Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.11.2012, 04:36
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Purkin ohjeen mukaan tein itse, värierot pois, ohuita harsoja 3 yli pyyhkäisyä. antaa kuivua sen verran että pinta nahkoituu, eli noin 30min ja paikoilleen ydellä paikotuksella ja kansi päälle. ja jokaisella kiristysvaiheella vähintään 30min väliä. (tosiasiaas odotin ainoastaan toiseksi viimeisen 90 asteen kirrauksen jälkeen sen 30min)

__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.11.2012, 21:10
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Mites toi mäntä suhteutettuna sylinteri tasoon meni... 1 HD-T moottorissa? Tuleekohan mäntä lohkon tasopinnan yli vai jääkö se lohkon tasolle?

Puhutaan n 1mm matkasta männän läheisyys sylinterikantaan... ? On oltava tarkkana jos ei ole sopiva tiiviste alkaa tulemaan ongelmia jos mäntä tuleekin lohko tason yli. Esim 1.3 mm tiiviste ja mäntä tuleekin 0.3mm lohkon tasosta yli ja kannentiiviste on sylinterin puolella.. niin ei toimi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2012, 23:45
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hunter hdj Näytä viesti
Mites toi mäntä suhteutettuna sylinteri tasoon meni... 1 HD-T moottorissa? Tuleekohan mäntä lohkon tasopinnan yli vai jääkö se lohkon tasolle?

Puhutaan n 1mm matkasta männän läheisyys sylinterikantaan... ? On oltava tarkkana jos ei ole sopiva tiiviste alkaa tulemaan ongelmia jos mäntä tuleekin lohko tason yli. Esim 1.3 mm tiiviste ja mäntä tuleekin 0.3mm lohkon tasosta yli ja kannentiiviste on sylinterin puolella.. niin ei toimi
Entinen oli 3-lovinen, ja mittasin sen että olisi sopiva, ja tuo sumujensaarilta tullut oli kaikkein paksuin, 5-lovinen.

nyt taas menossa 3-lovinen orkkistiiviste paikalleen....

ja ei taida toimia mikään tiiviste, jos kannentiivisteen liekkirengas menee "ohi" lohkonpäästä.
Kannentiivisteessä ei mitään jälkeä kosketuksesta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2016, 18:42
BENJAMIN BENJAMIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.09
Sijainti: Kemiönsaari
Viestit: 362
Perusasetus

Tuli hommattu reilu 600 ajettu Hdj 80 syksyllä.
Autoon tehtiin pienet fiksaukset ennen ajoa.
Konepuolella uusi jäähdyttäjä,vesipumppu,kk-laakerit(varmuuden vuoksi)ja pumppu kävi huollossa.
Kuittien mukaan oli kone rempattu näitten engelsmannien osilla männänrenkaat kk-laakeit ja tiivisteet.n.30 tkm.sitten.
Nyt on ajettu muutama sata km.ja jäähdytys vedet rupee temppuilemaan.
Kun moottori ajetaan siihen lämpötilaan että termari aukee rupee neste lisäntymään paisarissa eikä tahdo mennä takaisinpäin kun jäähtyy.
Korkki ja termari uudet. (Toyota).
Taitaa vissin olla niin ikävästi että on käynyt samoin tämän kansitiivisteen kanssa.
Kummallista vaan etten syksyllä huomannut mitään oireita ennen jäähdyttäjän ja vesipumpun vaihtoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.02.2016, 15:42
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BENJAMIN Näytä viesti
Tuli hommattu reilu 600 ajettu Hdj 80 syksyllä.
Autoon tehtiin pienet fiksaukset ennen ajoa.
Konepuolella uusi jäähdyttäjä,vesipumppu,kk-laakerit(varmuuden vuoksi)ja pumppu kävi huollossa.
Kuittien mukaan oli kone rempattu näitten engelsmannien osilla männänrenkaat kk-laakeit ja tiivisteet.n.30 tkm.sitten.
Nyt on ajettu muutama sata km.ja jäähdytys vedet rupee temppuilemaan.
Kun moottori ajetaan siihen lämpötilaan että termari aukee rupee neste lisäntymään paisarissa eikä tahdo mennä takaisinpäin kun jäähtyy.
Korkki ja termari uudet. (Toyota).
Taitaa vissin olla niin ikävästi että on käynyt samoin tämän kansitiivisteen kanssa.
Kummallista vaan etten syksyllä huomannut mitään oireita ennen jäähdyttäjän ja vesipumpun vaihtoa.
Mites auton sisälle tuleeko jatkuvasti kuumaa ilmaa lämmityslaitteesta vai välillä hetken kylmää? ,kuuluuko lämppärin kennossa pulahteluja jos ilmaa siellä kierrossa "tuleeko vuotavasta kannentiivisteestä"?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.02.2016, 15:58
BENJAMIN BENJAMIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.09
Sijainti: Kemiönsaari
Viestit: 362
Perusasetus

Tulee lämmintä sisälle mutta aika herkkä tämä hana.
Ei tarvi paljon vetää sisiselle päin niin loppuu kuuma.
Ei pulahtele. Sen kun olis varma että on tiivistevika.
Ilmata on yritetty mutta jos kylmäkin moottori käynnistää ilman korkkia niin heti tulee nesteet ulos.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.02.2016, 17:22
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Eikä siis ole toiminut rempan jälkeen oikein ?? Joku tukko jääny matkalle ?? Rätti ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2016, 22:06
fordisti:n Avatar
fordisti fordisti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.07.09
Sijainti: nastola
Viestit: 650
Perusasetus

itse testasin hj61 koneen irroittamalla suuttimet yksi kerrallaan ja kone käymään
(ei tule painetta palotilaan ) mutta vettä tuli 5pytyn suuttimen reijästä.
datsunissa saman tyyppinen ongelma oli syyläri tukossa vaikka oli puhtaan näköinen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:06 (GMT +2).