Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.11.2012, 22:54
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.823
Perusasetus

sen tiedän että patroollin apusimpukkaan oli joskus joku tehnyt muovisten holkkien tilalle teräksiset ja se oli mennyt samanlailla jumiin mutta sain purettua ja kuparitahna/spray vaseliini seoksella rupes pelaamaan ja laitoin takaisin ja myin auton pois että en tiedä miten nykyään pelaa?

Vaseliinia kun laittaa pulttiin ja vetää mutterin reilusti kiinni niin meinaa toimia kierre lukitteena aika hyvin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.11.2012, 21:17
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Ällistyny.


Tässähän ei oo mitään semmosta tiukkaa puristusta mihin voi jäädä paine lukkoon. Pyörän mutterin ku laittaa vaseliinia täyteen ei saa edes kiinni. Ja ens alkuun toimi hyvin.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2012, 21:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Oisko tuossa kuitenkin parempi olla välissä joku vaikkapa UHMW:stä tehty pusla (tai joku muu kulutuskestävä ja liukas muovi)? Tiedä sitten miksi jumppaseen tuollein heittää jos on suora reikä ja tarkasti koneistettu akseli rasvoineen päivineen jonkinlaisella sopivalla välyksellä. Liian tiukka sovite ja sopiva tälli monttuun ajaessa heittää apusimpukan akselin sopivasti kanittamaan niin jumittuu?

edit: Niin ja todetaan tähän väliin vielä, että jojotan apusimpukkaa ole ikinä edes nähnyt, joten ylläolevan ohjeen ja kommentin voi ehkä myös jättää omaan arvoonsa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.11.2012, 22:32
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

melko mielenkiintoinen juttu...otas jokunen kuva havainnollistamaan..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.11.2012, 22:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

onko jompi kumpi osapuoli valuterästä?

Siis nyt on varmaan käynyt semmonen tapaus, että jommasta kummasta kappaleesta on irronnut pieni hitunen, ja se on sitten irroittanut vierestä hivenen isomman jne. siis on kirjaimellisesti leikannut kylmänä kiinni.

ja nuo metalli metallia vasten olevat sovitukset tehdään yleensä hiomalla.....

Siis kun sorvataan, niin lastun irrottaminen tapahtuu murtamalla, ja pintaan voi jäädä käytännössä irti olevia partikkeleita, jotka irtoaa sopivan hetken tullen.

hiomisessa metalli irtoaa periaatteessa samalla tavoin, mutta paljon pienemmässä mittakaavassa

Jotka tietää tuon ammattitermein, niin kertokoot.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2012, 10:37
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Valua on se runko. Mutta niille muoveille on ihan perusteet siellä, metalli on huono kestämään iskukuormitusta muuttamatta muotoaan...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.11.2012, 22:17
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Mahollista.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
onko jompi kumpi osapuoli valuterästä?

Siis nyt on varmaan käynyt semmonen tapaus, että jommasta kummasta kappaleesta on irronnut pieni hitunen, ja se on sitten irroittanut vierestä hivenen isomman jne. siis on kirjaimellisesti leikannut kylmänä kiinni.

ja nuo metalli metallia vasten olevat sovitukset tehdään yleensä hiomalla.....

Siis kun sorvataan, niin lastun irrottaminen tapahtuu murtamalla, ja pintaan voi jäädä käytännössä irti olevia partikkeleita, jotka irtoaa sopivan hetken tullen.

hiomisessa metalli irtoaa periaatteessa samalla tavoin, mutta paljon pienemmässä mittakaavassa

Jotka tietää tuon ammattitermein, niin kertokoot.
Tätä arvelin itsekin et olis joku jyvänen jääny sinne ja se irrottanu lisää metallia joka sit kiilautunu väliin. Välystä siin on ollu sen verran et ei mikään nanonano hiukkanen olis voinu leikkamista aiheuttaa. Se simpukan kuori on valu terästä et ei luulis helposti murentuvan,ja mikään vääntyminen ei oo mahdollista. Täytyy viedä takas sorvarille ja purkaa se jollain konstilla ni sit tietää enempi. Kuvaa en ny viitti ruveta värkkäilemään eukä siit mitään selviäiskään ku sitä ei saa purettua.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
nissan patrol apusimpukka metsämies75 Tekniikka & Jutustelu 4 10.08.2012 17:50
Myyty apusimpukka nivaan heku80 O/M/V Muut 9 12.12.2011 06:02
Myyty 4Runner/Hilux apusimpukka Team Urbo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.10.2011 11:41
O:Patrollin apusimpukka! PatrolAss O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.10.2007 22:47
Pajeron apusimpukka. luppakorva Tekniikka & Jutustelu 6 22.08.2006 16:02


Sivu luotu: 09:02 (GMT +2).