Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2012, 00:44
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

doddiih... tänään kävin liukastelemassa lantikalla tuolla rovaniemen suunnalla.. oli muuten kohtuu liukasta ajella allterrainit alla. noh mutta sodankylään pääsin takaisin niin kappas sammutus vika katosi taas :O taitaa vain olla joku sulake/rele/ym sähköön liittyvä juttu vissiin oli vähän saanu kosteutta tai jotain.. pitää katsella ja kuullostella että tuleeko takaisin.

__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2012, 01:01
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Virtalukon pohja...
Huomasitko että lisävaloille voi ottaa sähkön siitä EXT.-rasiasta konehuoneen vasemmasta etunurkasta ilmanputsarin vierestä? Siellä on kolme napaa ja maa, eli jatkuva 12v, acc ja ign valmiiksi sulakkeilla. Ite otin sieltä sähköt niin lisävaloille kuin eberillekin.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2012, 02:35
pahtis:n Avatar
pahtis pahtis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.12
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Virtalukon pohja...
Huomasitko että lisävaloille voi ottaa sähkön siitä EXT.-rasiasta konehuoneen vasemmasta etunurkasta ilmanputsarin vierestä? Siellä on kolme napaa ja maa, eli jatkuva 12v, acc ja ign valmiiksi sulakkeilla. Ite otin sieltä sähköt niin lisävaloille kuin eberillekin.
mie sitä ihmettelin että mikähän ihmen boksi se tuo on ja jätin sen rauhaan..

mites kun laittaa eeberin niin ootko kytkenny sen jotenkin tuohon lämppäriin että se alkaa puhaltamaan sisälle vaiko onko vain pelkän koneen lämmitykseen? itsellä olis eeberi varaosa mersussa mutta ei oo kelloa.. vaihtoehtona olisi kyllä tehdä pelkkä nappi on/off niinkuin nuissa intin maseissa on.. ps. jos on jollakki ylimääräisenä webaston/eeberin kelloa niin vois laitttaa vaikka YV:eetä.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille!
Toyota landcruiser LJ70 -92 EX.
Range Rover Classic -88 3,5 EFI
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2012, 04:16
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Laitoin just eilen sen sisäpuhalluksen toimimaan kun alkaa olemaan skrabauskelit. Eli kytkin ne eberin johdot puhallinmoottorille niin että se eberin syöttö tulee siihen puhallinmoottorin kaksinapaisen liittimen toisen,poikittain olevan apikon tilalle/väliin. Eli laitat virrat päälle ja puhaltimen päälle ja mittaat niin toiseen niistä johdoista tulee aina 12 volttia puhaltimen käydessä.Sen johdon ja puhaltimen väliin ne eberin johdot. Silloin siitä puhaltimen säätövivusta voi valita minkä tahansa nopeuden tai jättää vaikka kokonaan nollille kun eberi pärähtää tulille. Toinen tapa on kykeä eberin ohjaus sinne katkaisijalle 12v syöttöön tuuletusvipujen luo mutta siellä on ahdasta, josta syystä en ite jaksanut alkaa purkamaan sitä kautta.
Älä kytke mitään siihen esivastuspakettiin, siitä palaa heti hitaan nopeuden lanka ja huonolla tuurilla koko auto.... =)
__________________
Tiäräksää tuanoi

Viimeksi muokannut vartiainen : 11.11.2012 04:20
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2012, 16:31
H4lkku:n Avatar
H4lkku H4lkku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.05.12
Sijainti: 99600
Viestit: 33
Perusasetus

itsehän kytkin tähän pahtiksen läjään lisävalot ja olen tässä hunttaillu ja naureskellu itsekseni ja tullu siihen tulokseen että eihän se voi johtua mitenkään lisävalojen laitosta tämä sammumis probleema... virta akulta, maa rungosta ja heräte pitkistä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2012, 21:02
laaze laaze ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.03.06
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 31
Perusasetus

Ite katastin läjän 3paikkaseksi huoltoautoksi hj:n leviällä vänkärin penkillä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2012, 21:39
ez-boy:n Avatar
ez-boy ez-boy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.07.05
Sijainti: Nokia, Finland.
Viestit: 349
Perusasetus

Tämmönen RJ mulla, just (2010) laitettu pikkasen korottavat jouset alle. (vanha kuva, kuluneilla 33":lla)

2011


Tuoreempi pikku videon pätkä (2012):
http://www.youtube.com/watch?v=4oZc4YkYx8I&feature=plcp

Harkinnut vakavasti myyntiä...
__________________
-MMC-
-SLCK-
-RJ70-

Viimeksi muokannut ez-boy : 11.11.2012 21:52
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2014, 11:41
mxä mxä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.09
Sijainti: vantaa finland
Viestit: 484
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahtis Näytä viesti
doddiih... tänään kävin liukastelemassa lantikalla tuolla rovaniemen suunnalla.. oli muuten kohtuu liukasta ajella allterrainit alla. noh mutta sodankylään pääsin takaisin niin kappas sammutus vika katosi taas :O taitaa vain olla joku sulake/rele/ym sähköön liittyvä juttu vissiin oli vähän saanu kosteutta tai jotain.. pitää katsella ja kuullostella että tuleeko takaisin.

sulla on siis myös sumuisten saarten laitteita? http://slck.net/viewtopic.php?t=4311
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.09.2014, 09:16
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Kansi tuli nakattua paikalleen ja myllyhän jopa toimii paremmin kun ennen remppaa. Suuttimet kävi myös huollosa, kärjet piti vaihtaa. Näkyy lämmötkin pysyvän uuela termarila mittarin puolivälisä tai vähän yli. Ennen näytti n. klo 7-8 vastaavaa asentoa, liekkö 50 tietämillä ollu lämmöt..

Niinkun rempassa yleensä, joku pultti tai mutteri on mukamas ylimääränen. Pakosarjan tukiraudan pari pulttia jotka tulee öljynjäähyttimen läpi, unohtuivat näköjään.. Tämähän taas aiheutti vähäisen nestevuodon kyseisestä paikasta.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.09.2014, 21:45
jarppi88 jarppi88 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.14
Sijainti: Raahe
Viestit: 40
Perusasetus

Nyt tarvis uus lj:n omistaja apua! Yritin tuossa jo vähä haulla katella vaan en löytäny suoraa vastausta, että oisko joku selvittäny kyseisen vian ku aika monella tuntuu olevan samaa? Elikkäs löpö ja lämpö viisari painuu tappiin yhtäkkiä ja välillä saattaa olla että palautuu takasinki, ongelma ei esiinny kylmänä vaan sitten kun autolla on ajettu jo jonkin aikaa. Yritin ottaa lämpömittarin anturista johonki irti vaan ei mitään vaikutusta. Jos ollaki ois tietoa päällä niin se ois tervetullutta!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.09.2014, 21:50
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Njormal. Kyseessä oli joku mittarin vakauspiirin kärkien hitsaantuminen joka vetää viisarit tappiin. Hj:ssa sama.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.09.2014, 22:14
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Auttakaa miestä mäessä. Tänään ku piti lähtee liikenteeseen niin sahaa vaan. No hetken odotin ja mietiskelin että mitä vittua. No loppujen lopuksi auto lähti käyntiin ja pääsin kotio. Pihassa kokeilin uudestaan käyntiin niin joo kyllähän se lämpösenä käynnistyy, mutta sitten kuulin kun hehkujen rele rupes naputtaan sarjatulta heti kun käänsi virtoja ja ennen tätä huomasin matkalla että puhallin pyöri off asennossa ja 1 asennossakin mitä se ei ole ennen tehnyt. Missä voisi piileä vika? Rikkinäinen johto vai ottaako jossain maihin.

Siihen mittarin sekoiluun annan vinkiksi että helpoimmalla pääsee kun laittaa lisälämpömittarin vedelle ja ajelee tripin mukaan niin ei lopu meno vesi yllättäen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.09.2014, 23:01
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Olisin kiinnostunu kaikista LJ:n liittyvistä räjäytyskuvista, eritoten akselit yms.
Jos jollain tallessa jotain, niin voisi laitella vaikka sähköpostitse--> Abe@live.fi tai yksityisviestillä linkkiä jos netistä löytyy.
Olen joko tyhmä tai tyhmä, kun en löydä haulla ja googgelikaan ei paljon paikkaa aukkoa sivistyksessä... Saisi uudelle hallille kasattua vähän mappia mitä ihmetellä ainakun tekeminen loppuu, vaikkei se ikinä lopu näihe kansa.


Ja edellisiin vastaus; Mulla toimii kyllä polttoainemittari. Joskin ei nouse yli 3/4tankin, vaikka 3/4tankin kohdalla sylkee jo pihalle jos yrittää tankata ''mittaritäyteen''.. Hyvin on pärjänny, kun on kahtonu että aina on abbout 1/4 tankki dieseliä. Sinnehän saisi varmaan jonkun tarvikemittarin? --> kokemuksia, minkälainen on hyvä?

Vesien lämpötilaa kertoo autogaugen mittari, joskin vähän viitteellisesti... Pomppelehtii millo missäkin Tähän pitäsi puuttua, veikkaan vähän jotain maadotusvikaa kun pomppii tosiaan 40-60c välillä, ei ikinä näytä edes enempää... Edes kiihdyttäessä tai maantieajossa.
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 23:12 (GMT +2).