![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Näihin lämpöihin cooleri on kutaa. Säästää konetta huomattavasti, kun ollaan maksimitehoilla.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minkälaista turboa tuohon hiluxiin alkais kattomaan kun tässä on nyt hunttaillu ja kuunnellu viisaampia ja kokeneempia niin paras vaihtoehto olis se isompi turbo mutta että minkälaista sitä alkais sitte kattomaan?
__________________
Joo ei sole poka niin son näin! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Metässä ja raskaassa ajossa kun auto liikkuu hiljaa ei tuo cooleri juuri toimi. Tuolla nykyturbolla ahdot on alhaisemmat kun vakiolla = kone pääsee helpommalla kun orkkiksella siinä 80-100 matkavauhdissa. Kaasu pohjassa ei tarvi tällä ikää enää ajaa eikä pörssi kestä ja tuolla hlö autolla voi sitten vauhtinälkää paremmin saa taltutettua ![]() Hyvin nyt on tuntunut kone kestävän ja pelaavan vaikkei cooleria ollutkaan kun sen vuoden. Aika sovitus oli coolerin asennuksessa eikä viitsisi voimistella vuosittain sellaisen pois ottamisessa katsastukseen, tuntuu sitten kaikki muukin konttorila enemmän kiinnostavan. Asia olisi varmaan eri jos olisi vanhempi tuo kulkine. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ajotapoja ja paikkoja on myös monenlaisia ![]() Tuota lämpenemistähän edesauttaa liian pieni turbo, vielä jos siitä ruuvataan lisää. Tuossa omassa nyt ihan verrokkina tuo sinun pitkä rasitus mikä käy koneen päälle, eli vakiopuhaltimella normiahdoilla 80km ja päälle täpöt ahdot eli se 0,7-0,8bar ja ahtojen noston jälkeen myös. Nykypuhaltimella 80 vauhdissa 0,2bar ja 100 vauhdissa siinä 0,5-bar. Siinä voi sitten vaikka ajaa Inariin ja takaisin ja epäilen että kone on helpommalla. Toki jos polkee menemään niin ahdot on 1,2bar ja + mutta muutakin tapahtuu kun ahdon nousu jos vertaa orkkikseen. Ei tarvitse nyt vetää herneitä, itse tuohon toimintaan ollut tyytyväinen vaikka sillä pikkuföönillä se cooleri hetken olikin. Kummallista kun joskus lukkojen laittoa kyselin niin alkoi olemaan vastaukset että pitää opetella ajamaan ja laskea rengaspaineita, nyt kun on pärjännyt coolerilla niin sekin on väärin? Offikäytössä auto ei itsellä ole, paljon täällä tietoa ja kavereilta saanut infoa ja apua. Sama on kun tuota auton "piristämistä" joku kyselee niin isoa turboa pitää laittaa, nykyinen kuitenkin pieni ja pelaa ihan ok, ainakin omiin tarpeisiin. Seuraavaksi sitten se ruokapuoli ei ihan pelkällä sopparuuvin käännöllä ole välttämättä optimi. Myöskin nuo vuosimallit tekee eroa mikä on katsastuksen kannalta sitten hyväksyttyä jne. Myöskin osa voimistelee erinäisen määrän joka vuosi katsastuksen takia. Itse ei jaksa sellaista kun muutakin puuhaa on ja ajokin pitkälti tietä pitkin, parhaana vuonna on mittariin kertynyt 60 000km kun töissä ja harrastuksissa kilsoja kertyy.Toki joskus sitten noita pehmeitä polkuja ja lumisia taipaleita kulkee. Muuten eikös jotkut tee ihan formuloitakin ja muita kilpa-autoja, taitaa olla noita tehdastekoisia ahdettuja moottoreita ilman cooleria ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juu, ei tässä kukaa mitää... Aina välillä kattoo ihmeissää, ku joku keksii kiusata sitä ct20 isoilla ahdoilla ja syötöillä. Ethän kehtais kertoo mikä ahdin sulla on kiinni? Ei ole pistäny silmään... Ihan vaa mielenkiinnosta, kun sen vaihto omaanki jossai vaiheessa tulee ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuo on joku kkk.n ahdin, notuuleja tuossa ei mielestäni ollut mutta koitan selvittää.
Fyysisesti taitaa olla pienempi ulkomitoiltaan kun ct.n puhaltimet ja pienempi reikäinen tuo pakosarjaan kiinnitys mutta isommat pako sekä imupään siivet ja reiät. Mukavasti alkaa alhaalta ahtamaan ja puhaltaa tasaisesti, ei ole esim sellaista piikkiä kun siinä virtysahtimessa mikä rakensivat tuohon ct 20.n kuoriin. Voihan tuota ct 20 puhallinta kiusata, vasrinkin jos on b malli, sisäkalut vastaa ct 26 puhallinta. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Muttamutta....Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |