Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.07.2004, 20:23
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.366
Perusasetus

Hmm.. paljonkos bensakoneiden ominaiskulutus on? Neljäsataa grammaa bensaa per heppa per tunti?

Eli jos koneessa olis 150 pollea, niin lappu lattiassa menis 150 * 0.4 eli 60kg tunnissa, bensa on jonkinverran vettä kevyempää eli olisko tuo jotain 80 l/h.

Eli ottaapi siirtopumppukandin, ja pumppaa sillä mahdollisimman todellisessa tilanteessa (imupuolella todellinen nosto, ei vastapainetta) vaikka minuutin verran, jos pensaa siirtyi ainakin pari litraa (eli äkkiä laskien 120 l/h, sellainen 50% ylimitoitus riittänee?) niin pitäis piisata.

Disclaimer: tuo 400 gr/hv/h on aika arvaus, viisaammat vois kertoa paljonko 10-20 vuotta vanhojen bensakoneiden ominaiskulutus oikeesti on, arvio perustuu uudehkon volvon koeponnistukseen, kaasu pohjassa se kulki jonkinverran kolmatta sataa ja ajotietokone näytti kulutukseksi hieman yli 30 lirtaa sataselle, eli jotain 70 l/h, ja koneessa oli 200 heppaa eli tästä tule 0.35 kg/h.

-Paavo

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vihdoinkin oma ryyppäystorni jappe Chit-Chat 43 11.04.2010 10:46
Comanche leimalle VIHDOINKIN JERKKU Tekniikka & Jutustelu 43 16.03.2007 22:51
Vihdoinkin!!!!! Nippe Tekniikka & Jutustelu 14 31.03.2004 22:59
Kilvet vihdoinkin? Sale Tekniikka & Jutustelu 0 06.10.2003 20:44
Vihdoinkin homot rekisteröidään! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 18:06


Sivu luotu: 10:32 (GMT +2).