
Puuhis Puuhis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 160
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Ei ymmärrä, miksei autoa voi esitella kilpailussa ? Miten nuo kilvet vaikuttaa tapaturmiin kun autot kuitenkin on tieliikennekelpoisia ?
Jos autot olisi noin yksiselitteisen tieliikennekelpoisia, niin miksi ne ei silloin olisi kilpien välissä...
__________________
Mikkelin Offroad Club - MOC
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.11.2012, 14:05
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Mainitsemiisi tarkoituksiin toki mutta ei päde kilpailukäyttöön


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Miksei niitä siirtokilpiä voi ottaa esittelyajo, myyntinäyttely, koeajo tms syyllä ?
Voihan ne ottaakin noilla syillä jos ajokkia käytetään luvassa mainittuun, mutta kun sitten osallistut ajokilla kilpailuun lupa ei enää olekaan voimassa. Kaikkihan menee ihan ok jollei virkavalta satu kyselemään asiaa eikä kisassa (siis siirtymällä) tapahdu jotakin jossa on ulkopuolinen kärsijänä Kun on kilpailusta kyse niin vaikka kuski omista toimistaan vastaakin niin järjestäjä joka säännösten vastaisen ajokin on mukaan hyväksynyt on sekin vastuussa. Riippuen tilanteesta voi tulla kalliiksikin Onneksi on järjestäjillä ollut hyvä tuuri toistaiseksi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.11.2012, 14:46
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Voihan ne ottaakin noilla syillä jos ajokkia käytetään luvassa mainittuun, mutta kun sitten osallistut ajokilla kilpailuun lupa ei enää olekaan voimassa.
No tuolla tulkinnalla ainoa keino osallistua on punaiset rallikilvet:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021090
10 §
Auto

M- ja N-luokan ajoneuvo (auto) on henkilöiden tai tavaran kuljetukseen taikka määrättyyn erikoistehtävään valmistettu moottorikäyttöinen ajoneuvo, jossa on vähintään neljä pyörää tai telat ja jonka suurin rakenteellinen nopeus on suurempi kuin 25 kilometriä tunnissa. M- ja N-luokan ajoneuvoksi ei kuitenkaan katsota nelipyöräistä ajoneuvoa, joka 13 §:n nojalla katsotaan L-luokkaan kuuluvaksi taikka 14 tai 15 §:n nojalla traktoriksi tai moottorityökoneeksi.

66 f § (2.3.2007/233)
Ajoneuvon väliaikainen käyttö liikenteessä

Rekisteröinnin suorittaja ja tullilaitos voivat antaa Suomessa ensirekisteröimätöntä, liikennekäytöstä poistettua, käyttökiellossa olevaa tai ajokieltoon määrättyä ajoneuvoa varten siirtoluvan ja siihen liittyvät siirtomerkit ajoneuvon käyttämiseksi rajoitetusti liikenteessä ja muualla.

Ja kuljettaja vastaa ajoneuvosta, ei kilpailun järjestäjä ?
9 §
Vastuu ajoneuvon kunnosta, rekisteröinnistä ja katsastuksesta

Ajoneuvon omistaja tai hänen sijastaan rekisteriin ilmoitettu haltija sekä ajoneuvon kuljettaja ovat vastuussa siitä, että liikenteeseen käytettävä ajoneuvo on liikennekelpoinen ja, jos sitä edellytetään, rekisteröity ja asianmukaisesti katsastettu.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.11.2012, 08:32
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.684
Perusasetus

On niin paljon asiaa, ja asian vierestä olevaa tarinaa, et aattelin nyt pari kyssäriä tänne heittää, kun meinaa olla lukemisen ymmarrys hiukan hukassa, ja ihan vaan varmistaakseni ilta-vapaiden anomisen tarpeen (talliehtoot)...

Mulla HJ leimassa, otteessa 33"x12.5"x15 renkaat, vinssi, korotukset ja levikkeet. Ei oo turvakaaria, rekisteröity huolto-autoksi.

Niin mitä luokkaa sillä pääsis kokeilemaan? Tarkoituksena ei oo voittaa, vaan päästä käymään mahdollisimman monella rastilla, kilpailuajan sisällä. Maasto-autoilusta nauttiminen ja itsensä voittaminen olis siis vain kyseessä, saman henkisessä porukassa... Ei kait siellä kaikki oo veren maku suussa ajamassa...

Yritin etsiä niitä sääntöjä täältä, mut kait tässä topikissa saa näitä kysellä...?
Mitä varusteita autossa pitää olla? Vyöt tietenkin löytyy, mut mallia "orkkis" samoin kuin jakkarat...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.12.2012, 17:25
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Tässä lähin vastaava esimerkki tarrrakilpien käytöstä


Täältä tietoa miten AS:ssa (autosuunnistuksessa AKK:n kisoissa) on jo jonkin aikaa ollut mahdollista käyttää tarrakilpiä Jos siis haetaan ja halutaan vedota johonkin niin sitten tähän

http://www.autourheilu.fi/lajit/auto...teet/4307.aspx

Rallia kun ei kovin helposti pysty lajina vertaamaan Offin suunnistus-Cuppiin niin AS:sta vois aika hyvinkin rinnastaa offarien harrastukseen. AS:ssa kun ajetaan myös pitkin metsiä (hiekkakuoppia, metsäpolkuja ja kangasmaastoja) vaikka ei nyt ihan yhtä pahoissa maastoissa eikä kiivetä pystykallioita vinssaten


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
No tuolla tulkinnalla ainoa keino osallistua on punaiset rallikilvet:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021090

10 §
Auto

M- ja N-luokan ajoneuvo (auto) on henkilöiden tai tavaran kuljetukseen taikka määrättyyn erikoistehtävään valmistettu moottorikäyttöinen ajoneuvo, jossa on vähintään neljä pyörää tai telat ja jonka suurin rakenteellinen nopeus on suurempi kuin 25 kilometriä tunnissa. M- ja N-luokan ajoneuvoksi ei kuitenkaan katsota nelipyöräistä ajoneuvoa, joka 13 §:n nojalla katsotaan L-luokkaan kuuluvaksi taikka 14 tai 15 §:n nojalla traktoriksi tai moottorityökoneeksi.

66 f § (2.3.2007/233)
Ajoneuvon väliaikainen käyttö liikenteessä

Rekisteröinnin suorittaja ja tullilaitos voivat antaa Suomessa ensirekisteröimätöntä, liikennekäytöstä poistettua, käyttökiellossa olevaa tai ajokieltoon määrättyä ajoneuvoa varten siirtoluvan ja siihen liittyvät siirtomerkit ajoneuvon käyttämiseksi rajoitetusti liikenteessä ja muualla.

Ja kuljettaja vastaa ajoneuvosta, ei kilpailun järjestäjä ?
9 §
Vastuu ajoneuvon kunnosta, rekisteröinnistä ja katsastuksesta

Ajoneuvon omistaja tai hänen sijastaan rekisteriin ilmoitettu haltija sekä ajoneuvon kuljettaja ovat vastuussa siitä, että liikenteeseen käytettävä ajoneuvo on liikennekelpoinen ja, jos sitä edellytetään, rekisteröity ja asianmukaisesti katsastettu.

Viimeksi muokannut Byrocrat : 05.12.2012 17:46
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistus cupin säännöt kaudelle 2013 Paavo Tekniikka & Jutustelu 251 23.09.2013 16:44
Myyty Modiluokan Suzuki Samurai 1.9td make-lj O/M/V Ajoneuvot 9 05.08.2013 01:38
Uusi Offroad portaali kaipaa tuottajia Flash Tekniikka & Jutustelu 65 03.12.2006 20:29
Paras NHL siirto kaudelle 05-06 SamppaKoti Jääkiekko 13 15.09.2005 14:06
Sääntömuutokset kaudelle 2002-2003 reindeer Salibandy 0 24.06.2002 15:40


Sivu luotu: 20:54 (GMT +2).