![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Helpoin konstihan on testata (omalla vastuulla) oman vakioputsarin nakkaamista kuuseen ja testilenkillä käymistä, kannattaa ajoittaa ainakin talvelle eikä hiekkatielle ![]() Selviää ahdistaako.. Läpivirtaavia äänenvaimentimia vielä kannattaa vaihdella, ei kammiopönttöjä niin loppupään virtaukset helpottuu.. Tulee muuten ainakin tatsuniin vitun rumat äänet suorilla putkilla iliman turboo ![]() http://www.youtube.com/watch?v=M0qB0RUFB6A
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mun mieli pide on noist vapaa virtaus suodattimista et ne voi heittää hevon helvettiin ellei se ole oikeesti iso kokoinen ja ja kunnolinen,itse pidättäytyisin siin orkkis putsarissa,se varmasti antaa riittävästi ilmaa moottorii ja varmasti toimii paremmin ku tuninki kaupan hyvän näköinen tötterö..!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
sitten niillä motonetin ilmanputsareilla ja toyotan alkuperäisellä on sitten ero kuin yöllä ja päivällä etenkin sadesäällä. ihan oma kohtainen kokemus.
Viimeksi muokannut toyota4x4 : 04.11.2012 22:25 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos kerran dyno on käytössä niin tee testi sillä orkkis ja sitten sillä vapaavirtaus suotimella notta paljonko tulee tehoa lisää.
Olikos Hj:ssä jo paperi suodatin vai öljykylpy???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyl 60:ssä on jo pyöree paperisuodatin.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#6
|
|||
|
|||
![]() Dieselin virittäminen hyvin pitkälle samaa kuin bensan!
Siis Ilmaa pitää saada kulkemaan enemmän, jotta lisä diesel saadaan poltettua.
Ja jos pakopuoli on ahdas, niin kone ei ota yhtä paljon ilmaa kuin avaralla putkella, ja kun se pakokaasu täytyy painaa männällä sinne pakoputkeen, niin jos vastapainetta enemmän, niin vaatii enemmän tehoa, siis kampiakselitehoa, ja vaikka dieselissä puristussuhde noin 20, niin siitä huolimatta palotilaan jää enemmän pakokaasuja siis ei sovi niin paljon uutta ilmaa.... Ja tuossa 2h moottorissa tuo kaasuläpän seutu varmaan ahtain paikka? Onnistusko rakentaa imusarja kahdesta imusarjasta, missä olisi 2 kaasuläppää? sais samalla 2 ilmansuodatintakin.... pumpun ohjauksen vois varmaan ottaa vain toiselta läpältä. Ja saako tuo kone riittävästi sapuskaa koko kierrosalueella? ja sitten vielä se, että syötön alkamisaika aikaistuu, kun elementtejä käännetään isommalle. (muistinko oikein?) ja jos ruiskutus ennakko liian aikaisella, niin hajottaa koneen. Ja kaikki kannen avarrukset/muotoilut yms virtautta parantavat konstit nostaa tehoa niin vaparissa kuin ahdetussakin! ja sama onko bensa vai diesel! Noissa vanhoissa turbodieseleissä joskus noihin virtauksiin ei ole kiinnitetty juurikaan huomiota, sillä turbolla saadaan kompensoitua! 2- tahtiset ovat vähän eriasia. Ja kaikki tuo yleisellä tasolla, kun homma viedään pitkälle, niin imu- ja pakosarja ovat muuttuvapitusia, molempien venttiilien nostoa säädetään erikseen...... Ja samalla vääntömomentilla saa enemmän tehoa, kun kierroksia on enemmän.... Esim. vielä hdj-80 koneessa imukanavat ja venttiilin ohjurin ympäristö näyttää aika tukkoselta, pinnan laatu valussa parempi kuin esim hj-61:ssä Molemmissa imausarjan-kannen pakosarjan kohdistuksissa toivomisenvaraa, erityisesti hj-61. -> entä jos sittenkin nostat tuo alkuperäinen kone pois, ja pistä hj-61:n 12ht tilalle, ei tarvitse tehdä yhtään peruuttamatonta muutosta, siis jos haluat museoida joskus. p.s olisi mukava nähdä nuo dynolaput, ja miten on korjattu vetopyöräteho? Pikkasen ihmetyttää tuo tehon nousu neljänneksellä, mutta vääntömomentti sama. Paljonko oli vetopyöräteho? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Voihan teho lisääntyä maksimiväännön pysyessä samana jos yläkierroksilla on enemmän vääntöä kuin aiemmin (siis maksimivääntö pysyy vaikka 200 kierrosta ylemmäs kuin aiemmin).
Mutta kuten mainittua niin imu+pakosarja paremmaksi, ja jos oikein tosissaan alkaa virittämään niin kannessa on takuulla hevosia jemmassa. Sitten tärkein eli pumppu joka ei rajoita syöttöä yläkierroksilla, vaparistahan teho on haettava kierrosten kautta. Luulis 4 litran koneesta 140-150 heppaa saavan ilman rakettitiedettä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu vm. 06 korollaan, laadukkaat 195/60/R15, vanteineen tai ilman | Vilkutin | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 22.09.2012 20:17 |
HJ pakuksi ilman kattokorotusta. | LöpöLassi | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 29.03.2008 21:50 |
turboa hj:hin | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.02.2008 19:29 | |
M: Hj-60 -82 3 hlö ex-jollapaku + Hj-60 kori | MakeO | O/M/V Muut | 16 | 02.07.2006 01:40 |
M: HJ-60 osina ilman konetta | Eskimo | O/M/V Muut | 8 | 26.12.2005 22:29 |