![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kaiken lisäks tuo on näpästy kii vielä orggis kytkinkoppaan ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
siihen bensaversion ? paas nyt jotain kuvia ja kertomusta aiheesta...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() tehty vaan yksinkertaisemmi mitä luulin ees tuon onnistuvan ku ei oo tehty ees uutta kytkinkoppaakaan tuohon yhistämiseen.. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Purkailin mogin etukardaaniputket pois, ja pelko että kardaanin boorit sohlona osoittautui oikeaksi. Joku siitä vinkkaskin, nyt vasta tuli purettua.
Noh ihmettelin sitten milläs sen korjaan, pinjonin Boorit on kunnossa. liekö Kovempaa kamaa ja kardaanin pää antautuu ensin. Tänään mietin miten sen korjata, mitään neliöputki hässäköitä ei ollu tarkoitus sinne viritellä. Toyotamiehenä sovittelin hj kardaania sinne, kunnes muistin että pirkale mullahan on jemmassa 307 bussimesen kardaani jossain. Siitä liuku pois ja elättelin toiveita sopisko........ Perkele just eikä melkeen! ![]() Vielä pitäs keksiä joku järkevä rasvaustapa liu-ulle ettei mee uusik väljäks. Josko Porais reijän päälliputkeen ja vahvistais ympäriltä, sitten vaan nippa liukuun. Ei tarvis rasvauksen takia purkaa, pyörittelee vaan oikeeseen asentoon. Heikentääkö tuo sitten rakennetta liikaa? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jos sen reijän viel ympäriltä vahvistaa, ni en jaksa uskoa, että putki pettäis. On se sen verran jytkyä kamaa. Siihen reikään kannattaa duunata joku tiivis tulppa, kun perän huohotus kulkee sen kardaaniputken "läpi" jakolaatikkoon ja tietty muutenkin. Joku sopiva putkikierre muhvi ja kiertää tulpan siihen. ![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ymmärsinkö oikein että perän huohotukset menee kardaanin kautta laatikkoon edestä ja takaa?
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hankala homma tuo reikä putkessa kun mulla ainakin siinä edellisessä(411) peräöljyt seilas välillä kardaaniputkessa asti. En tutkinut pitäskö siinä pinjonissa olla tiiviste, kun aina ne öljyt takaisin oikeaan paikkaan palasi.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kai sen reijän tiiviiksi saa kun laittaa kartiokierteellisen lvi propun siihen.
Kestävyys lähinnä mietitytti, kuitenkin rasvaprässin pään mentävä reikä pitäs olla. Mut eiköhän se kestä jos vahvistaa vähän, tai varmaan kestää ilmankin jotain 12mm kamaa sen putken seinä kuitenkin ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei oo pinionissa mitään tiivistettä, että molemmat laakerit saa voitelua. Onkohan ingenjöörit alun perin suunnitellu, että sama öljy voitelisi myös pinionin poorit? Taitaa olla siinä ja tässä yltääkö öljyn pinta sinne kunnolla, etenkin jos ei ole alusta alkuperäisellä korkeudella.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2005 20:23 | |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |
M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:33 |