Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.11.2012, 11:51
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Noniiiin, hirviän kosteat leiripaikat ja ei löydy keloja poltettavaks oikein. Alle 100km arkangeliin ja pysähyttiin raapimaan jäätä pois pyyhkijöistä (apparit ostamaan korjaussarjoja). siilleensä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2012, 17:25
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

saa sitä kommentoida, kuviakin...

Tuolla muutamia menomatkasta.

Arkangeliin syksyllä 2012, ekat kuvat
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2012, 23:13
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Thumbs up

asiallisen näköistä - hyvää Reissua sinne - ja kunnon raportti kuvineen kunhan ootte takaisin yhteyksien päässä !!!


vähiä vastoinkäymisiä ja suotuisia säitä !!!
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2012, 18:25
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Tuon Stalinin Kanavan varmaan joutui ylittämään jostain kohtaa?

http://areena.yle.fi/tv/1690643
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2012, 22:35
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Tuon Stalinin Kanavan varmaan joutui ylittämään jostain kohtaa?

http://areena.yle.fi/tv/1690643
Kyllä vain, ei tullu pistettyy niin merkille, mutta jälkeenpäin karttaa kun kattelee ni povenetsin(?) kohilta...kai...

Eka tiimi kotikotona jo tässä, Jari ja Mikko jatkaa vielä kohti Kajaania ja Mikko vielä sieltä Kuopioon. Olipahan erikoisen hieno reissu erikoisen hienossa seurassa!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2012, 14:10
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Kohtuullinen likakerros saunottu pois, mökkiä lämmitetty ja yö nukuttu omassa sängyssä.

Ei lähdetty sittenkään tuolta Onegan länsipuolelta tavoittelemaan matkakohdetta, vaan ajettiin käytännössä samaa reittiä kuin fjdc:n arkangelitiimi oli mennyt. Edellisviikonlopun kahlaaminen jäisessä suossa vei enimmät halut lähteä kokeilemaan HC-reittiä. Tietty pistoja, rantareittejä ja leiripaikat haettiin omien mieltymysten mukaan, mutta kuitenkin pääsääntöinen siirtyminen isoja teitä pitkin. Ihan hyvä valinta tällä aikataululla ja tähän aikaan vuodesta, koska saatiin menemään viikko kevyesti aikaa vaikka ajettiinkin ihan reiluja päiväannoksia joka päivä. Kuvia tuli räpsyteltyä hyvin pitkälti autosta, koska ei laiska offari jaksa pysähtyä ja nousta autosta...Tästä johtuen aika paljon on kuvattu tuulilasin halkeamaa, työvaloja, tunkin vartta ja peilejä.

Alunperin tarkoitus oli lähteä perjantaina iltapäivästä liikkeelle ja treffata sitten yöllä jossain sopivan välimatkan päässä molemmista autokunnista. Päätettiin kuitenkin että on järkevämpää ajaa päivänvalossa ja startata lauantaina kukonlaulun aikaan. Noh, me saatiin bertteli nippuun ja päästiin koeajolle perjantai-lauantai välisenä yönä joskus puolenyön kantturoita, joten pakkaaminen ja viimeiset pajotukset jäi vielä aamulle ja päästiin lähtemään vasta iltapäivästä lauantaina. Tuo liikenteeseen lähteminen aamulla ja ajaminen valosan aikaan on varmastikin joku legenda, eikä sitä tiettävästi kukaan ole koskaan toteuttanut? Kuitenkin, sovittiin alustavasti treffit Segezhaan, josta olisi lähdetty Vygozero-jorpakon itäpuolta työntymään etelään. Päät alkoivat olla joskus kohtalaisen myöhään illasta melko jäädyksissä joten siirrettiin treffipaikkaa vähän lähemmäksi meitä Karhumäkeen.



Siitä lähdettiin kimpassa sitten etsimään leiripaikkaa äänisen pohjoispuolelta suunnateen kohti itää. Ajettiin Pindushin kylän läpi ja otettiin vähän matkan päästä pisto sivuun, josta löytyi kiva kangasmaasto jossa suoritettiin teltan koekasaus. Pimeässä harjoiteltiin kasaamalla ensin teltta niin että telttakangas jäi nurinpäin. Toisella yrittämällä kangas saatiin oikeinpäin ja suoritettiin ensimmäinen koenukkuminen. Kilometrejä lauantaille tuli n. 450km.




Sunnuntaina ajettiin äänisen itärantaa etelään P5 tietä pitkin Pudozhiin. Ajokeli oli vielä ihan kohtalainen, vähän lunta ja tie oli pääosin sula.



Ja tietty pisto pikkukylille kattelemaan.






Tänä iltana taidettin ryhtyä hyvissäajoin pimeän tultua kattelemaan leiripaikkapistoja, mutta leiriytyminen menikin sitten lopulta melko myöhäksi kun pistojen ajelu alkoi mennä offroadihommiksi.




Lopulta löydettiin kivaa hiekkaharjua, josta pienen lumensiirtelyn jälkeen paljastui oikein mukavan pehmeä mutalillinkipohja. Lunta alkoi olla maassa jo 20-30cm. Maisteltiin Jarin löytämää esanssinkaltaista, teollisesti valmistettua, mahdollisesti aromeja sisältävää punaista juomaa. Lieneekö vieläkään lähtenyt valkoisesta kupista tuo kemiallisesti valmistettu punainen väriaine irti? Polttopuita ei tahtonut oikein löytyä, ei tervaskantoja eikä keloja. Outoa, hoidettua metsää tuntui olevan ympärillä. Matkaa tuli lisää n. 240km.



Maanantaina ponkaistiin taas kukonlaulun aikaan liikkeelle. Keli oli mitä mainioin, aurinko paisteli kirkkaalta taivaalta. Tielle sadellut lumi oli sulanut jännittäväksi sohjoksi, mutta kuitenkin paikoin oli vielä jää sohjon alla. Kestopäällysteellä sohjo oli ihan mukavaa, mutta sitten nopealla hiekkatiesiirtymällä tahtoi vähän tie ohjata autoa. Saavutettiin Arkangelin alueen raja ja alkoi tuntumaan että nyt ollaan muuten jo vähän matkan päässä kotoa. Kesäisessä kelissä paistateltiin aurinkolasit päässä ja T-paitasillaan. Suunnattiin kohti Kargopolia.







Kargopolissa, niinkuin kaikkialla muuallakin poikia tuntui kiinnostavan meidän kulkuneuvot. Poikien ryhmittymisestä näkee, mikä auto on hienompi. Neksu keitteli reissun aikana tuhansia litroja kahvia, kiitämme siitä! Tällä kertaa ei kokeiltu enää keittämistä ajon aikana.





Kargopolista suunnattiin onegajokea myötäillen pohjoiseen ja päätettiin ylittää joki ihan siltaa pitkin. Samalla kiristeltiin vähän katon pultteja, jottei viima kävisi niin pahasti auton sisätiloihin.




Jonkun matkaa pohjoiseen löytyi myös toinen mahdollinen ylityspaikka erikoisen ihanalla lossilla. Jokimaisemat on kivoja ja rantareitit parhaita.




Tie Kargopolista pohjoiseen oli hyvässä kunnossa ja siirryttiin melkoista haipakkaa kohti Arkangelia. Välillä toki huomasi tienhoitopiirin vaihtumisen ja auraamattomasta tiestä pystyi löytämään mielenkiintoisia koloja ja pieniä monttuja. Ajokilometrejä tuli kuitenkin n. 460km, eli keskinopeus oli kohdallaan.

Maasto koko Arkangelin oblastilla tuntui olevan erittäin märkää, soista, peltoa. Leiripaikkojen ja polttopuiden etsimiseen meni pieniä hetkiä aikaa. Meikäläisellä alkoi taas esiintymään vanhat polvivaivat ja loppuillasta alkoi jo pikkasen kiukuttaa kun kipu oli sen verran kova ettei pystynyt kytkintä painamaan. Löydettiin leiripaikka paikallisten kalamiesten joelle johtavan pikkutien varresta.



Tiistain siirtymä Arkangeliin oli lyhyt ja arveltiin että ehdittäisiin vielä valosan aikaan kattelemaan vähän kaupunkia. Lunta tuli koko päivän vaakatasossa kohtalaisia määriä ja näkyvyys oli paikkapaikoin jopa heikko. Poistuttiin M8 tieltä rantareitille (jeeppikerhon jälkiä myöten tämäkin), jossa mitään mahdotonta ajonopeutta ei pystytty pitämään yllä ja kun saavuttiin Arkangeliin, alkoi olla jo hieman hämärää. Istuttiin paikallisessa liikenneruuhkassa joku tunteroinen kunnes päästiin keskustan alueelle ilmeisesti paikallisen offroad-kerhon reitille. Tietyöalueella joutui jo miettimään nelivedon kytkemistä. Harvoin on pelottanut minkään kaupungin keskustassa ajella, mutta nyt näkyvyys oli todella huono ja M/T-renkaan pito jäällä olematon. Risteyksistä ei päässyt liikkeelle eikä varsinkaan saanut pysäytettyä ja reipasta liikennettä ihan riittävä määrä. Löydettiin kuitenkin kohtalaisen vaivattomasti rantahotelli ja pystytettiin leiri sinne. Saunottiin, nautittiin posliinipöntöistä ja ajeltiin taksilla siinä toivossa että se osaisi viedä meidät syömään johonkin. Tarjolla oli kaksi paikkaa, jotka molemmat olivat kiinni. Hypättiin pois taksista ja löydettiinkin sitten ominpäin ruokapaikka jossa tilattiin sujuvalla viittomakielellä pottuja ja lihaa. Tiistaina rullattiin 150km.







Keskiviikkona aamulla nautiskeltiin hotellilla aamupalasta jota ei tarvinnut itse valmistaa ja suunnattiin muutaman kyläkierroksen jälkeen taas autoilla etiäpäin kohti Onegaa.






Severodvinskissä mainostettiin kovasti sukellusveneitä ja koitettiin ettiä pääsiskö niitä jostain raosta kattelemaan. Jotain tosi jännää siellä ois varmasti ku aidoilla ja porteilla oli estetty pääsy vähän joka puolelta...Käytiin vierailulla siinä pohjoispuolella niemenkärjessä ja löydettiin ehana hiekkaranta, jossa polskutella. Jari näytti myös miten Patruuna pyörii asfaltilla, ei huonolla pidolla, vaan Voimalla.





Kateltiin vielä mielenkiintosia pikkuteitä oisko siellä rannassa kuitenki jotain...Rantareiteillä ei aina mene ihan putkeen ja saattaa humpsahtaa kerralla jään läpi lillinkiin kiinni. Onneks patrolli ei tullu ihan kannassa kiinni ja meijjän takanaru ja patruunan keulanaru yhistämällä saatiin taaksepäin vinssailtua. Ei älyttömästi liikaa ollut tuolla reitillä vinssipuita. Päivä alkoi taas olla pitkällä ja jatkettiin kohti Onegaa. Varoitukset tien huonosta kunnosta ei olleet täysin aiheettomia ja välillä tuntui, että alus pirstoutuu ihan täysin. Matkaa taitettiin kuitenkin vielä nopean alueen kakkosella ja jopa kolmosella. Leiripaikka etsittiin n. 10km ennen Onegaa, koska oli halu nähdä kylä valosan aikaan ja tunnustella joenylitysmahdollisuuksia tulevia reissuja varten. Päivän saldo 230km.





Viimeksi muokannut piipari : 11.11.2012 14:14
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2012, 15:03
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

No niin, täällähän on jo kuvia, laitanpa muutamia itsekkin, tokikin vain nyt linkkinä. niin saadaan hankalammin katsottavaksi.


"tägäsin" muutamaan jopa sijaintitietoja, että tietää vähän mitä odottaa.

https://picasaweb.google.com/1038287...eat=directlink

https://picasaweb.google.com/1038287...eat=directlink
Niin saa jättää kommenttia paikoista / asioista joko tähän topicciin, tai sitten tonne googleen..

Kiitoksia Seurasta, Mukava matkustaa erikoismukavassa seurassa, erikoisjännissä paikoissa. ja nauttia teollisia tuotteita jotka saattavat sisältää keinotekoisia aromeja ja väriaineita.

illalla noin 01 kotona, ja mikko lähti vielä ajaan kohti kuopiota.

Otetaan taas tässä uusiksi tuollainen exploraatio reissu (jännyyden alkulähteille?), laittelen sen topicin kun kerkeän mutta nyt pitää vähän kerätä voimia, intoa ja rahaa uusiin seikkailuihin.

Jari
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.11.2012, 15:22
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Torstaina aamulla ihmeteltiin maastokuorma-auton jälkiä, jotka menivät meidän nuotion yli, n. metrin päästä teltasta. Muut oli heränneetkin moottorin ääneen, ite en uskonut että sinne ois kukaan eksyny...Jatkettiin matkaa Onegaan rantareitille. Pysähyttiin ihmettelemään kaukaisesti satamaa muistuttavaan ympäristöön ja ryhmäkuvien oton jälkeen paikallinen setä tuli kyselemään jotain mistä luonnollisesti kukaan ei ymmärretty mitään. Tiedusteltiin viittomakielellä mahdollisuutta ylittää joki lautalla. Sattui niin hauskasti, että Vladimirilla on oma alus jolla pystyy kuljettamaan ajoneuvoja joen yli. Hinnaksi ylittämiselle olisi tullut 500r per auto (tai 500r molemmat autot, ihan täyttä ymmärrystä ei saavutettu) ja ylittäminen olisi hoidettu iltasella nousuveden aikaan. Tulevaisuuden reissuja ajatellen vaihdettiin puhelinnumerot. Pyörittiin hetki Onegassa kun sitä oli hypetetty niin kovasti, mutta todettiin ettei se nyt paljon kummosempi paikka ollut kuin muutkaan isommat kylät tuolla. Ehkäpä sitten kesällä asia on toinen?




Onegasta jatkettiin etelään ajatuksena tutkiskella vielä lisää joen ylitysmahdollisuuksia. Käytiin katsomassa läheinen rautatiesilta ja todettiin että ainakin moottoripyörillä se olisi ihan varteenotettava vaihtoehto. Maastureillakin mahdollinen, mutta pikkasen jännäkakkaa voisi aiheuttaa jos jäisi kiinni jotenkin raiteiden väliin...




Vähän matkaa Onegasta tien kunto oli ihan mukava verrattuna edelliseen päivään. Sitten taas yhenäkin alkoi auraamaton perunapelto ja alus alkoi oikeasti pirstoutua. Kori oli jo muuttanut muotoaan sen verran että takaovet aukeilivat kokoajan itsestään ja kuskin ovi ei tahtonut enää aueta eikä mennä kiinni. Takaovet sidottiin kiinni sähköjohdolla. Välillä kuunneltiin outoa jurinaa, kokeiltiin onko kardaani vielä kunnossa vai olisiko joku laakeri mennyt. Etulokasuojat ja konepelti alkoivat elää aivan omaa elämäänsä ja tunkin alapeti joka on kiinni lokasuojassa, repesi hitsauksistaan irti. Konepellin saranat alkoivat kulua niin väljiksi että kohta olisi tapahtunut irtoaminen. Lokasuojasta toiseen konepellin yli viriteltiin kuormaliina jolla estettiin lokasuojien ja konepellin irtoaminen. Vain yhden kerran liina katkesi ja meni takapyörän alle, aiheutti mielenkiintoisen efektin 60km/h vauhdista liukkaalla tiellä.












Kun päästiin takaisin isommalle tielle, jota oltiin tultu jo aikaisemmin toiseen suuntaan, ajeltiin päät jäädyksiin n. 60km Kargopolin eteläpuolelle harrastelemaan leirielämää. Mukulakivikatua jatkui taas Kargopolin eteläpuolella, mutta sinne rakennetut montut ei olleet niin teräviä. Patrollissakin alkoi tuntua outoja sivuvaikutuksia ja voimistuneita voblauksia. Tiestöä tutkittiin hullut 520km.

Aamulla leirissä kiinniteltiin bertan irronneita osia, kuten moottori takaisin kiinni. Selvisi jurinan syy: revennyt apukuljettajan puoleinen moottorin kumityyny. Vähän vaijeria ja kuormaliinoja ja bertteli taas iskussaan, patrollista ei valitettavasti löytynyt mitään vikaa.








Matkaa jatkettiin vaihtelevassa säässä. Välillä lunta tuli vaakatasossa, välillä aurinko paistoi ja välillä oli molempia yhtä aikaa. Tien kuntokin vaihteli mukulakivikadusta vakioautosafaripätkään. Arkangelin alueelta poistuttaessa tien kunto muuttui radikaalisti, ilmeisesti Vologdan alueella ei olla nähty tietä tärkeäksi ylläpitää. Reilu 20km mittainen, valtatieksi merkattu vakioautosafaripätkä otti tehokkaasti puoli päivää aikaa.












Nelivetopätkän jälkeen tien kunto muuttui taas. Mietittiin, että onko tuolla leveät tiet sen takia, että sinne saadaan sopimaan kaikki ne kuopat vai että on enemmän tilaa yrittää väistellä monttuja? Tuntui että 10-20km/h ajettava tiestö alkaisi riittää. Oli kuitenkin onneksi niin liukasta että sai leikkiä takavedolla, power slide! Iltamyöhään vielä yhdessä risteyksessä oli jäänyt puoliperävaunurekka jumiin L-asentoon, eikä sitä päässyt oikein ohittamaan ojienkaan kautta. Tarjouduttiin vetämään se vinsseillä irti, mutta naurahtelevat isännät kieltäytyivät tarjouksesta. Saivat sitten lopulta sen liikkeelle lapioimalla vähän hiekka vetävien pyörien alle. Leiri pystytettiin Äänisen eteläpuolelle n. 265km ajelun jälkeen. Tuohon kilometrimäärään ei suomalaisella mittapuulla kelvollista tietä mahtunut kovin montaa kilometriä.



Aamulla heti herättyä lähdettiin tykittelemään jäisillä autoilla Aunuksen kautta laatokan pohjoisrantaa myötäillen Suomeen. Viimeiselle päivälle otettiin vielä 370km siirtymä hyväkuntoisia teitä myöten.








Tuossa vielä oziin tarttunut reittiviiva ihmeteltäväks.


Kaikenkaikkiaan oikein mukava reissu. Kelit oli periaatteessa ihan hyvät, ei tarvinnu olla vesisateessa kun oli kokoajan pikkupakkanen. Ei myöskään ötököitä. Lumenmäärän vaihtelu pohjois-etelä -suunnassa oli aika valtava. Parhaillaan kinosta oli ehkä 30-40cm ja välillä vain ohut huntu maan päällä. Matkaseura oli reipasta ja mukavaa. Tuleviakin reissuja suunniteltiin jo hieman.

Jeeppikerholaisille kiitokset reittiviivasta!

Viimeksi muokannut piipari : 11.11.2012 21:48
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
arkangeli, exploraatio, matkailu, russia, venäjä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 14:26 (GMT +2).