Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.11.2012, 18:57
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Mulla on alle 150tkm ajettu eli on kaiketi uuden karheet paineet. Näissä alkaa vanhemmiten näyttää mitä sattuu noi mittarit, ainakin HJ:ssa, mut kai se jotain silti osviittaa antaa? Yhteen HJ:hin olen öljykellon vaihtanut ja se alkoi näyttämään pari viisarinleveyttä "parempia" lukemia, et kai se öljykellokin voi väsähtää tai tukkeentua jotenkin.

__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.11.2012, 19:11
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Mulla on alle 150tkm ajettu eli on kaiketi uuden karheet paineet. Näissä alkaa vanhemmiten näyttää mitä sattuu noi mittarit, ainakin HJ:ssa, mut kai se jotain silti osviittaa antaa? Yhteen HJ:hin olen öljykellon vaihtanut ja se alkoi näyttämään pari viisarinleveyttä "parempia" lukemia, et kai se öljykellokin voi väsähtää tai tukkeentua jotenkin.
okei eli ei mitään suotta kannata öljypumppua säätää jos sitä edes pystyy paineiden parantamiseksi vaan vaihtaa tuo öljykello?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.11.2012, 19:46
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Jos paineet tulee uniin niin lainaat jostain oikean painemittarin ja mittaat ne paineet. Jos ovatten oikeasti huonot, niin syy piilee kuluneissa koneenosissa, eli laakerihommaa melkovarmasti tiedossa. Öljypumppua ei kai voi edes säätää?
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.11.2012, 21:14
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

joo siis tyhjäkäynnin ruuvit on melko löysässä.. yks millä sais ehkä vielä vähän alemmas sitä tyhjäkäyntiä olis säätä sitä kylmätyhjäkäynti sydeemiä... en tiedä oikeaa nimikettä.

ja nuista öljynpaineista.. mulla on ainakin ajossa kuumana että kylmänä siinä ylimmässä viivassa, eli ei oo sielä H puolella. ja tyhjä käynnillä toiseksi alimmalla viivalla jos nyt muistan oikein.. ja öljyt vaihdoin ja laitoin mobil super 10w-40 semi-synteesit.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.11.2012, 21:28
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
joo siis tyhjäkäynnin ruuvit on melko löysässä.. yks millä sais ehkä vielä vähän alemmas sitä tyhjäkäyntiä olis säätä sitä kylmätyhjäkäynti sydeemiä... en tiedä oikeaa nimikettä.

ja nuista öljynpaineista.. mulla on ainakin ajossa kuumana että kylmänä siinä ylimmässä viivassa, eli ei oo sielä H puolella. ja tyhjä käynnillä toiseksi alimmalla viivalla jos nyt muistan oikein.. ja öljyt vaihdoin ja laitoin mobil super 10w-40 semi-synteesit.
Aika hyvät paineet sitten .
Säädä sitten vaan siitä kylmäkäynnistä, itekin ruuvailin sitä kierretangon pätkää missä on se lukitusmutteri kun pumppuhuollon jäälkeen ei ottanut lainkaan vivustoon se kylmäkäynnin lipare. Nyt nostaa kylmänä kierrokset 1100-1200rpm, ja laske siitä jonnekin 800 kun kone on lämmin. Sinänsä aika turha koko kylmäkäyntikierrosten säätö kun se nyt kuitenkin käynnissä pysyy...
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2012, 07:10
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Ensimmäisenä virityksenä ruuvasin omasta läjästä alkuperäisen öljynpaineanturin roskikseen. En luota alkuperäiseen mittariin kun ei ole varmuutta mikä asteikko näyttää mitäkin painetta. Uusilla laakereilla taisi olla kuumilla öljyillä painetta reipas 2bar. on jo aikaa niin paljon että ei voi muistaa. Teetätin hydrauliliikkeessä mekaanisella mittarilla ja metrin letkulla sopivan mittarin missä muunnospää eri kierteellä. Sillä voi alkumetreillä seurata varmasti noita koneiden paineita ennenkuin laittaa noi sähkö hipomittarit paikoilleen.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.11.2012, 08:09
Shammaani:n Avatar
Shammaani Shammaani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.10.10
Sijainti: Riipi
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Ensimmäisenä virityksenä ruuvasin omasta läjästä alkuperäisen öljynpaineanturin roskikseen. Uusilla laakereilla taisi olla kuumilla öljyillä painetta reipas 2bar.
Samoja paineita on myös mulla, täyskaasulla reippaat 6bar ja tasasella vedolla näyttäs oleven 4,5-5bar luokka. Tyhjäkäynnillä on tuo 2 bar. Kohtuu paljon minusta tuota painetta, mitä lie sitte pitäs olla? Kerran on irronnut paineputki turbon persiistä.
__________________
-87 ElZei
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2307 17.07.2025 10:19
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 12:56 (GMT +2).