Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.11.2012, 01:00
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tieros Näytä viesti
Imusarjasta se pitäs laittaa niin saa näkymään sen alipaineenki...
hmm mikä on idea siinä et alipainekkin pitäisi nähdä kaikissa mittareissa ei ole sitä mahdollisuutta ja eikös se ylipaine ole se tärkein milloin tietää jarrutella ettei paineet pääse karkaamaan ja hajoittamaan koneen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.11.2012, 01:23
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

noh pitääpi itte laittaa tuohon imusarjalta tulevaan letkuun se mittari.. pääsee vahtamaan huimia 0.4 ahtoja! o.O
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.11.2012, 01:26
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
noh pitääpi itte laittaa tuohon imusarjalta tulevaan letkuun se mittari.. pääsee vahtamaan huimia 0.4 ahtoja! o.O
itsellä kun oli viel sinetit paikallaan syöttöpumpussa niin piruttain koitettiin vakiona toi mun värkki ahtoi 0.25 nytte hiukka käännettiin perussyöttöä vain lisää niin nytte se ahtaa 0.5 ei kehdannut enempää kääntää ku ahdin ei näytä miltää järin uudelta eikä välijäähyä ole nokalla vielä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.11.2012, 01:27
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
hmm mikä on idea siinä et alipainekkin pitäisi nähdä kaikissa mittareissa ei ole sitä mahdollisuutta ja eikös se ylipaine ole se tärkein milloin tietää jarrutella ettei paineet pääse karkaamaan ja hajoittamaan koneen?
voin luvata että vakio koneella ne ahtopaineet ei karkaa jos joku tappaa koneen niin pakopaine ja lämmöt..sinne kans mittaria pakosarjan ja turbon väliin
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.11.2012, 01:54
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

sepä näkee huomenna että paljonko ahtaa tuo minun kosla :B epäileen tuota 0.25.. pitää myös alkaa perehtymään tuohon syöttöjen säätöön.. en kyllä ala ees vakio ahtimella nostamaan edes paineita.. jos jollain olis vaikka joku kuva että mistä voi mitänkin säätää siitä pumpusta..

jakopään hilut käyty ostamassa eikä maksanu kuin 80e gatez vaiko gates jakohinha ja rullan ja kiristimen merkkiä en muista.. ja öljytki olis valmiina ostettu mobil super 10w-40.. pitää alkaa lähi päivinä vaihtamaan ettei moottori kosahda.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.11.2012, 07:01
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Mistä alipaineesta täällä hölistään? Tiiselitekniikka ei ole vahvinta alaani joten herääkin kysymys että onko näissä vehkeissä joissain ajotilanteissa alipainetta muuallakin kuin jarrutehostimessa?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.11.2012, 10:55
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

eihän sitä tosin kaikissa mittareissa tuota alipainetta nävy mutta olis se kiva nähä sekin kun tuli semmonen mittari hommattua mistä näkee molemmat... 0.4 se nyt näyttää ahtoja Mitenkä ku meinasin korottaa tuota koria tuosta niin tartteeko mitään ohjaushommeleita, vaihekeppiä yms.. Jatkaa? 50mm olis tarkotus korottaa. Mistä muuten oletta hommannu korotus palikat?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.11.2012, 12:48
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Pitää ottaa lj:ssä alipaine laturilta ,sullakun ei ole siellä kaasuläppää,niin eipä sulla oo alipainettakaan....
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.11.2012, 12:56
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tieros Näytä viesti
eihän sitä tosin kaikissa mittareissa tuota alipainetta nävy mutta olis se kiva nähä sekin kun tuli semmonen mittari hommattua mistä näkee molemmat... 0.4 se nyt näyttää ahtoja Mitenkä ku meinasin korottaa tuota koria tuosta niin tartteeko mitään ohjaushommeleita, vaihekeppiä yms.. Jatkaa? 50mm olis tarkotus korottaa. Mistä muuten oletta hommannu korotus palikat?
itsellä 40mm korotuspalikat,ainoastaan nelivedon keppiä piti pikkusen taivuttaa eri asentoon,syylärin tuulitunneli voi ottaa flektiin kiinni,offroadtarvikkeelta löytyy korotuspalikoita ja tais joku palstallakin tehdä niitä..en tiedä tekeekö se 10mm siinä sitte paljon eroa muutoksiin
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.11.2012, 18:54
Te€mu Te€mu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.02.11
Sijainti: hamina
Viestit: 222
Perusasetus

toyo


se kyllä kestää 1.3baaria painetta. Ainakin mun kone on kestäny kohta kaks vuotta niitä paineita
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.11.2012, 19:14
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Meinaakko että vakio kone kestää noin kovat paineet?! :O
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.11.2012, 20:33
koovee:n Avatar
koovee koovee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.02.12
Sijainti: nurmes suomi
Viestit: 211
Perusasetus

onnistuuko perän stefan vaihto laipan puolelta vai pitääkö murikka käyttää irti??
__________________
---------------ETUVETO-------------
JOKU VEIKKAUKSEN UUSI PELI VAI?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.11.2012, 21:45
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja koovee Näytä viesti
onnistuuko perän stefan vaihto laipan puolelta vai pitääkö murikka käyttää irti??
Onnistuu laipan puolelta. Mutteri auki, ruukkarilla entinen poijes ja uutta tilalle. Mulla on ollu apuna semmonen 100x10mm latta, joku 1 metrin pitkä missä pari pultinreikää kardaanin jaolla. Se siihen laippaan sitten kiinni kun kiristää, ottaa kiinni runkoon ja laippa/perä ei pääse pyörähtämään kiristäessä,,,
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.11.2012, 00:59
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Te€mu Näytä viesti
se kyllä kestää 1.3baaria painetta. Ainakin mun kone on kestäny kohta kaks vuotta niitä paineita
vakio ahtimella?

se alkais viikonloppuna h4lkun kans syöttöpumpun säätöihin perehtyminen :O

joo mieki muistelisin että joku palstalainen teki niitä mutta en muista nimeä...

mitähän tet suosittelette tuohon 2tuuman korotus sarjaksi? ome? doopinson? tai joku muu? täh,häh?
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.11.2012, 08:23
Jande Jande ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.11.06
Sijainti: Posio, Finland.
Viestit: 652
Perusasetus

tuosta hdj jouset nostaa yleensä 2-3 tuumaa.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103793
__________________
Suzuki Jimny 1.9TD
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 14.11.2012, 09:30
leivinuuni:n Avatar
leivinuuni leivinuuni ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.11.05
Sijainti: Luumäki
Viestit: 310
Perusasetus

hoihoi


http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=82929
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.11.2012, 17:50
Epro:n Avatar
Epro Epro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
vakio ahtimella?

se alkais viikonloppuna h4lkun kans syöttöpumpun säätöihin perehtyminen :O

joo mieki muistelisin että joku palstalainen teki niitä mutta en muista nimeä...

mitähän tet suosittelette tuohon 2tuuman korotus sarjaksi? ome? doopinson? tai joku muu? täh,häh?
Itse annan ääneni Trailmasterin sarjalle, ei niin matala kuin OME, ei niin jäykkä kuin Dobinsons, katu-uskottavuuden nimissä näyttäis korottavan ihan kivasti ja joustaakin metsässä hienosti. Kannattaa kyllä varautua siihen että perä nousee keulaa enemmän, etenkin jos vinssi keulilla ja rontissa ei hirveästi lisäpainoa.
__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 15.11.2012, 21:37
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Onkos kukaan käyttäny läjästä vaihelootaa irti? Onko kui kova homma näin jos ei ole nosturia eikä hallia? Tuossa muutaman kaverin kans tullu tutkittua tuota vaihelaatikon ujellusta ja tultu siihe tulokseen että ei se laakeri voi olla kun ääni muuttuu kaasun asennon mukaan, eli se on joku hammasratas? Jos sieltä laakeri olisi menossa niin ääni olisi luultavimmin kokoajan samanlaista rohinaa.

Minkäslainen homma olis tehä täydellinen laatikko remppa ja mitäkä kustantais?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 13.11.2012, 23:22
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
voin luvata että vakio koneella ne ahtopaineet ei karkaa jos joku tappaa koneen niin pakopaine ja lämmöt..sinne kans mittaria pakosarjan ja turbon väliin
Tuota mistäs porukka tehnyt pakopaine mittarin ihan normaali toinen ahtopaine mittari vai joku teollisuus mittari vai ihan rehellinen pakopainemittari sitten pitääkö se pakopainemittari asentaa pakosarjaan vai rittääkö että asentaa alkukäyrään?

Viimeksi muokannut jesse89 : 13.11.2012 23:29
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 14.11.2012, 00:34
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Tuota mistäs porukka tehnyt pakopaine mittarin ihan normaali toinen ahtopaine mittari vai joku teollisuus mittari vai ihan rehellinen pakopainemittari sitten pitääkö se pakopainemittari asentaa pakosarjaan vai rittääkö että asentaa alkukäyrään?
mulla on sellanen nestetäytteinen teollisuuspainemittari molemmissa..hyvin pelaa,taitas siinä pakosarjassa tai turbossa olla se paras paikka..siinähän se ahdistaa jos ahdistaa..ei sitä itse putkeen kannata laittaa
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2307 17.07.2025 10:19
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 17:35 (GMT +2).