![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla on alle 150tkm ajettu eli on kaiketi uuden karheet paineet. Näissä alkaa vanhemmiten näyttää mitä sattuu noi mittarit, ainakin HJ:ssa, mut kai se jotain silti osviittaa antaa? Yhteen HJ:hin olen öljykellon vaihtanut ja se alkoi näyttämään pari viisarinleveyttä "parempia" lukemia, et kai se öljykellokin voi väsähtää tai tukkeentua jotenkin.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos paineet tulee uniin niin lainaat jostain oikean painemittarin ja mittaat ne paineet. Jos ovatten oikeasti huonot, niin syy piilee kuluneissa koneenosissa, eli laakerihommaa melkovarmasti tiedossa. Öljypumppua ei kai voi edes säätää?
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#4
|
||||
|
||||
![]()
joo siis tyhjäkäynnin ruuvit on melko löysässä.. yks millä sais ehkä vielä vähän alemmas sitä tyhjäkäyntiä olis säätä sitä kylmätyhjäkäynti sydeemiä... en tiedä oikeaa nimikettä.
ja nuista öljynpaineista.. mulla on ainakin ajossa kuumana että kylmänä siinä ylimmässä viivassa, eli ei oo sielä H puolella. ja tyhjä käynnillä toiseksi alimmalla viivalla jos nyt muistan oikein.. ja öljyt vaihdoin ja laitoin mobil super 10w-40 semi-synteesit.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Säädä sitten vaan siitä kylmäkäynnistä, itekin ruuvailin sitä kierretangon pätkää missä on se lukitusmutteri kun pumppuhuollon jäälkeen ei ottanut lainkaan vivustoon se kylmäkäynnin lipare. Nyt nostaa kylmänä kierrokset 1100-1200rpm, ja laske siitä jonnekin 800 kun kone on lämmin. Sinänsä aika turha koko kylmäkäyntikierrosten säätö kun se nyt kuitenkin käynnissä pysyy...
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ensimmäisenä virityksenä ruuvasin omasta läjästä alkuperäisen öljynpaineanturin roskikseen. En luota alkuperäiseen mittariin kun ei ole varmuutta mikä asteikko näyttää mitäkin painetta. Uusilla laakereilla taisi olla kuumilla öljyillä painetta reipas 2bar. on jo aikaa niin paljon että ei voi muistaa. Teetätin hydrauliliikkeessä mekaanisella mittarilla ja metrin letkulla sopivan mittarin missä muunnospää eri kierteellä. Sillä voi alkumetreillä seurata varmasti noita koneiden paineita ennenkuin laittaa noi sähkö hipomittarit paikoilleen.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Samoja paineita on myös mulla, täyskaasulla reippaat 6bar ja tasasella vedolla näyttäs oleven 4,5-5bar luokka. Tyhjäkäynnillä on tuo 2 bar. Kohtuu paljon minusta tuota painetta, mitä lie sitte pitäs olla? Kerran on irronnut paineputki turbon persiistä.
__________________
-87 ElZei |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2307 | 17.07.2025 10:19 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |