Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.11.2012, 13:59
Toni.k Toni.k ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kokkola
Viestit: 65
Perusasetus

Mikä tuo Cummings sitte on? eikös se pitäs olla joku kestävämpi tekele


Viimeksi muokannut Toni.k : 10.11.2012 14:01
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.11.2012, 14:14
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Se on Cummins............

No kyllähän se kestävä on. Samaa moottoria kun on kaupungibussista kaivinkoneeseen. Jos se ei olis kestävä niin luultavasti käyttö ei olisi noin laajaa. Varaosien saanti on varmaa eikä niitä toisaalta edes paljon tarvi.

Tohon mun vanhaan rautaan on vaihdettu kansipahvi 500tkm jälkeen. Sekin vaihdettiin lähinnä sen takia, että tiivisteen välistä rupes vedet vuotamaan ulospäin. Johtunee luultavasti siitä, että jenkeissä ei oo tainnu paljo muuta olla jäähdytysjärjestelmässä kuin vettä. Oli hyvinki ruostuneet vesikanavat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2012, 14:17
oziolli oziolli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.02.12
Sijainti: Canberra, Australia
Viestit: 128
Perusasetus

Cumminsin KDP-ongelma


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toni.k Näytä viesti
Mikä tuo Cummings sitte on? eikös se pitäs olla joku kestävämpi tekele

Luepas tuo ketju Cumminsin KDP-ongelmasta
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102752
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2012, 14:24
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

03-> eteenpäin ei pitäisi enää olla KDP ongelmaa. 98 kai varsinaisesti rupes häviämään se kdp ongelma, mutta jotain satunnaisia tapauksia on ollu vielä noissa alkupään 24-venttiilissä. Mulla on omassa rotkessa nyt -99 mallin jakokotelo ja siinä on KDP homma korjattu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2012, 14:31
Toni.k Toni.k ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kokkola
Viestit: 65
Red face

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oziolli Näytä viesti
Luepas tuo ketju Cumminsin KDP-ongelmasta
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102752
Selittäkää tyhmälle mikä tuo KDP on?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2012, 14:35
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Tälläi nopeesti selitettynä kun katsot noita kahta kuvaa, niin tossa pultin vieressä olevasta reijästä putoaa toi kohdistustappi kotelon ja rattaan väliin ja lohkasee kotelosta palan tai huonossa tapauksessa koko kotelon ja hajottaa jakopäänrattaat.

Tuossa ylemmässä kuvassa on jo kasattu jakopää niin sielä on uus tappi paikallaan, mutta kuvat silti kertoo miten käy..

http://forums.offipalsta.com/showpos...15&postcount=7

Mutta tosiaan jenkkifoorumit kertoo että commonrailikoneissa tota KDP ongelmaa ei enää ole. 03->

Viimeksi muokannut Villeri : 10.11.2012 14:39
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.11.2012, 14:44
Toni.k Toni.k ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kokkola
Viestit: 65
Perusasetus

[QUOTE=Villeri;935807]Tälläi nopeesti selitettynä kun katsot noita kahta kuvaa, niin tossa pultin vieressä olevasta reijästä putoaa toi kohdistustappi kotelon ja rattaan väliin ja lohkasee kotelosta palan tai huonossa tapauksessa koko kotelon ja hajottaa jakopäänrattaat.

Tuossa ylemmässä kuvassa on jo kasattu jakopää niin sielä on uus tappi paikallaan, mutta kuvat silti kertoo miten käy..

Onko tuo tietyissä vuosimalleissa tuo ongelma vai? ja sulla lukee siinä kuvassa että epäkohta on korjattu, niin miten?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.11.2012, 14:58
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

sitä ilmenee 89-98 vuosimalleissa oikeestaan kaikissa. 98 sitä ruvettiin korjaan jo tehtaalla eli sitä koteloa muutettiin.

noissa kahdessa kuvassa kun vertaat niiden kuvien koteloita keskenään niin toisessa on sen sokan kohdalla korkeampi kohta ja se reijän pää on pienempi kuin sokka joten se ei pääse tulemaan läpi.

vanhassa on sitten matalampi se kohta ja reikä on tasapaksu niin sokka pääsee tippumaan läpi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.11.2012, 15:41
Toni.k Toni.k ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kokkola
Viestit: 65
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
sitä ilmenee 89-98 vuosimalleissa oikeestaan kaikissa. 98 sitä ruvettiin korjaan jo tehtaalla eli sitä koteloa muutettiin.

noissa kahdessa kuvassa kun vertaat niiden kuvien koteloita keskenään niin toisessa on sen sokan kohdalla korkeampi kohta ja se reijän pää on pienempi kuin sokka joten se ei pääse tulemaan läpi.

vanhassa on sitten matalampi se kohta ja reikä on tasapaksu niin sokka pääsee tippumaan läpi.
Eli jos mä ostan vaikka -04 cummingsin niin siinä ei oo sitä vikaa enään?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.11.2012, 17:02
Toni.k Toni.k ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kokkola
Viestit: 65
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Tälläi nopeesti selitettynä kun katsot noita kahta kuvaa, niin tossa pultin vieressä olevasta reijästä putoaa toi kohdistustappi kotelon ja rattaan väliin ja lohkasee kotelosta palan tai huonossa tapauksessa koko kotelon ja hajottaa jakopäänrattaat.

Tuossa ylemmässä kuvassa on jo kasattu jakopää niin sielä on uus tappi paikallaan, mutta kuvat silti kertoo miten käy..

http://forums.offipalsta.com/showpos...15&postcount=7

Mutta tosiaan jenkkifoorumit kertoo että commonrailikoneissa tota KDP ongelmaa ei enää ole. 03->
Elikkäs nyt tuo KDP, eikös sen saa korjattua ku lyö se tapin taka reikään ja tekee peitelepalan siihen päälle? niin mä ymmärsin ku selailin tota nettiä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.11.2012, 18:25
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toni.k Näytä viesti
Elikkäs nyt tuo KDP, eikös sen saa korjattua ku lyö se tapin taka reikään ja tekee peitelepalan siihen päälle? niin mä ymmärsin ku selailin tota nettiä
Kyllä, noin minäkin sen korjasin vuosia sitten.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.11.2012, 23:00
Toni.k Toni.k ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kokkola
Viestit: 65
Perusasetus

OK
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään dodge ram 2500 f250 O/M/V Ajoneuvot 3 09.09.2012 14:10
Dodge Ram 4x4 2500 rofa Tekniikka & Jutustelu 4 20.10.2009 18:34
Myydään / Vaihdetaan DODGE Ram 2500 4x4 SukiSuki O/M/V Ajoneuvot 0 04.05.2009 22:44
Dodge Ram 2500 Swoop Tekniikka & Jutustelu 4 12.08.2008 19:21
M dodge ram 2500 nivea2 O/M/V Ajoneuvot 0 20.06.2007 18:02


Sivu luotu: 07:28 (GMT +2).