![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Nyt harmittaa kun menin sen moottorisahan kans soheltaan, saa jäädä yhteen renkaaseen sen kokeilu ![]() Toi mun lainaleikkuri on ihan huippu, kun terää työntää niin terään kytkeytyy virta ja terä menee parissa sekunnissa punaiseks ja pilalle jollei se ole kumin sisässä kokonaan. Sillai pilasin ekan terän mutta tajusin mitä tapahtui ja toisella terällä leikkasin loput kolme ja puoli rengasta ja terä on vielä hyvä. Tolla vois leikata vaikka tuumaxtuuma klönttiä jos terä on kokonaan kumin sisällä. Pesin renkaat ihan puhtaiks niin terä ei tökkiny kiviin, sitten leikkuupää ei enää luistanu puhtaalla kumilla ja kun vauvatalkki oli loppunu niin käytin liukasteena vehnäjauhoo ja sekin auttoi paljon. Jos leikkuupää pysähtyy niin terä ylikuumenee ja "sulaa" Kaks viimeistä rengasta oli pesun jälkeen märkiä ja liukkaita fairyjämistä ja kokeilin leikkuria siihen, nyt meni kun tyhjää vaan eikä tarvinnut pelätä terän ylikuumenemista kun pinnan kosteus jäähdytti kumin ulkopuolella olevaa terää. Eli jos tuolla leikkurilla haluaa leikata esin 3mm uraa 10mm syväks niin kannattaisi jättää pesuvaahto uraan niin terä ei pehmene sillä 3mm ilmaraolla. Täysin sileellä ei ole mitään ongelmaa ja hommasujuu hienosti. Tässä vielä kuva täysin sileestä johon leikkasin 6mm urat ja saippasin mattoveittellä sivunappulat kahteen osaan ja keskinappulat kolmeen osaan. Silee rengas on nopein leikata ja siinä meni n. 20min kun rengas oli pesun jäljiltä lämmin(+30) Nyt kun homma on opeteltu niin uudestaan tekisin näin creepyillä näin: -Unohdetaan kokonaan se moottorisaha(pitäis olla itsestäänselvää) -Ajetaan/poltetaan(näyttävästi ajopäivillä kalliolla) renkaat sileiksi tai n 1,5mm asti. -Testataan paljonko voi leikata, creepystä leikkaisin 8mm. - ostetaan sopivia teriä, noi suorapohjaiset leikkaa 6mm syvyydessä noi 10mm leveetä ja sopii creepyihin hyvin. Kannattaa tehdä kertaleikkausella valmista koska se terä ilmassa korjailu ylikuumentaa sen. Samalla vaivalla tosin voi leikata vaikka 15mm leveän ja niin syvän kun varaa on, no menee toki enemmän aikaa mutta tulee yhtähyvä jälki uskoisin. -Pestään renkaat puhtaiksi ja lämmitetään ainakin huoneenlämpöön, tämä siis ensimmäinen kokeilu joka toimi hyvin. Voisi kuvitella että mitä kuumempi rengas on, sitä pienemmällä virralla sitä voi leikata ja sitä pienempi vaara terän on ylikuumentua varsinkin jos osa terästä on välillä ilmassa. -Jos leikkaa sileää rengasta niin vauvatalkki voitelee. -Jos leikkaa uraan lisää syvyyttä niin pesuainevaahto jäähdyttää terää ja voitelee. -Kannattaa vuokrata kunnon kone ja huomaa että leikattavat renkaat loppuu kesken. - haastavinta on leikata uraa syvemmäksi jos terä ei ole kokonaan kumin sisällä. Se onnistuu kikkailemalla mutta samassa ajassa leikkaa 4 sileetä pintaa yhdellä terällä kun toisessa ihan jotain muuta.. Hyvällä koneella leikkaaminen ei ole vaiva vaan sitä tekee mielellään kun näkee loppuunajetusta renkaasta saavan vielä jossain tapauksessa uutta paremman.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tuossa on senverran hyvät ohjeet että taidan uskaltaa kokeilla itsekkin... Saako tuohon koneeseen varateriä mistä?
Tekisi mieli leikata vanhoihin MT:hin harva V-kuvio
__________________
KEHRUU-RACING |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuolta tilasin teräni. Ebaystä löytyy vaihtoehtoja http://www.ebay.com/itm/6-Ideal-Tire...item231ebaf6d0 Saat multa teriä jos noi kelpaa. Mäksälle: Kuinka hyvin toi kolvimallinen leikkuri leikkaa? Siinä terä ei ilmeisesti lämpene paljoakaan? Etuna tietty että leikkuupää mahtuu nappuloiden väliinkin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mikähän nyt on vikana kun ei yhtään huvita kontata autonalla vesisateessa savivellissä
![]() Ai niin, kävin katsomassa kaverien talleja..se oli virhe ![]() Tuunaan sitten jousia kun sain pajakulmasta uudet kahden kaljatölkin etunorrat: Lyhensin paksuinta latia lisäjoustojen toivossa ja pyöristin päät ettei ylempi jousi katkea. Oon jo kyllästynyt renkaidenvaihtoon käsipelillä ja näin Punanenällä näpsäkän sähköpulttipyssyn. Mun hauismomentti on ollut vähän turhan isolla säädöllä kun kone ei jaksanut yhtään mutteria avata mutta ei se ehkä koneen vika ollut kun yks jatkovarsikin katkes hylsyyn käsin avatessa. Vois testata oikeella momenttiavaimella mihin toi kone kiristää ja jaksaa vielä avata.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Jatko pulttipyssyssä vie iskun voiman.
__________________
KYM#5 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Juu toi jatko on ihan hyvä momentinrajoitin kiristyksessä mutta kun kone ei sovi vanteen sisään niin tarvii tehdä jäykemmästä putkesta jatkovarsi jollei muuten aukee.
Kasasin jouset uusilla norrilla ja maalasin latit kiveniskusuojalla, siteistä tuli purettavat ja kumeja tietty taas jokaväliin. Siteet hiukan estää norran kiertymistä ulosjoustossa mutta kai kumit antaa tarpeeks myöden. Vaihdan samalla jousissa olevat puslat uusiin kumisiin niin pääsee kiertymään sieltä, korissa olevat saa olla nailonia kun niitä kovia puslia on paljon. Ulosjoustoa sais lisää jos laittais tuplanivelkardaanin(nyt loppuu kulma vakiosta), kääntäis akselia kiilapaloilla jousen kiinnityksestä ja laittais nivelriipukkeet. Toistaiseksi en noita aio tehdä. Tractionbarit on valmistumassa ja niiden toimivuudesta en ole ihan varma, kokeilemalla selviää. Huonoa niissä on että kiinnitys riipukkeeseen syö sen pulttia. Jos satais vähän vähemmän niin ne valmistuis nopeemmin..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ensimmäinen tractionbar koekappale on valmis ja tältä näyttää
Ulosjoustossa se yrittää kääntää pinionia ylöspäin liikaakin,tuolla kumilla ei vielä rajoita ulosjoustoa. Saapi nähdä mitä tapahtuu kun laittaa toisellekin puolelle ja testaa äärijoustoa. Ei toi toiminnaltaan lähelläkään hyvää ole mutta ei välttämättä täysin susikaan, huonoa on että tasasella kumeissa on joustoa ja päästää akselia kiertymään mutta vastustaa sitä kuitenkin. Vaikea arvioida kiertyykö liikaa vai ei.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |