![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() doddiih... tänään kävin liukastelemassa lantikalla tuolla rovaniemen suunnalla.. oli muuten kohtuu liukasta ajella allterrainit alla. noh mutta sodankylään pääsin takaisin niin kappas sammutus vika katosi taas :O taitaa vain olla joku sulake/rele/ym sähköön liittyvä juttu vissiin oli vähän saanu kosteutta tai jotain.. pitää katsella ja kuullostella että tuleeko takaisin.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Virtalukon pohja...
Huomasitko että lisävaloille voi ottaa sähkön siitä EXT.-rasiasta konehuoneen vasemmasta etunurkasta ilmanputsarin vierestä? Siellä on kolme napaa ja maa, eli jatkuva 12v, acc ja ign valmiiksi sulakkeilla. Ite otin sieltä sähköt niin lisävaloille kuin eberillekin.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mites kun laittaa eeberin niin ootko kytkenny sen jotenkin tuohon lämppäriin että se alkaa puhaltamaan sisälle vaiko onko vain pelkän koneen lämmitykseen? itsellä olis eeberi varaosa mersussa mutta ei oo kelloa.. vaihtoehtona olisi kyllä tehdä pelkkä nappi on/off niinkuin nuissa intin maseissa on.. ps. jos on jollakki ylimääräisenä webaston/eeberin kelloa niin vois laitttaa vaikka YV:eetä.
__________________
PRKL!! Ajetaan viat esille! Toyota landcruiser LJ70 -92 EX. Range Rover Classic -88 3,5 EFI |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Laitoin just eilen sen sisäpuhalluksen toimimaan kun alkaa olemaan skrabauskelit. Eli kytkin ne eberin johdot puhallinmoottorille niin että se eberin syöttö tulee siihen puhallinmoottorin kaksinapaisen liittimen toisen,poikittain olevan apikon tilalle/väliin. Eli laitat virrat päälle ja puhaltimen päälle ja mittaat niin toiseen niistä johdoista tulee aina 12 volttia puhaltimen käydessä.Sen johdon ja puhaltimen väliin ne eberin johdot. Silloin siitä puhaltimen säätövivusta voi valita minkä tahansa nopeuden tai jättää vaikka kokonaan nollille kun eberi pärähtää tulille. Toinen tapa on kykeä eberin ohjaus sinne katkaisijalle 12v syöttöön tuuletusvipujen luo mutta siellä on ahdasta, josta syystä en ite jaksanut alkaa purkamaan sitä kautta.
Älä kytke mitään siihen esivastuspakettiin, siitä palaa heti hitaan nopeuden lanka ja huonolla tuurilla koko auto.... =)
__________________
Tiäräksää tuanoi Viimeksi muokannut vartiainen : 11.11.2012 04:20 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
itsehän kytkin tähän pahtiksen läjään lisävalot ja olen tässä hunttaillu ja naureskellu itsekseni ja tullu siihen tulokseen että eihän se voi johtua mitenkään lisävalojen laitosta tämä sammumis probleema... virta akulta, maa rungosta ja heräte pitkistä...
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ite katastin läjän 3paikkaseksi huoltoautoksi hj:n leviällä vänkärin penkillä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tämmönen RJ mulla, just (2010) laitettu pikkasen korottavat jouset alle. (vanha kuva, kuluneilla 33":lla)
2011 Tuoreempi pikku videon pätkä (2012): http://www.youtube.com/watch?v=4oZc4YkYx8I&feature=plcp Harkinnut vakavasti myyntiä...
__________________
-MMC- -SLCK- -RJ70- Viimeksi muokannut ez-boy : 11.11.2012 21:52 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
sulla on siis myös sumuisten saarten laitteita? http://slck.net/viewtopic.php?t=4311 ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kansi tuli nakattua paikalleen ja myllyhän jopa toimii paremmin kun ennen remppaa. Suuttimet kävi myös huollosa, kärjet piti vaihtaa. Näkyy lämmötkin pysyvän uuela termarila mittarin puolivälisä tai vähän yli. Ennen näytti n. klo 7-8 vastaavaa asentoa, liekkö 50 tietämillä ollu lämmöt..
Niinkun rempassa yleensä, joku pultti tai mutteri on mukamas ylimääränen. Pakosarjan tukiraudan pari pulttia jotka tulee öljynjäähyttimen läpi, unohtuivat näköjään.. Tämähän taas aiheutti vähäisen nestevuodon kyseisestä paikasta. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nyt tarvis uus lj:n omistaja apua! Yritin tuossa jo vähä haulla katella vaan en löytäny suoraa vastausta, että oisko joku selvittäny kyseisen vian ku aika monella tuntuu olevan samaa? Elikkäs löpö ja lämpö viisari painuu tappiin yhtäkkiä ja välillä saattaa olla että palautuu takasinki, ongelma ei esiinny kylmänä vaan sitten kun autolla on ajettu jo jonkin aikaa. Yritin ottaa lämpömittarin anturista johonki irti vaan ei mitään vaikutusta. Jos ollaki ois tietoa päällä niin se ois tervetullutta!
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Njormal. Kyseessä oli joku mittarin vakauspiirin kärkien hitsaantuminen joka vetää viisarit tappiin. Hj:ssa sama.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Auttakaa miestä mäessä. Tänään ku piti lähtee liikenteeseen niin sahaa vaan. No hetken odotin ja mietiskelin että mitä vittua. No loppujen lopuksi auto lähti käyntiin ja pääsin kotio. Pihassa kokeilin uudestaan käyntiin niin joo kyllähän se lämpösenä käynnistyy, mutta sitten kuulin kun hehkujen rele rupes naputtaan sarjatulta heti kun käänsi virtoja ja ennen tätä huomasin matkalla että puhallin pyöri off asennossa ja 1 asennossakin mitä se ei ole ennen tehnyt. Missä voisi piileä vika? Rikkinäinen johto vai ottaako jossain maihin.
Siihen mittarin sekoiluun annan vinkiksi että helpoimmalla pääsee kun laittaa lisälämpömittarin vedelle ja ajelee tripin mukaan niin ei lopu meno vesi yllättäen. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Olisin kiinnostunu kaikista LJ:n liittyvistä räjäytyskuvista, eritoten akselit yms.
Jos jollain tallessa jotain, niin voisi laitella vaikka sähköpostitse--> Abe@live.fi tai yksityisviestillä linkkiä jos netistä löytyy. Olen joko tyhmä tai tyhmä, kun en löydä haulla ja googgelikaan ei paljon paikkaa aukkoa sivistyksessä... ![]() Ja edellisiin vastaus; Mulla toimii kyllä polttoainemittari. Joskin ei nouse yli 3/4tankin, vaikka 3/4tankin kohdalla sylkee jo pihalle jos yrittää tankata ''mittaritäyteen''.. Hyvin on pärjänny, kun on kahtonu että aina on abbout 1/4 tankki dieseliä. Sinnehän saisi varmaan jonkun tarvikemittarin? --> kokemuksia, minkälainen on hyvä? Vesien lämpötilaa kertoo autogaugen mittari, joskin vähän viitteellisesti... Pomppelehtii millo missäkin ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |