Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.10.2012, 20:18
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Noita vitaroita on tosiaan tullu katseltua.

Sellasessa kiehtois tuo ilmeisen kohtuullinen kulutus (ruisku + 5 vaihetta ) ja verot, mutta tuo omituisempi eturipustus on kai vähän oudompi korotella ?

Mitäs jousia muuten, siis toisista romis-rotteloista purettuja/motonetistä (budjettikysymys) kannattaa tunkea kuviteltuun vitaraan jos toiveissa on myös saada leima maalaiskonttorilta ?

Jos tavotteena olis vaikka 29"-31" kumit alle ja 35-45mm korotusta jousilla...?

Jossain vehkeissä näemä on pidempi iskusta iskaria ja jousta niin sellaset sais kertoilla jos intoa on.

Ilmeisesti tonne tolpan ja kopan väliinkin vois eteen tunkea spacerit, mutta laki ja konttori lienee ei moista katto hyvällä ?

Oisko kellään kuvia tai linkkejä, korotetuista ja leimatuisa vituroista, alustan osista tms ?


SJ ei edelleenkään ole olkenkaan pois suljettu, sellasen vaan kait olis syytä lykkiä isolohkoa pellin alle tai ainakin 5 lovinen loota niin pysyis liikenteen mukana.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.10.2012, 09:02
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Ny on soiteltu sen kymmenestä autosta lissää, ja joukossa muutamat viturat.

Täällä foorumilla saa sellasen kuvan että toi Vitara on aika pirun helppo korotella, senkun lykkää asiallisen camberiakin korjaavan palikan iskarin päälle, viäläkö joku täälle sellasia tekee ja möiskin ? Jossain projektin seurausketjussa mainittiin että eteen ei ehkä sen kummemmin tarttis vaihtaa itse jousta vaan että originaali iskari + jousi+ korotuspalikka olis ihan toimiva kampe?

Mutta takapäähän...sinne on kirjoteltu sen miljoonasta sopivasta jousesta ja minuahan kiinnostaa tietenkin tietää melko tarkkaan että minkä pirssi jousta lähtis biltema/motonet/purkaamoreissulla sitten haeskeleen, jos tavottaana olis korottaa autoa hillitysti, sellasen 50mm, jonka olen ymmärtäny olevan aika hyvä määrä edessä, ettei mee vetoakselit aivan tappiin. Onko näin ?

Tuntuu vaan toi 5 senttiä kumminkin aika pieneltä, sais siihen vielä tuuman lisää ilman että murrokset joutuu koko ajan kamalaan rääkkiin.

Sitten tuosta rengaspuolesta....

235/75-15 on kai aika maksimi ainakin korkeudeltaan, minä sais rutinoitta leimasta läpi ja tuumakokosena sitten hankalampia tapauksia hankkia ja leimata ?

Jotain tällasia Fediman Extreme 1:siä olen kattellut, kuvion puolesta ja tiätty hinnan. Mitenköhän toimii kivikkoisessa maastossa ja lumella ,onko kokemusta , ja lienee vois mennä orkkisvanteellekin, vai onko perhana liika leviä....sen keskiööhän pystyy sorvilla ja hitsillä siirteleen mutta vanteen levitys on pikkasen vaativampaa puuhastelua, ei mahdotonta tiätenkään... Ei oikein hotsittas ostaa kallista vanne/rengas settiä, tuoda kotia, ja huomata että ei sovi sitten millään.
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/36964/151

myös nämät on edulliset ja siten kiinnostavat:
http://www.vannetukku.fi/kobra-trac-nt-p-22447.html
Noh saapi kai noita käytettynäkin..

Mätävioistahan selviää aika helposti, ja vitara on aika yksinkertanen kopaltaan, mutta enempi kiinnostas ne tyyppiviat, mitä pitäs katsoa, ilmeisesti olis syytä kurkistella syyäriin ja öljytiikkuun että oisko kansi sökönä ja litkut sekasin, sekä että se kone käy, kai sillä selviäis se boksin kunto, ettei ny heti ainakaan tartte ohjauslootaa korjauttaa...

vaan mikä olisi se kaikista paskamaisin vika, sen puolesta että ei meinaa osia saada, laatikon palikat, nivelet vaiko mikä ?

Nuo on ollu hyviä luke, että vituran jos hankkis niin täällä on mainittu lancerista sopivat vetarin kumit, jonkun toisen vehkeen, nissanin? jarruletkuja jne, luo uskoa siihen että osia saa vaikka vähän hakemallakin, kun ei vituraan oikein paljoa näemä osia ole nettikaupoissa suomessa tyrkyllä, siis näitä kulutusosia joihin katsastuksessa takerrutaan...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.10.2012, 09:23
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.132
Perusasetus

Tästä hyvä aihio ja eikä ole mätä... Ja ihan kohtuu papereilla.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101645

Ja 1.3 ruiskukonekin löytyy tarvittaessa..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.10.2012, 12:26
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jakenbj Näytä viesti
Tästä hyvä aihio ja eikä ole mätä... Ja ihan kohtuu papereilla.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101645

Ja 1.3 ruiskukonekin löytyy tarvittaessa..
Kiitos mutta luulen että Ei Kiitos.

Pikkasen liikaa puuttuu osia eikä taida sopia osat suoraan omasta varaosa 410:sta minä luulen, pitäs saaha sellanen suurinpirtein ajokuntoinen, eli joka käy ja siirtyy edes trailerille, omalla koneella tai vinssaten, tuo ei taida nousta kuin nosturilla.. Rullaavakin olis otollinen, vaikka olis enempikin hitsattavaa mutta osat olis olennaisilta osin tallessa ja mieluusti paikallansa.

Kun siihen pitäs saada iisisti kilvetkin, ja pikkubudjetti kun on kyseessä, ainakin ensi hätiin...siis henkintahintahan tarjoamassai pirssissä on oikein mukava, ei sen puoleen mutta siitä uupuu myös pikkusen osia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.10.2012, 13:32
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mitä lueskelin tuota käyttötarkoituskuvausta, niin vaikka lehmä onkin ojassa, niin suosittelen Cherokee Jeeppiä (XJ). Grandikin (ZJ) menee, mutta XJ on 4.0L moottorilla kevyt, tehokas, varusteltu ja riittävän iso / korkea menemään siitä, missä Suikalla jää mahasta kiinni. Grandissa V8:lla on tietysti potkua enempi, mutta on painoakin ja automaattitingeliä ehkä tarpeettomasti offipeliin (vaikka joillekin ne ovat tärkeitä ).

Osia Jeeppiin löytyy vaikka mitä ja melko pienellä budjetilla pääsee varustelemaan. Itse auto maksaa ehkä neljäsosan siitä, mitä vastaavan ikäinen Toyo, jossa tuskin on ilmastointia sun muita varusteita vakiona. Ja kuten XJ/ZJ-Jeeppien omistajat tietävät, akselilukkoja tai vinssiä ei tarvita, jos ei pahimpaan paikkaan ole pakko ängetä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.10.2012, 14:28
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Ihan samaa mieltä kun Winsesteri..
Jeeppi antaa tuollaiseen kuvailemaasi käyttöön aika paljon, ehkä liikaakin hintaansa nähden, mutta sen antaa sille helposti anteeksi.

Itse ottaisin kyllä kuitenkin ZJ:n vaikka mukana tulee väkisin ABS:it. Kuutosella tai kasilla, mieltymyksen mukaan.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.

Viimeksi muokannut Gary Grand : 10.10.2012 14:29 Perustelu: Typot pois..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
metsäpolkua etsimässä... hj 60/61 Tekniikka & Jutustelu 1 13.02.2012 21:00
Olen ostamassa aihiota, siis mitä autoa? iurista Tekniikka & Jutustelu 33 13.01.2007 23:21
Helppoa katsastusasemaa etsimässä? nettijussi Linkit 18 19.10.2006 21:54
Faktaa etsimässä Nerd-O Chit-Chat 2 01.03.2005 22:15
woimaa etsimässä ninni Tekniikka & Jutustelu 17 04.08.2004 15:58


Sivu luotu: 05:54 (GMT +2).