Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.10.2012, 08:36
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Sekä koiralle, että itselle ensimmäinen hirvi. Täysin oikea-oppiseen seisontahaukkuun vielä!

Koirana vajaa 2-vuotinen karjalankarhukoira-uros. Aikas tyytyväinen olen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2012, 19:17
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Joskus tää on olevinaan niin helppoa.
Neljä tahi viis vuotta vieny ruokaa yhteen paikkaan peuroille&kauriille. Kytistelemässä on käyty lukemattomat kerrat, mutta ikinä ei jälkiä kummosempaa sorkkaeläimistä näkyny. Yhen kapisen ketun olen kopista ampunut.
Nyt kauden eka kyttäyskeikka tuohon paikkaan, kaks tuntia istumista ja pukki nurin.

Toisin tuon jälkeen se työ vasta alkaakin. Sormen koukistus on se helpoin osuus.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2012, 20:46
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.658
Perusasetus

Piru et on komiat sarvet! Onnea kytispaikan ekaan kaatoon, parempi ei olis voinu olla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2012, 21:36
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.109
Smile

Koree! Mielummin tuo kerran kuin joka vuosi "kolmi-kolkka". Vaikkei ehkä täydelliset, niin älä välitä kateellisista...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2012, 21:53
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Itekki tulee metästeltyä mahdollisimman paljon syksyllä. Kaikkea tulee pyydettyä laidasta laitaan, maalintuja,sorsia,hanhia,karhuja,hirviä,jäneksiä. Nyt tänä syssynä oli hirven pyynnissä hiljaista kun saatiin omalle porukalle alotuspävänä hirvi. Maalintujakaan ei kerenny oikeen pyytää ku turhaan rajoittavat taas tuota pyyntiä. Hyvin niitä lintuja tuola metässä on. Ja mitä nyt tuohon riistakolmio laskentaan tulee niin meän perällä ne kolmiot on semmosessa röveikössä että sielä ei ole ikinä lintuja nähtykkään!!
__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.12.2012, 15:31
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Piru et on komiat sarvet! Onnea kytispaikan ekaan kaatoon, parempi ei olis voinu olla.
Kiitokset.
Kyllä tuosta kopista kaveri toissavuonna on yhen naaraan ampunut, joten ei ihan kopin neitsyys mennyt.
Oli muuten urani toinen peura pukki minkä ammuin. Edellinen oli ylivuotinen, niin hivenenhän kokoluokka muuttu.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Koree! Mielummin tuo kerran kuin joka vuosi "kolmi-kolkka". Vaikkei ehkä täydelliset, niin älä välitä kateellisista...
Ei ainakaan symmetriasta voi puhua, mutta eipä haittaa. Hyvin sopii seinälle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.12.2012, 22:39
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 784
Perusasetus

Paljonkos oli sarvilla leveyttä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.12.2012, 10:37
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Tulipa löyettyä tämmönenki topicci

Turissaanpa jottain omista mettähommista, harrastanu vajjaat 10 vuotta, alotin jäneksellä koiran kannsa, josta sittemmin siirryttiin kyyhky, sorsahommiin

Nykyään mettästän jänestä, kyyhkyä, sorsaa, hanhea, kettua ja supia pillillä, hirviä, kaikkia kanalintuja, haittalintuja, kaurista kytikseltä, lehtokurppaa ja varmaan joku unohtuki

Elikkäs melkeen kaikkea mettästelen mitä täälä alueella voi. Hirvijahissa olen käyny 2 syksyä ja yks vasa saaliina.

Sorsia mettästän tuosa merensuulla olevalta saarelta jota kohti parvet tulevat jokia pitkin. Toinen paikka on tuossa lähellä oleva pieni juova jossa tullee käytyä syksyllä melkeen joka päivä. Hanhia kyttään pelloilla kuvien kanssa. Yhtään en ole reppuun saanut, mutta unohtumattomia hetkiä on ollut useita

Kyyhkyille tehtiin kevväällä ruokintapelto, jatkettiin kesän läpi ja niitä tuntu olevanki, mutta saalis jäi silti odotettua paljon penemmäksi.

Jäneksien riesaksi on käytössä kolme suomen ajokoiraa, joista yksi on suomiruotti kaksoisvalio! Tänä syksynä ei ole tullu käytyä jänesmettällä hirvihommien takia, mutta nytten sitten seki alotettaan.

Kettua ja supia keväthangilla pillittelen, vaan ei ole niitäkkään päässy ampumaan. Kettuja nähnyt monesti tulevan pellolle, mutta ollut liian hämärää joten jäänyt ampumatta.

Teeriä ja mettoja mettästän pomppuun ampumalla, pyitä pillittämällä.
yks ukkoteeri ja ja yks ukkometto on reppuun päässyt.

Haittalintuja ja muuta riistaa tullee sillon tällön jahattua, mutta harvemmin kuitenkin, lokkeja ammutaan elokuun alussa harjoituslintuina kyyhkyjahtia varten.

Haulikon virkaa toimittaa Beretan 682 Gold E sporting ja kiväärinä Sakon Carbine.

Vähän offtopic, mutta mettästyksen lisäksi ammunkilpaa SM-tasolla skeettiä ja trappia. Paras saavutus tupla piirin mestaruus ja jaettu kuudes sija SM-kisoissa

Vähän pitkänpuoleinen tuli tarinasta, mutta ei kai se haittaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.12.2012, 15:28
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Paljonkos oli sarvilla leveyttä?
Empäs oo vielä mitannut. Mittaillaan kun joudetaan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.03.2013, 21:44
jannek:n Avatar
jannek jannek ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.01.05
Sijainti: raisio, Finland.
Viestit: 235
Perusasetus

Nostellaan tämäkin ylös. Tänään tuli 3x mäyrä & 3xsupi Jack Russelin terrierillä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.03.2013, 16:33
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Empäs oo vielä mitannut. Mittaillaan kun joudetaan.
Kyllähän näitä tuli mittailtua, mutta empä ny muista mittoja.
Muutenkin meni frotee vähä pieleen, kun tuli keitettyä liian pitkään.
Lauantaina yks supikoira. Mäyrää yritettiin toisesta paikkaa. Tulppas/katos johonkin nurkkaan piiloon. Tiedossa tosin oli, että käytetyt koirat käy aina väliin kurkkaamassa ulkona, sillä aikaa "katos". Matkassa ollutta saksalaista ei voinu mäyrälle laittaa. Liian peräänantamaton vesseli.
Täytyy varmaan järkkäillä uusinta, paremmin toimivalla koiralla ja useammalla kaivajalla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
finland trophy retro 2012 5-6.10 2012 ILMOITTAUTUMINEN AVATTU !!! mettäsika Tapahtumat 135 29.07.2013 18:09
Suur Maasturite Suvesõit 2012, 05-08.07.2012 Kynnapas Tapahtumat 6 23.07.2012 10:13
Keltala Swampmonster Racing 2012 10h 26.5.2012 _hornet_ Tapahtumat 30 01.06.2012 23:11
KõueKõmin 2012, 20.-22.04.2012 Kynnapas Tapahtumat 9 23.04.2012 09:28
Jahtikausi 2011 Flugfiske Chit-Chat 24 09.12.2011 17:40


Sivu luotu: 23:28 (GMT +2).