Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.10.2012, 21:27
I.I I.I ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.12
Sijainti: Peräseinäjoki
Viestit: 131
Question

Suzukin perät


Onko samurain 22 poorisessa etuperässä vm-89 ja samurain 26 poorisessa etuperässä Vm-98 sama välitys eli käykö vaihtaa keskenään aksilat ja jättää taakse normi perän?????

__________________
Suzuki samurai
suzuki sj410
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.10.2012, 11:33
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja I.I Näytä viesti
Onko samurain 22 poorisessa etuperässä vm-89 ja samurain 26 poorisessa etuperässä Vm-98 sama välitys eli käykö vaihtaa keskenään aksilat ja jättää taakse normi perän?????
Testaa pyörittelemällä onko välitykset samat
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.10.2012, 18:12
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.430
Perusasetus

Selasin reilu parikymmentä sivua tarinoita Suzukeista ja niiden katsastuksesta, mutta en löytäny etsimääni.
Näin täälä foorumilla jokunen aika sitte kuvan paperista, missä verrattiin sj410, sj413 ja sj419 eroja. Siinä keskusteltiin 1.9 turbodieselin muutoskatsastuksesta, ja vertailumalleista...

Eihän kellää satu olemaan sitä tallessa?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.10.2012, 18:42
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

Moropäivää tänne.
Oon tässä lurkkinut palstalla jo pidemmän aikaa, ja nyt alkaa olla maasturikuume niissä astelukemissa että ostotapahtuma alkaa olla lähellä. Valinta kohdistuu tommoseen Suskaan, joko 410 tai 413-vehkeeseen. Mieluummin tietty tuo "isolohko" ois kiikarissa.
En muista nähneeni vastausta seuraavaan kysymykseen; mitkä on ne vakio vikapaikat mitä offaamattomasta SJ:stä kannattaa katsella kun käy renkaita potkimassa? Ruoste tietenkin, mutta onko jotain tyyppipaikkoja mihin se tahtoo iskeä?
Toinen samaa sivuava kysymys, eli onko jotain sellaisia tyyppivikoja, tai asioita mitä koeajolla kannattaa erityisesti etsiä/kiinittää huomiota?

Kiittäen tiedoista, terveisin aloittelija
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.10.2012, 19:06
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Etujalkotilat ja takalokasuojan koko ympärystä ruostuu olemattomiin.
Tankit usein mätiä.
Vaihdelaatikoista kuuluu kahinaa vapaalla kytkin ylhäällä. > Laakerit vaihtoon.
Syylärit pehmenee.
Kardaanien ristikot ja liuku > Tarkista ettei löysää ainakaan liukuosassa.
Manuaali napalukot ois hyvä olla etunavoissa.
Kaasarin ryyppyn toiminta kylmällä koneella.

Noi nyt äkkiä tuli mieleen mitä itse tarkistaisin ainakin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.10.2012, 21:25
heikkinen:n Avatar
heikkinen heikkinen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.06
Sijainti: oulunsalo
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jukeman Näytä viesti
Moropäivää tänne.
Oon tässä lurkkinut palstalla jo pidemmän aikaa, ja nyt alkaa olla maasturikuume niissä astelukemissa että ostotapahtuma alkaa olla lähellä. Valinta kohdistuu tommoseen Suskaan, joko 410 tai 413-vehkeeseen. Mieluummin tietty tuo "isolohko" ois kiikarissa.
En muista nähneeni vastausta seuraavaan kysymykseen; mitkä on ne vakio vikapaikat mitä offaamattomasta SJ:stä kannattaa katsella kun käy renkaita potkimassa? Ruoste tietenkin, mutta onko jotain tyyppipaikkoja mihin se tahtoo iskeä?
Toinen samaa sivuava kysymys, eli onko jotain sellaisia tyyppivikoja, tai asioita mitä koeajolla kannattaa erityisesti etsiä/kiinittää huomiota?

Kiittäen tiedoista, terveisin aloittelija
410 pakin siirtäjät: pakki hyppii pois päältä/rohisee ja nokkaakselin voitelu ongelmat (tämä tietenkin hankaleempi todeta koe ajo lenkillä)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.10.2012, 08:09
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Suosittelen ostamaan vain ja ainoastaa isolohkon. OIs itelläki säästyny aika monta euroa ja tuntia jos ois ostanu suoraan isolohkon kympin sijasta aikoinaan vaikka autosta ois joutunukki maksamaan huomattavasti enemmän.

Jos innostuu rakentelemaan niin isolohkoon käy välitykset, lukot, yms. suoraan kaupasta ja niitä on saatavilla kohtuudella sekä akselit on kestävämmät. Kymppiin käy välitykset jos on valollinen laatikko ja siinä se sitten olikin.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.10.2012, 11:49
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Tuli kanssa ostettua suitsa,periaatteessa itse näkemättä, vitara justiinsa, ja jahkas saan sen jollain taikatempulla siirrettyä kotikonnuille niin tarvi alkaa tänne pommittaan hienoja kysymyksiä josko onhan täällä hemmetisti ketjuja noiden rakentelua sivuten.


Mutta tota,ens alkuun pitäs kai irrotella siitä ehkä vaihdelaatikko, kattoa se kuntoon niin että vaihteet menis kaikki päälle, sitten siirtyä katteleen seisoneet jarrut kuntoon ja sen jälkeen alkaa noita korotteluja ja pyöriä tutkimaan.


Onko ehdotuksia mistä vois kysellä manuaalilukkoja ja mitä merkkiä...josko edullisin ratkaisu tottakai kiinnostaa, kun budjetti on laiha. Lienee sj413sen napalukot sellasia että sopii vituraankin.

Jossain ketjussa kon ollu pellipakosarjaa koneissa, vaikuttaako vääntöön sen verta että kannattaa hankkia tai tehä moinen , kun muutenkin ajattelin putken laittaa uusiksi paremmin hengittävämmäksi.

Ai niin ne ECU ongelmat...tällä palstalla on kuulemma ihmisiä jotka osaa korvausta vastaan noita korjailla ?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.10.2012, 11:19
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Suosittelen ostamaan vain ja ainoastaa isolohkon. OIs itelläki säästyny aika monta euroa ja tuntia jos ois ostanu suoraan isolohkon kympin sijasta aikoinaan vaikka autosta ois joutunukki maksamaan huomattavasti enemmän.

Jos innostuu rakentelemaan niin isolohkoon käy välitykset, lukot, yms. suoraan kaupasta ja niitä on saatavilla kohtuudella sekä akselit on kestävämmät. Kymppiin käy välitykset jos on valollinen laatikko ja siinä se sitten olikin.
Tottahan tämä osin on, jenkeistä saa isolohkoon vaikka mitä palikkaa. Pikkulohkon suikkaa sinne ei käsittääkseni koskaan ole edes viety.

Mutta saa pikkulohkon valottomaan jakikseen tiuhempaa välitystä, korottavaa jousisettiä alle, lukot kumpaankin akseliin (Lock-Right) jne. Eli ei tuo pikkulohko ihan onneton aihio ole.

Tai oikeastaan on se, myykää mulle yksi pikkulohkon suikka halvalla
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.10.2012, 16:03
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Selasin reilu parikymmentä sivua tarinoita Suzukeista ja niiden katsastuksesta, mutta en löytäny etsimääni.
Näin täälä foorumilla jokunen aika sitte kuvan paperista, missä verrattiin sj410, sj413 ja sj419 eroja. Siinä keskusteltiin 1.9 turbodieselin muutoskatsastuksesta, ja vertailumalleista...

Eihän kellää satu olemaan sitä tallessa?

Eikö..?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.10.2012, 17:14
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Eikö..?
½ minuutin haulla



http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=suzuki+td
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.10.2012, 18:54
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IironSika Näytä viesti
Ei piä paikkaansa.. Huijjaat.

Kun kokeilin kaiken maailman yhdisteitä, mut aina tuli jotai muuta, tai sit ei muka löytyny yhtää aihetta...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.10.2012, 19:31
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Ei piä paikkaansa.. Huijjaat.

Kun kokeilin kaiken maailman yhdisteitä, mut aina tuli jotai muuta, tai sit ei muka löytyny yhtää aihetta...
Hakusanayhdistelmällä Suzuki+td tuli tollanen ylläritulos
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 22:14 (GMT +2).