![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kyllähän takuu korjaa tuollaisen vakavan vian, mars takaisin sinne autoliikkeeseen.
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikö tuommonen pitäs takuuseen mennä ja melkein vaihtaa jo. Hengenvaarallinenhan tuo on jo jos kerran on risteyksiäkin pitkäksi mennyt.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyseessä ilmeisesti siis iso kuorma-auto transiitti? Onkos tuossa jo paineilmajarrut? Paineilmajarrut jos on niin tuo pumppaaminen ei ole järkevää. Jos vielä on tapana pumppailla jarruja ennen liikkelle lähtöä niin ekassa jarrutuksessa loppuu paineilma.
Viimeksi muokannut samisami2 : 24.10.2012 16:44 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
tuntus jotenkin että jos uusi kärry tulis ostettua ja heti huomais jotain vastaavaa niin saattas keula kääntyä samantien takaisin liikkeeseen. tehdastakuuseen kun menee melkein mikä tahansa vika....
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
juu tää on kuorma-auto. Tää on Ford ja ostettu Hämeenlinnan Vaunulasta, joten se niistä takuukorjauksista. Tietysti tällasen pitäs mennä takuuseen, mutta ei ne edes usko ettei jarrut toimi. Sanottiin, että ajele nyt vaan sillä ja kato JOS vielä jarrut on tehottomat. Päätin jo vuosi sitten, että tää on viimeinen Ford jonka uutena ostan. En tiedä onko ilmajarrut vai ei. Siksi täältä apuja pyydänkin kun nää on mulle aika vieraita. Rassaan kyllä autojen jarruja, mutta mulla jakautuu autot kahteen luokkaan. Alle 3 vuotiaisiin en uskalla koskea. Ja ne mihin uskallan on 70-80 luvuilta. Nää jarut nyt vaan pitäs korjata itte kun tää on Ford ja ostettu Hämeenlinnan Vaunulasta. Tietäs vaan mikä tässä rikki on... Autohan on muuten ollut kiva. Tehoa 180 hv ja neliveto. Ajoltaan isoksi ihan ok. Subarun kanssa takuukorjaukset menee Laakkosella kuin unelma. Harmi ettei niillä oo koppiautoja.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kun kyse on noin uudesta autosta missä on vielä tehdastakuu voimassa, ei niitä remontteja tarvitse myyjäliikkeessä tehdä. Mikä vaan merkkiliike käy.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ja KUN tehdastakuu ON VOIMASSA, ei paljon kannata itte korjailla...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
etenkin jos autossa on jarru neste säiliö silloin siinä on neste jarrut todennäköisesti. tässä mitä tulee heti mieleen. kaikki renkaat saman kokosia. jarru letkut ei pullistele pääsylinteri ei vuoda abs antureilta tulee sama nopeus tieto joka pyörästä . toimiiko auto jos ottaa abs:n sulakkeen irti normaalisti?? niin voisi koittaa ilman abs jarruja onko pysähtymis ongelmia. Viimeksi muokannut toyota4x4 : 25.10.2012 11:53 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuollaisen on/off vian takuuseen saaminen onkin sitten hankalampi homma. Huollossa sitä eivät saa kuntoon jos vika ei ole päällä tai jätä vikakoodia. Jos auto ei anna vikakoodia niin vian etsiminen huollolta on ihan haku ammuntaa. Huoltohan mielellään vaihtelee turhaankin osia kun tietää että asiakas ei kalliista korjauksesta valita kun maksaja on maahantuoja. |
#10
|
|||
|
|||
![]() ransiitissa jarruja
Nyppää sen abs-sulakkeen poijes ni rupee jarrut toimii eikä mee risteykset pitkäks. Transiiteissa ei oo jarruja jos yhdenkin pyörän pito on huono ja absit toimii jarruttaa kaikilla pyörillä heikoimmin pitävän mukaan tutustuin moiseen jo -90luvulla...
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kokeilin aamulla ajaa ilman abs sulaketta. Kyllä hidastuvuus oli lumisella hiekkatiellä selvästi parempi kuin absin kanssa. Ilman absia piti kyllä kanssa polkea todella kovaa jarrua saadakseen takapyörät lukkoon. Ei oo tarvinnu millään autolla noin kovaa polkea vaikka nyt oli tän syksyn huonoin pito. Olen kanssa epäillyt, että tää transit jarruttaa abseilla heikoimmin pitävän pyörän voimalla. Jos jarruttaa niin, että toiset pyörät on jäällä ja toiset sulalla ja kuivalla asvaltilla niin sujona menee. Tosin en tiedä onko näin aina vaiko vain joskus. Jatkan testejä niin kauan kun tää pysyy tiellä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Transitin vanteet | Flugfiske | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 21.04.2010 15:35 |
Myydään Transitin vanteet | Gravedigger | O/M/V Renkaat ja vanteet | 10 | 09.02.2010 07:48 |
Jarrut katosivat, apuva! | Stihl | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 03.12.2007 21:33 |
O: Transitin moottori | Kartsa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.06.2007 10:55 |
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 12.12.2005 15:21 |