![]()  | 
	    | 
		
			
  | 
	|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
 Lainaus: 
	
  
  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
		
	
		
		
			
			Pieni yksityiskohta...
			
			Kaikessa saituudessaan tuon työkaluni omistaja osti noita 6x3w ledituikkuja motonetistä ruuvattavaksi nosturiautoon. 
		
		
		
		
		
		
			En sinänsä pidä huonona sitä että laitetaan useampi vähemmän tehokas valo useampaan paikkaan kuin vähemmän todella tehokkaita ja jotenkuten noilla nyt pärjää, eli 4 x noita ledituikkuja ja 6 x halpisksenoneita, ledit peruutusvaloina ja hitaammin syttyvät työvaloina. Yksi juttu vituttaa noissa motonetin pyöreissä ledilampuissa kuitenkin ylitse muiden, lasissa on pientä nypyä eikä sen pinta ole sileä joten puhdistaminen hanskalla / rätillä ei onnistu kunnolla, vedellä huuhtomalla pitää putsailla eikä se ole kesken työpäivän aina mahdollista. Mutta minähän en mistään mitään tiedä. Paitsi että ajoin tiistaina uazilla eka kerran kolmeen vuoteen... ei paljoo polttele.  
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	If idiots could fly, internet would be an airport.  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Onkos teillä perstuntumaa jos asennan yhteensä Hiluxiin 100 watin edestä työvaloja, nyt on asentamatta 2x10 watin pikku lediä ja yksi kauas näyttävä 35 wattinen ksenon... 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Mietin järkevää mitoitusta kun nyt on yksi 100 Ah hupiakku joka on tavallinen käynnistyslyijyakku. Meinasin laittaa hupiakun latautumista parantamaan auton oman laturin lisäksi vähintään 100 watin aurinkokennon. Kuinkas kauan esim. auton omasta sähköjärjestelmästä eroituskytkimellä eroitetusta 100 Ah starttiakusta kannattaa ottaa 100 watin tehoa kun tavoitteena on myös akun kestäminen jos ajatelleen vaikka +5 asteen lämpötilaa? Tuumin siis kuinka paljon lamppuja kannattaa laittaa ja kuinka on mitoitettava akusto jo lataus. Homma voi kääntyä myös niinpäin, että valoja varten tulee oma hupiakku koska 3000 watin invertteri vaatii hyvät latingit käynnistämään työkaluja. Suunnitelma on siis, että invertterin käyttöön saan valjastettua yhteensä 300 Ah akkuja silloin kun yhdistän keulan starttiakut mukaan, idea on vielä puutteellinen miten kannattaa toteuttaa tasainen valaistusvirta, jota tarvii led valoilla ehkä max. 100 watin edestä, eli ehkä kymmenen amppeerin luokkaa?  | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			100 Wattia 12v järjestelmässä 100Ah antaa max 12h sähköö ja sitten on todella kuiva. Kaava: ohmi x käämi, P=UxI U=RxI 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Onnea projektiin, jos 3000W invertterin kytkentä/virrankulutus on hanskassa, niin 100W led lamput ei kait paljon homassa paina. Aurinkoisia öitä aurinkopaneeleille!! TEMÄHIK Lainaus: 
	
  | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Valojen kanssa taas akuissa ei tarvi olla yhtä hyvä jännite kuin invertterin tai auton startin kanssa. Meistä kaikil on kokemus auton omista H4 valoista ettei niitä kannata kauhean pitkäksi aikaa jättää päälle ilman latausta... Mietin, että LED tekniikalla saa akuilla riittävään työskentelyyn valoa. Ei ole kovin luotettavaa kokemusta kuinka paljon akkua on järkevää purkaa...  | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Kun akun jännite tippuu tuonne 12 pintaan on akku tyhjä. Hmm 100W auurinkokenno, itselläni on niitä seinässä ja aikas isoja ovat  
		
		
		
		
		
		
			  Omaan Hiluun jos laittais niin että 100W tulisi täyteen ja pikkasen yli niin lava olisi peitetty, eikä niiden päälle paljoo rojua laitella. Helpompi ois laittaa tuollainen 380W tuulimylly, latais ajaessa ja paikoillaan  
		
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0  | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
  | 
![]()  | 
	
	
| Luokat | 
| led, työvalo | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | 
| Näkymä | |
		
  | 
			 
			Samanlaisia viestiketjuja
		 | 
	||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Myyty Xenon työvalot + norm.työvalot | Repro | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 02.10.2008 20:54 | 
| Motonetin osat?? | Rape | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.08.2008 15:23 | 
| Motonetin pallonivelet | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 06.02.2008 10:56 | 
| motonetin suuttimet | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 12.11.2007 00:48 | 
| Motonetin 12V:n kompura | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 26.01.2007 07:38 | |