Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.10.2012, 14:28
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Mulla on 31" 10.5 insa saharat pätkä rontissa alla. Siis Insa Saharat. Täälläki palstalla moneen kertaan todettu niiden olevan 32" tuumasen mitoissa halkasialtaan ku mittanauhan kanssa asiaa tarkastelee, eikä rapsi mihinkään kiinni alkup. aluvanteille (saman laiset ku vararenkaassa) istutettuna, toki edellinen omistaja oli ne alle laittanu, ja hieman joutunu lokasuojiin lekaa tms. näyttään, mutta siis ilman korin korotuksia / pintapeltien leikkomisia tms. isoja muutoksia. En tiedä sitten kuinka nuo 11.5 leveysero tekee että napsiiko käänneltäessä kiinni. Eivätkä tarvi minkään sortin levikkeitäkään, nätisti istuvat kaarien sisäpuolella. Voin illemmalla mallikuvaakin laittaa näytille...

Ja vielä lisäyksenä:
Kingiin ostin 31" mutikat Oulusta rengasheikiltä. Asennettuna aikalailla samaan rahaan minun matikkapäällä laskettuna ku esim. camskil tms. ulkomaankauppa rahteineen.
Haapavedeltä rengaspojilta oon hlö autoon rattaita ostanu vanteineen matkahuollon välityksellä. Homma sujuu ja hintataso rahteineen tähän asti ollu alle oulun seudun lasipalatsien. Jos ois tarvetta, ni kysyisin sieltäki tarjouksen.


Viimeksi muokannut macro : 12.10.2012 14:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.10.2012, 18:17
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro Näytä viesti
Mulla on 31" 10.5 insa saharat pätkä rontissa alla. Siis Insa Saharat. Täälläki palstalla moneen kertaan todettu niiden olevan 32" tuumasen mitoissa halkasialtaan ku mittanauhan kanssa asiaa tarkastelee, eikä rapsi mihinkään kiinni alkup. aluvanteille (saman laiset ku vararenkaassa) istutettuna, toki edellinen omistaja oli ne alle laittanu, ja hieman joutunu lokasuojiin lekaa tms. näyttään, mutta siis ilman korin korotuksia / pintapeltien leikkomisia tms. isoja muutoksia. En tiedä sitten kuinka nuo 11.5 leveysero tekee että napsiiko käänneltäessä kiinni. Eivätkä tarvi minkään sortin levikkeitäkään, nätisti istuvat kaarien sisäpuolella. Voin illemmalla mallikuvaakin laittaa näytille...
Laita vaan kuvaa tulemaan. Itselläni on pätkämallin A-koppaisessa alla 245/75/16 eli taitaa vastata 31x9.5x15-kokoista tuumarengasta ulkomitoiltaan. Menivät heittämällä alle ja tuumaa isompi suuntaan ja toiseen menisi varmaan aika pienin modauksin (leveyssuunnassa 10.5" pitäisi mennä itse asiassa ihan suoraan niin kuin sinulla jo onkin), sen verran pieniltä näyttävät nykyrillukat tarjolla olevaan tilaan nähden
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.10.2012, 19:21
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja On_Off Näytä viesti
Laita vaan kuvaa tulemaan. Itselläni on pätkämallin A-koppaisessa alla 245/75/16 eli taitaa vastata 31x9.5x15-kokoista tuumarengasta ulkomitoiltaan. Menivät heittämällä alle ja tuumaa isompi suuntaan ja toiseen menisi varmaan aika pienin modauksin (leveyssuunnassa 10.5" pitäisi mennä itse asiassa ihan suoraan niin kuin sinulla jo onkin), sen verran pieniltä näyttävät nykyrillukat tarjolla olevaan tilaan nähden
Oisin jo ottanu, mutta meni niin hämäräksi, pitää ottaa huomenissa päivän valolla ni erottaa mustan kumin mustasta pyöränkotelosta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.10.2012, 20:31
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus


Siinäpä alkuun vertailukuvaksi hirvimehtuun lomassa passituksen päätteeksi napattu otos katurenkailla jotka lienevät aikalailla yleinen koko mitä oon kylillä nähtyihin yksilöihin silmämääräsesti vertaillu (en viitti lähtä varastoon penkoon ja katteleen tarkkoja mittoja).


Siinäpä se koko komeudessaan 31" insa saharat alla tämän päivän linnustusreissulla. Ois ollu 308:lle tarvista muttei ollu ko tuo ij-27 baikali kourassa ku teeret latvasta katteli, ja lähelle ei viittiny kontata ku ei ollu märkäpuku mukana ja kävellen pelästyvät mokomat meikäläistä.


Sama päänsärkykeskus hieman takavinkkelistä.


Niinkö tästä huomaa ni rattaat on nätisti auton sisäpuolella.


Aavistuksen ko rattaita kääntää ni on tiukin paikka, sormet sotkin ku räpylää sinne tunkiin väliin, mutta rystyset sitten tökkäs jo kiinni, ettei siinä hirveitä tiloja väliin jää.


Siinä vielä läheisempää tarkastelua aiheesta, kura tekee hieman harhaa, mutta tuon kuvaussession jälkee hieman sitä puhistelin ja sormia vällin sörkin. Ei paljo leveempi kestäs olla ku rapsis kiinni.

Profiilissa vielä muutama muukin otos jos niiiin paljo mielenkiintoa herättää. Pahoittelen motorolan kuvanlaatua. Rattaathan oli siis ne 31*10.5*15 Insa Saharat (nastoitettu poranastoilla), alusta vakio, ja valssit lienevät myös alkuperäset(?). Ja edellinen omistaja jotai pientä hienosäätöä koteloihin oli tehny, mutta ei isoja modifikaatioita.

Kävin palatessa hieman myös rypemässä, ei taaskaan vinssiä tarvittu, sen jälkee ei oo kiinni jääny ko sen asensin. Jokatapauksessa hyvin pelas nuo rattaat eikä kuulunu mitää rohinoita että ois kiinni ottanu. Ja nuo rattaathan siis vastaa aikalailla 32" ratasta halkasijaltaan, ku mittoo tarkemmin.

Viimeksi muokannut macro : 13.10.2012 20:37
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.10.2012, 20:00
aleksi:n Avatar
aleksi aleksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.07
Sijainti: Teisko
Viestit: 74
Perusasetus

Mihin tälläinen johto tulee kiinni kun on näköjään irronnut
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	mIHIN TÄÄ JOHTO KUULUU.jpg‎
Views:	449
Size:	94,4 Kt
ID:	30430  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.10.2012, 20:43
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.042
Smile

Toimiiko polttoainemittari?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.10.2012, 21:03
aleksi:n Avatar
aleksi aleksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.07
Sijainti: Teisko
Viestit: 74
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Toimiiko polttoainemittari?
Piti oikein käydä katsomassa toimiiko bensa mittari toimihan se

Viimeksi muokannut aleksi : 15.10.2012 21:06
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.10.2012, 21:56
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Toimiiko polttoainemittari?
Se polttoainemittarin liitin jos ois irti, ni taitas auton käynti hävitä samalla. Nimimerkillä kokemusta on, 3 iltaa meni ettiessä, että missä vika ku loppu käyminen. Tankin päältä löyty syyllinen liitin, ja samalla saatiin polttoainemittari takaisin elävien kirjoihin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.10.2012, 17:12
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aleksi Näytä viesti
Mihin tälläinen johto tulee kiinni kun on näköjään irronnut
Omassa Fronterassani tuossa takaoikeassa lokarinkaaren tilassa on yksi ainoa piuha ja se on ruuviliitoksella kiinni bensatankin syöttöputkessa olevassa pikku korvakkeessa. Vähän sellainen maadoitusliitännän oloinen. Johtokaan ei ole sellaista monisäikeistä vaan siinä on kuoren sisällä yksi paksumpi kuparikarva. Bensaputki minulla taitaa olla muovia, pinta ainakin vaikutti siltä. Eri näköinen on kuin valokuvassasi. Villi arvaus: staattisen sähkön maadoitusta putkessa kipinöinnin estämiseksi tankkaustilanteissa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.12.2012, 18:18
aleksi:n Avatar
aleksi aleksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.07
Sijainti: Teisko
Viestit: 74
Perusasetus

Mistähän kannattaisi ruveta etsimään vikaa kun autoon ei tule kuin lehmän henkäystä eli just lämmintä ilmaan tulee on aivan sama ajaako moottoritiellä ja kaupungissa.

Moottori käy normaali lämpöisenä lämmöt puolessavälissä
Termostaattikin vaihdettu jo ja laitettu pahvikin syylärin eteen
Just tarkistin kaikki lämpölaitteen säätimet nekin toimivat kuin pitääkin toimia

Mikä tämä osa on? vaikuttaako mitenkään sisälämmön tuloon?
https://plus.google.com/u/0/photos/1...53731657287234

Tälläinen toi on toiselta puolelta
https://plus.google.com/u/0/photos/1...53730671421314
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.12.2012, 22:55
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Kiertääkö kennossa mikään ja kulkeeko ilma


Kuvauksen perusteella olis kenno tukossa (siis päältä) eli pääsee vain vähän ilmaa kennosta läpi mutta tarkasta ainakin seuraavat!
Pyöriikö lämppärin flekti?
Jos pyörii tuleeko ilma lämppärin kennosta läpi vai onko tukossa?
Kiertääkö vesi lämppärin kennosta läpi?
Kenno voi olla tukossa niin sisältä kuin ulkoakin
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.12.2012, 19:22
aleksi:n Avatar
aleksi aleksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.07
Sijainti: Teisko
Viestit: 74
Perusasetus

Taas olisi ongelmia rupee pikku hiljaa tuleen harmaita hiuksia tämän auton kans nyt olisi vikana aina välillä tulee sellainen vika että kävisi ns kolmella (röpeltää ja kun ajaa ja lähtee kiihdyttään niin miettii vähän aikaan ennen kun lähtee kiihtyy ja kun painaa nopeasti kaasua veto päällä niin meinaa tukehtua aina välillä) olen katsonut kaikista tulpista kipinän ja niihin tulee hyvä kipinä ja kaikki tulpanjohdot+virranjakajankansikin on uusi+pyörijä myös vaihdettu ilmanputsarikin on lähes uusi. eikä sekään tukossa ole. just putsasin kaasuläpänkin jos olisi muka siit johtunut mutta eipä noist mistään ole ollut apua itseltä rupee pikkuhiljaa konstit jo loppumaan jos täält löytyisi asiasta tietävä ja osaisi kertoa mistähän voisi seuraavaksi ruveta etsimään vikaa?????


Voiko ryyppy jäädä päällä ja aiheuttaa tälläistä käy normaalia tyhjäkäyntiä kumminkin mut kun antaa vähän kaasua niin ns röpeltää..


Onkos täs jotain ns tietokone johtoa jonka voisi lyödä jossakin liikkeessä johdon päähän jos vaikka näkisi sit mis mahdolisesti voisi vika olla

ISO KIITOS JO ETUKÄTEEN.

Viimeksi muokannut aleksi : 08.12.2012 19:39
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.12.2012, 19:38
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Ei välttämättä ole ole oikea ratkaisu mutta tarkistappa lambda-anturin toiminta mikäli autossa sellainen on? Ainakin juurikin kuvatun tyyppiset oireet tuli joskus 3 koppaseen golffiin ja tiedän parikin ventoa jotka oirehtivat samoin ja syy löytyi maadoittavasta lambdasta. Eli menee seokset niin pieleen ettei pysy käynnissä tms.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.12.2012, 21:56
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja aleksi Näytä viesti
Taas olisi ongelmia rupee pikku hiljaa tuleen harmaita hiuksia tämän auton kans nyt olisi vikana aina välillä tulee sellainen vika että kävisi ns kolmella (röpeltää ja kun ajaa ja lähtee kiihdyttään niin miettii vähän aikaan ennen kun lähtee kiihtyy ja kun painaa nopeasti kaasua veto päällä niin meinaa tukehtua aina välillä) olen katsonut kaikista tulpista kipinän ja niihin tulee hyvä kipinä ja kaikki tulpanjohdot+virranjakajankansikin on uusi+pyörijä myös vaihdettu ilmanputsarikin on lähes uusi. eikä sekään tukossa ole. just putsasin kaasuläpänkin jos olisi muka siit johtunut mutta eipä noist mistään ole ollut apua itseltä rupee pikkuhiljaa konstit jo loppumaan jos täält löytyisi asiasta tietävä ja osaisi kertoa mistähän voisi seuraavaksi ruveta etsimään vikaa?????

Voiko ryyppy jäädä päällä ja aiheuttaa tälläistä käy normaalia tyhjäkäyntiä kumminkin mut kun antaa vähän kaasua niin ns röpeltää..

Onkos täs jotain ns tietokone johtoa jonka voisi lyödä jossakin liikkeessä johdon päähän jos vaikka näkisi sit mis mahdolisesti voisi vika olla

ISO KIITOS JO ETUKÄTEEN.
Sinulla taisi olla se pitkä malli 2.4-l bensakoneella? Jos se liikkuu suunnilleen yhtä 'ripeästi' kuin pätkäversio 2.0-koneella, niin sinulla ei ole taida olla syytä huoleen. Eli kone ei ole rivakin mahdollinen suhteessa kulkineen kokoon ja autosi vaatii varsinkin näin talvella reilusti lämmittelyajoa ennen kuin alkaa toimimaan normaalisti. Sanoisin että vasta jos 5 - 10 kilometrin ajon jälkeen bensa-Frontera ei jaksa kiihdyttäessä vetää kunnolla, voi alkaa pikkuhiljaa huolestumaan. Syylärin eteen kannattaa ainakin laittaa pahvia tai jotain ihan perinteiseen malliin.

Tuo 'tulpanjohdot+virranjakajankansikin on uusi+pyörijä myös vaihdettu' on mielestäni ihan oikea tapa edetä. Putsaa nyt vielä akun navat ja kaapelikengät messinkiharjalla tms. että riittävän korkeajännitteisen sytytysvirran saanti ei jää ainakaan siitä kiinni. Vaihda myös polttoainesuodatin. Riittävä bensan saanti pitää varmistaa.

Kerro jos jää vielä ongelmaa, yritän keksiä jotain. Ja palstan varsinaiset autoalan ammattilaiset jeesaavat toivottavasti tarvittaessa siitä eteenpäin.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.11.2012, 08:16
Tommijp Tommijp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.07.12
Sijainti: Laitila
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro Näytä viesti
Mikä vinssi sulla tuossa on ja ei sattuis olemaan kuvia miten olet asennuksen toteuttanut?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.11.2012, 10:00
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tommijp Näytä viesti
Mikä vinssi sulla tuossa on ja ei sattuis olemaan kuvia miten olet asennuksen toteuttanut?
Tuolla mun profiilissa pitäs olla kuvia sekä vinssistä että asennuksesta.
Sekä http://forums.offipalsta.com/showpos...&postcount=234
Vinssipeti biltemasta hankittu, josta vaijerin kitaa piti hieman isontaa, mutta muuten toimiva kampe.

Viimeksi muokannut macro : 06.11.2012 10:15
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
myyt. FRONTERA O/M/V Ajoneuvot 3 20.03.2007 22:15
M: Frontera -92 sam-o O/M/V Ajoneuvot 6 02.06.2006 22:30
M: OPEL FRONTERA 2.4i -94 Ansu O/M/V Muut 2 22.09.2005 12:18
M: Opel Frontera 2,4i -92 Jyki O/M/V Muut 3 13.09.2004 12:50
opel frontera 2.4 i khv Tekniikka & Jutustelu 17 15.04.2004 08:39


Sivu luotu: 15:51 (GMT +2).