Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2012, 17:25
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Toki tuo varmaan on etu josko esim vetää kuormaa pitkää matkaa tai ajaa kaasu pohjassa pitkää siivua.
Eiköhän juuri tässä se suurin ilo ole. Oletko koskaan seuraillut koneen/pakokaasujen lämpöjä vedettäessä, tai raskaassa vedätyksessä?
Näihin lämpöihin cooleri on kutaa. Säästää konetta huomattavasti, kun ollaan maksimitehoilla.

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2012, 17:41
H4lkku:n Avatar
H4lkku H4lkku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.05.12
Sijainti: 99600
Viestit: 33
Perusasetus

Minkälaista turboa tuohon hiluxiin alkais kattomaan kun tässä on nyt hunttaillu ja kuunnellu viisaampia ja kokeneempia niin paras vaihtoehto olis se isompi turbo mutta että minkälaista sitä alkais sitte kattomaan?
__________________
Joo ei sole poka niin son näin!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.11.2012, 19:03
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Eiköhän juuri tässä se suurin ilo ole. Oletko koskaan seuraillut koneen/pakokaasujen lämpöjä vedettäessä, tai raskaassa vedätyksessä?
Näihin lämpöihin cooleri on kutaa. Säästää konetta huomattavasti, kun ollaan maksimitehoilla.
Koneen lämmöt eivät nouse, pakolämpöjä en ole koskaan mittaillut.
Metässä ja raskaassa ajossa kun auto liikkuu hiljaa ei tuo cooleri juuri toimi.
Tuolla nykyturbolla ahdot on alhaisemmat kun vakiolla = kone pääsee helpommalla kun orkkiksella siinä 80-100 matkavauhdissa.
Kaasu pohjassa ei tarvi tällä ikää enää ajaa eikä pörssi kestä ja tuolla hlö autolla voi sitten vauhtinälkää paremmin saa taltutettua
Hyvin nyt on tuntunut kone kestävän ja pelaavan vaikkei cooleria ollutkaan kun sen vuoden.
Aika sovitus oli coolerin asennuksessa eikä viitsisi voimistella vuosittain sellaisen pois ottamisessa katsastukseen, tuntuu sitten kaikki muukin konttorila enemmän kiinnostavan.
Asia olisi varmaan eri jos olisi vanhempi tuo kulkine.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.11.2012, 19:13
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Koneen lämmöt eivät nouse, pakolämpöjä en ole koskaan mittaillut.
Metässä ja raskaassa ajossa kun auto liikkuu hiljaa ei tuo cooleri juuri toimi.
Tuolla nykyturbolla ahdot on alhaisemmat kun vakiolla = kone pääsee helpommalla kun orkkiksella siinä 80-100 matkavauhdissa.
Kaasu pohjassa ei tarvi tällä ikää enää ajaa eikä pörssi kestä ja tuolla hlö autolla voi sitten vauhtinälkää paremmin saa taltutettua
Hyvin nyt on tuntunut kone kestävän ja pelaavan vaikkei cooleria ollutkaan kun sen vuoden.
Aika sovitus oli coolerin asennuksessa eikä viitsisi voimistella vuosittain sellaisen pois ottamisessa katsastukseen, tuntuu sitten kaikki muukin konttorila enemmän kiinnostavan.
Asia olisi varmaan eri jos olisi vanhempi tuo kulkine.
Nii, no turhaanhan ne jotkut ahdettuja moottoreita tekevät laittavat jopa tehdastekoisesti välijäähdyttimiä koneiden etee...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.11.2012, 20:26
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Nii, no turhaanhan ne jotkut ahdettuja moottoreita tekevät laittavat jopa tehdastekoisesti välijäähdyttimiä koneiden etee...
Joo, ahdettuja on monenlaisia, ahdot on myös erilaiset, turboissa eroja, samoin syötöt jne.
Ajotapoja ja paikkoja on myös monenlaisia
Tuota lämpenemistähän edesauttaa liian pieni turbo, vielä jos siitä ruuvataan lisää.
Tuossa omassa nyt ihan verrokkina tuo sinun pitkä rasitus mikä käy koneen päälle, eli vakiopuhaltimella normiahdoilla 80km ja päälle täpöt ahdot eli se 0,7-0,8bar ja ahtojen noston jälkeen myös.
Nykypuhaltimella 80 vauhdissa 0,2bar ja 100 vauhdissa siinä 0,5-bar.
Siinä voi sitten vaikka ajaa Inariin ja takaisin ja epäilen että kone on helpommalla.
Toki jos polkee menemään niin ahdot on 1,2bar ja + mutta muutakin tapahtuu kun ahdon nousu jos vertaa orkkikseen.
Ei tarvitse nyt vetää herneitä, itse tuohon toimintaan ollut tyytyväinen vaikka sillä pikkuföönillä se cooleri hetken olikin.
Kummallista kun joskus lukkojen laittoa kyselin niin alkoi olemaan vastaukset että pitää opetella ajamaan ja laskea rengaspaineita, nyt kun on pärjännyt coolerilla niin sekin on väärin?
Offikäytössä auto ei itsellä ole, paljon täällä tietoa ja kavereilta saanut infoa ja apua.
Sama on kun tuota auton "piristämistä" joku kyselee niin isoa turboa pitää laittaa, nykyinen kuitenkin pieni ja pelaa ihan ok, ainakin omiin tarpeisiin.
Seuraavaksi sitten se ruokapuoli ei ihan pelkällä sopparuuvin käännöllä ole välttämättä optimi.
Myöskin nuo vuosimallit tekee eroa mikä on katsastuksen kannalta sitten hyväksyttyä jne.
Myöskin osa voimistelee erinäisen määrän joka vuosi katsastuksen takia.
Itse ei jaksa sellaista kun muutakin puuhaa on ja ajokin pitkälti tietä pitkin, parhaana vuonna on mittariin kertynyt 60 000km kun töissä ja harrastuksissa kilsoja kertyy.Toki joskus sitten noita pehmeitä polkuja ja lumisia taipaleita kulkee.
Muuten eikös jotkut tee ihan formuloitakin ja muita kilpa-autoja, taitaa olla noita tehdastekoisia ahdettuja moottoreita ilman cooleria
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2012, 20:43
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Joo, ahdettuja on monenlaisia, ahdot on myös erilaiset, turboissa eroja, samoin syötöt jne.
Ajotapoja ja paikkoja on myös monenlaisia
Tuota lämpenemistähän edesauttaa liian pieni turbo, vielä jos siitä ruuvataan lisää.
Tuossa omassa nyt ihan verrokkina tuo sinun pitkä rasitus mikä käy koneen päälle, eli vakiopuhaltimella normiahdoilla 80km ja päälle täpöt ahdot eli se 0,7-0,8bar ja ahtojen noston jälkeen myös.
Nykypuhaltimella 80 vauhdissa 0,2bar ja 100 vauhdissa siinä 0,5-bar.
Siinä voi sitten vaikka ajaa Inariin ja takaisin ja epäilen että kone on helpommalla.
Toki jos polkee menemään niin ahdot on 1,2bar ja + mutta muutakin tapahtuu kun ahdon nousu jos vertaa orkkikseen.
Ei tarvitse nyt vetää herneitä, itse tuohon toimintaan ollut tyytyväinen vaikka sillä pikkuföönillä se cooleri hetken olikin.
Kummallista kun joskus lukkojen laittoa kyselin niin alkoi olemaan vastaukset että pitää opetella ajamaan ja laskea rengaspaineita, nyt kun on pärjännyt coolerilla niin sekin on väärin?
Offikäytössä auto ei itsellä ole, paljon täällä tietoa ja kavereilta saanut infoa ja apua.
Sama on kun tuota auton "piristämistä" joku kyselee niin isoa turboa pitää laittaa, nykyinen kuitenkin pieni ja pelaa ihan ok, ainakin omiin tarpeisiin.
Seuraavaksi sitten se ruokapuoli ei ihan pelkällä sopparuuvin käännöllä ole välttämättä optimi.
Myöskin nuo vuosimallit tekee eroa mikä on katsastuksen kannalta sitten hyväksyttyä jne.
Myöskin osa voimistelee erinäisen määrän joka vuosi katsastuksen takia.
Itse ei jaksa sellaista kun muutakin puuhaa on ja ajokin pitkälti tietä pitkin, parhaana vuonna on mittariin kertynyt 60 000km kun töissä ja harrastuksissa kilsoja kertyy.Toki joskus sitten noita pehmeitä polkuja ja lumisia taipaleita kulkee.
Muuten eikös jotkut tee ihan formuloitakin ja muita kilpa-autoja, taitaa olla noita tehdastekoisia ahdettuja moottoreita ilman cooleria

Juu, ei tässä kukaa mitää...
Aina välillä kattoo ihmeissää, ku joku keksii kiusata sitä ct20 isoilla ahdoilla ja syötöillä.

Ethän kehtais kertoo mikä ahdin sulla on kiinni? Ei ole pistäny silmään...
Ihan vaa mielenkiinnosta, kun sen vaihto omaanki jossai vaiheessa tulee
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2012, 21:19
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Tuo on joku kkk.n ahdin, notuuleja tuossa ei mielestäni ollut mutta koitan selvittää.
Fyysisesti taitaa olla pienempi ulkomitoiltaan kun ct.n puhaltimet ja pienempi reikäinen tuo pakosarjaan kiinnitys mutta isommat pako sekä imupään siivet ja reiät.
Mukavasti alkaa alhaalta ahtamaan ja puhaltaa tasaisesti, ei ole esim sellaista piikkiä kun siinä virtysahtimessa mikä rakensivat tuohon ct 20.n kuoriin.
Voihan tuota ct 20 puhallinta kiusata, vasrinkin jos on b malli, sisäkalut vastaa ct 26 puhallinta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.11.2012, 22:27
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Muttamutta....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Tuo on joku kkk.n ahdin, notuuleja tuossa ei mielestäni ollut mutta koitan selvittää.
Fyysisesti taitaa olla pienempi ulkomitoiltaan kun ct.n puhaltimet ja pienempi reikäinen tuo pakosarjaan kiinnitys mutta isommat pako sekä imupään siivet ja reiät.
Mukavasti alkaa alhaalta ahtamaan ja puhaltaa tasaisesti, ei ole esim sellaista piikkiä kun siinä virtysahtimessa mikä rakensivat tuohon ct 20.n kuoriin.
Voihan tuota ct 20 puhallinta kiusata, vasrinkin jos on b malli, sisäkalut vastaa ct 26 puhallinta.
Tosta ahtimen koosta sen verran se miten suuri se on päällepäin ja minkä kokoset reijät siinä on ei käytännössä kerro juuri mitään ahtimen tuotosta. Se tuotto tulee monesta monesta asiasta ja millä kierroksilla se tulee ja mihin se ylipäätään on optimoitu. Sit tiettyyyn pakopesään on 15 turbiini siipeä ja sen kaveriin kompura koteloon 29 eri siipeä ja ne hiottu johki tiettyyn vireeseen. Mistä sen sit tietäis onks se sit hyvä ahdin vai ei,tietty jos se on otettu suht saman kokosesta dieselistä ja vaikkapa hieman tehokkaammasta ni sillon se on kai hyvä. Jos se hyvin kulkee ni sit ei kai oo pakolämmöissäkään huolta. Mut jos menee oikein ahdin pajaan ja kysäsee sieltä,semmoseen missä ei muuta tehdäkään ku ahtimia. On nimittäin suomessa hyviä turbo asiantuntijoita,niiden palveluja käytetään ulkomailta asti. Nekään ei osaa sanoa onko joku KKKn ahdin hyvä vai ei,ei ainakaan näkemättä. Ja nekin sanoo et jokatapauksessa mielummin koolerilla ku ilman,tosin jossai alta kilon ahdoilla ei oo suurta merkitystä mut ainakaan teho ei laske ja kestävyys huonone. On olemassa monia mielipiteitä,oikeitakin ja sit on olemassa liuta faktoja,ja niistä olis hyvä alottaa.Ai nii,missä kilpa tai muuten tehokkaassa ahdetussa autossa ei ole cooleria?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 06:34 (GMT +2).