Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.10.2012, 22:23
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ..Marko.. Näytä viesti
Onko nyt jollakulla kokemusta mistä on "helppo" leipoa XJ:hin kone ton rellun koneen tilalle?(2.1td) eli oma kohta taas läjässä mutta seuraavan kerran ku leviää vaihdetaan kyllä tekniikka. eli onko missää autossa helpohkoa istutus vaihtoehtoa dieselinä.. ois tos esim 190 mersun konetta tarjolla mutta joku nyt jolla kokemusta on sovittamisesta tietäis meneekö ton jatkeeksi mikään....
4.0 ho ajaksä niin paljon että se diesel kannattaa ollenkaan?

volkkari diisselit ehkä voi tulla kyseeseen, sinnehän toki kohtuu pitkä kone sopii, onko mersukoneet vaan turhan painavia?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.10.2012, 22:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
4.0 ho ajaksä niin paljon että se diesel kannattaa ollenkaan?

volkkari diisselit ehkä voi tulla kyseeseen, sinnehän toki kohtuu pitkä kone sopii, onko mersukoneet vaan turhan painavia?
4.0 HO:n sovittelu rellun dieselin tilalle on aikamoinen projekti.. kun periaatteessa aivan kaiken joutuu vaihtamaan mikä liittyy moottoriin, vaihteistoon, sähköihin yms...

Tuon dieselin tilalle menisi hienosti joku Mersun 5- tai 6- pyttyinen vanhempi ei älyohjattu dieselikone, ja varmaan riittäisi päästörajat, konetilavuus kuin tehorajatkin (4.0 isoin kone ja maksimitehot 192hv + 20% ). Painokaan ei ole ongelma, orkkis kuutoskone ei ole mikään höyhen En oikeastaan muuta dieseliä tuonne pellin alle edes harkitsisi, koska nuo mersin vanhemmat myllyt on kestoltaan sekä viritettävydeeltään aika loistovermeitä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.10.2012, 22:47
..Marko.. ..Marko.. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.11
Sijainti: Maassa
Viestit: 229
Perusasetus

2.5d ois tossa edullisesti saatavilla. Siihen hyrrä kylkeen..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.10.2012, 23:01
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ..Marko.. Näytä viesti
2.5d ois tossa edullisesti saatavilla. Siihen hyrrä kylkeen..
googlella haet xj diesel conversion.. löytyy jopa adaptereita aw4 - om koneiden väliin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.11.2012, 01:46
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Red face

Pakko kysäistä, ettei tule tehtyä itselle lisää hommia.

Vinssiä kun sovitellaan syylarin alle, niin muistaako kukaan käykö kallistuksenvakaaja runkoaisojen välissä missään ajateltavissa olevassa ajotilanteessa ylempänä kuin kampiakselin siivapyörä? Meinaan kun vinssin saisi sommiteltua petinsä kanssa lähes siivapyörään kiinni, mutta kun nostelin kallistuksenvakaajaa hollille alkoi näyttämään pahalta.....etuakseli kun on maannut tallin nurkassa irrallaan jo kohta puol vuotta, niin ei muista millään missä asennossa vakaaja oli "pienenä"



EDIT. mahtuuhan se sinne hienosti, kun ensin asenteli kokeilumielessä akselin paikoilleen ja jumppasi sitä ees-taas sivuille viereen kallistuksenvakaajan kanssa ja lopuksi repi akselin jälleen tallin nurkkaan pois muiden hommien tieltä

Viimeksi muokannut piippu : 07.11.2012 00:42
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2012, 15:15
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Laatikkoöljy


Käykö vaihteistoon mikään muu öljy kuin tuo Dextron II ? Eipä muuta akuuttia probleemaa mut Dextron III öljyä olis pytyllinen eikä tuota II pisaraakaan...eikä tähän lauantai-iltaan taida enää mistään saadakkaan
Autohan on XJ -90 4,0+aut
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.11.2012, 17:01
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
Käykö vaihteistoon mikään muu öljy kuin tuo Dextron II ? Eipä muuta akuuttia probleemaa mut Dextron III öljyä olis pytyllinen eikä tuota II pisaraakaan...eikä tähän lauantai-iltaan taida enää mistään saadakkaan
Autohan on XJ -90 4,0+aut
Wikipedian mukaan Dexron II-öljy on muinaiskamaa ja tuo III on yleisesti ottaen taaksepäin yhteensopiva aikaisempien öljyjen kanssa.

Lainaus:
Dexron-III In 1993, GM released new Dexron-III fluid. It is generally backward-compatible with transmissions originally filled with earlier Dexron fluids or with Type-A/Suffix-A fluid.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 07:19 (GMT +2).