Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2012, 20:47
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Helpoin konstihan on testata (omalla vastuulla) oman vakioputsarin nakkaamista kuuseen ja testilenkillä käymistä, kannattaa ajoittaa ainakin talvelle eikä hiekkatielle
Selviää ahdistaako..

Läpivirtaavia äänenvaimentimia vielä kannattaa vaihdella, ei kammiopönttöjä niin loppupään virtaukset helpottuu..

Tulee muuten ainakin tatsuniin vitun rumat äänet suorilla putkilla iliman turboo
http://www.youtube.com/watch?v=M0qB0RUFB6A

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2012, 21:02
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 831
Perusasetus

mun mieli pide on noist vapaa virtaus suodattimista et ne voi heittää hevon helvettiin ellei se ole oikeesti iso kokoinen ja ja kunnolinen,itse pidättäytyisin siin orkkis putsarissa,se varmasti antaa riittävästi ilmaa moottorii ja varmasti toimii paremmin ku tuninki kaupan hyvän näköinen tötterö..!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.11.2012, 22:13
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

sitten niillä motonetin ilmanputsareilla ja toyotan alkuperäisellä on sitten ero kuin yöllä ja päivällä etenkin sadesäällä. ihan oma kohtainen kokemus.

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 04.11.2012 22:25
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2012, 23:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Jos kerran dyno on käytössä niin tee testi sillä orkkis ja sitten sillä vapaavirtaus suotimella notta paljonko tulee tehoa lisää.

Olikos Hj:ssä jo paperi suodatin vai öljykylpy???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2012, 23:27
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Kyl 60:ssä on jo pyöree paperisuodatin.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.11.2012, 02:58
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Dieselin virittäminen hyvin pitkälle samaa kuin bensan!


Siis Ilmaa pitää saada kulkemaan enemmän, jotta lisä diesel saadaan poltettua.
Ja jos pakopuoli on ahdas, niin kone ei ota yhtä paljon ilmaa kuin avaralla putkella, ja kun se pakokaasu täytyy painaa männällä sinne pakoputkeen, niin jos vastapainetta enemmän, niin vaatii enemmän tehoa, siis kampiakselitehoa, ja vaikka dieselissä puristussuhde noin 20, niin siitä huolimatta palotilaan jää enemmän pakokaasuja siis ei sovi niin paljon uutta ilmaa....

Ja tuossa 2h moottorissa tuo kaasuläpän seutu varmaan ahtain paikka?
Onnistusko rakentaa imusarja kahdesta imusarjasta, missä olisi 2 kaasuläppää? sais samalla 2 ilmansuodatintakin.... pumpun ohjauksen vois varmaan ottaa vain toiselta läpältä.

Ja saako tuo kone riittävästi sapuskaa koko kierrosalueella? ja sitten vielä se, että syötön alkamisaika aikaistuu, kun elementtejä käännetään isommalle. (muistinko oikein?) ja jos ruiskutus ennakko liian aikaisella, niin hajottaa koneen.

Ja kaikki kannen avarrukset/muotoilut yms virtautta parantavat konstit nostaa tehoa niin vaparissa kuin ahdetussakin! ja sama onko bensa vai diesel!
Noissa vanhoissa turbodieseleissä joskus noihin virtauksiin ei ole kiinnitetty juurikaan huomiota, sillä turbolla saadaan kompensoitua!
2- tahtiset ovat vähän eriasia.
Ja kaikki tuo yleisellä tasolla, kun homma viedään pitkälle, niin imu- ja pakosarja ovat muuttuvapitusia, molempien venttiilien nostoa säädetään erikseen......
Ja samalla vääntömomentilla saa enemmän tehoa, kun kierroksia on enemmän....
Esim. vielä hdj-80 koneessa imukanavat ja venttiilin ohjurin ympäristö näyttää aika tukkoselta, pinnan laatu valussa parempi kuin esim hj-61:ssä
Molemmissa imausarjan-kannen pakosarjan kohdistuksissa toivomisenvaraa, erityisesti hj-61.

-> entä jos sittenkin nostat tuo alkuperäinen kone pois, ja pistä hj-61:n 12ht tilalle, ei tarvitse tehdä yhtään peruuttamatonta muutosta, siis jos haluat museoida joskus.

p.s olisi mukava nähdä nuo dynolaput, ja miten on korjattu vetopyöräteho?
Pikkasen ihmetyttää tuo tehon nousu neljänneksellä, mutta vääntömomentti sama.
Paljonko oli vetopyöräteho?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2012, 16:20
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Voihan teho lisääntyä maksimiväännön pysyessä samana jos yläkierroksilla on enemmän vääntöä kuin aiemmin (siis maksimivääntö pysyy vaikka 200 kierrosta ylemmäs kuin aiemmin).
Mutta kuten mainittua niin imu+pakosarja paremmaksi, ja jos oikein tosissaan alkaa virittämään niin kannessa on takuulla hevosia jemmassa.
Sitten tärkein eli pumppu joka ei rajoita syöttöä yläkierroksilla, vaparistahan teho on haettava kierrosten kautta. Luulis 4 litran koneesta 140-150 heppaa saavan ilman rakettitiedettä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu vm. 06 korollaan, laadukkaat 195/60/R15, vanteineen tai ilman Vilkutin O/M/V Renkaat ja vanteet 5 22.09.2012 20:17
HJ pakuksi ilman kattokorotusta. LöpöLassi Tekniikka & Jutustelu 16 29.03.2008 21:50
turboa hj:hin Tekniikka & Jutustelu 6 17.02.2008 19:29
M: Hj-60 -82 3 hlö ex-jollapaku + Hj-60 kori MakeO O/M/V Muut 16 02.07.2006 01:40
M: HJ-60 osina ilman konetta Eskimo O/M/V Muut 8 26.12.2005 22:29


Sivu luotu: 08:41 (GMT +2).