![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Entäs tossa tehastekosessa?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Toyotan takajarrut arvelin aikoinani riitämättömiksi ja lialle aroiksi koska olivat rummut joten
taka-akselillekin tulivat levyt. Tojon levy, Tojon etupyörän pultit, Rangen jarrukilpi ja Rangen satula rosteri männillä. Levystä keskireikä sorvattu isommaks. C kirjaimen mallinen takasatulan sovitepala, kiinnittyy kolmella jarrukilven pultilla. Poltettu 20mm levystä ja jyrsitty pari milliä pois jotta satula osuu levylle oikeaan paikkaan. Kulma kans viistetty ettei ota levyyn kiinni. Tässä näkyy toi C muoto paremmin. Satulan pulttien reikien ympärillä oleva musta alue on sitä viistettä. Jarrusatulan pultteina on Rangen alkuperäiset, sovitelevyssä kierteet. Jarrun purin pois koska takapäästä tulee jäätävää rallatusta. Perä oli jo kerran kädessä mutta tuntu pyörivän ihan nätisti (pinjoni ja poskilaakereita en kyllä purkanu yhtään ja välitys näytti olevan suoraan oppikirjasta) joten ajattelin että olisko pyöränlaakerit huonot. Pitänee purkaa vielä toinenkin puoli. Kardaanin nivelet ja liukukin tutuu olevan ok. Ehdotuksia otetaan vastaan mistä moinen rallatus vois tulla.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
^ Tasauspyörästön rattaat?
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Paitsi jos ristitappi poikki tai vastaavaa.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
__________________
Terveisiä Perseestä |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Perä rallattaa edelleen ja kämmäkässä ei ajosta tullut mitään koska öljynpainevalo sammui vasta jossain 1500 rpm paikkeilla. Lisäks ruiskuohjauksessa on varmaankin imuilman lämpötilakorjaus saakelisti pielessä koska seosmittari näytti 9.2-9.3 parinkymmenen minsan ajonjälkeen seokset kohdalleen ja öljynpaine alas.
Tänään tarkistin öljypumpun ylipaineventtiilin, ei ollut jumissa. Kaikki laakerit ja keinuvipuakselit ja keinuvivut olen vaihtanu reilu vuosi sitten. Kone on käynyt varmaankin noin 100 tuntia. Pitää jatkaa tutkimuksia. Ekaks ö-pumppu kasaan ja koneeseen uudet öljyt ja suodatin.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Paljonkohan se kone kerkes ajattaan bensaa sinne öljyn joukkoon ennenku rupes toimiin normisti. Jos vaan meni öljy ihan litkuks.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Öljyt vaihdettu ei vaikutusta. Venakoppa irti ja käymään. Keinuvipujen ja akselin välistä
tuli aikalailla öljyä. Vanhemmasta koneesta vivut akseleineen paikoilleen ja testaamaan onko vaikutusta. Ohjaustehostimen pumppu on kans loppu ja vesipumppu vuotaa, tää on toisinaan masentava harrastus.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kompura? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 05.08.2013 09:20 |
| Myyty KOMPURA | turaaja | O/M/V Muut | 1 | 05.01.2012 20:55 |
| Myyty Kompura | H_Nietu | O/M/V Muut | 7 | 21.11.2009 18:58 |
| Myydään Kompura | Von Leka | O/M/V Muut | 8 | 23.01.2009 16:42 |
| O: Kompura | Repro | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 11.07.2007 18:55 |