Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.10.2012, 17:16
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 457
Perusasetus

Taas on pajeroa parsittu

- Polttoaineputket vaihdettu (4m 6mm ja 8mm letkua)
Vanhat putket oli sen verran haperon näköiset toisesta päästä että päätin vetää kokonaan uusiksi.

-Tankin laippa. Vanhasta murtui paluuputki, joten olikin jo aika. Kaikki pultit avattu ehjänä kun liottelin parikin päivää.

-Tankin anturi (mittari toimii nyt!!)

-Runkoon laitettu parikin paikkaa lisää.... + korin ruostevaurioita korjattu

Laippojen tiivistykseen ei tarvinnut muuta kuin vanhat tiivisteet ja kärsivällistä ruosteen irroitusta/lian puhdistusta, että hiekkaa yms meni mahdollisimman vähän tankkiin.
Ehkä ensi kesänä irroitan koko tankin ja käyn koko auton takaosan läpi ruostevaurioiden osalta.

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2012, 17:22
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 457
Perusasetus

ABS valo palaa ajoittain, mutta tänäänkin ajettu 300km ja valo ei syttynyt.
Ilmeisesti joku anturi temppuilee..

Mittaristo pitäisi purkaa ja vaihtaa uudet polttimot + konsoliin (missä tuuletuksen säätimet).
Millainen hommahan tuo mittariston purku lienee?

Öljyt pitäisi laittaa vaihtoon, kun on kymppitonni tainnut jo mittariin pyörähtää

Hitsauskone on nyt hankinnassa, niin ens kesänä voisi aloittaa hieman paikkailemaan levikkeiden alla olevia vaurioita..

Tekniikka tuntuu pelaavan, mutta ruoste on ollut ainoa ongelma. Pahimmat (runko) on nyt kuitenkin hoidettu kuntoon, mutta ruostuuhan se aina lisää.
Sain paikannettua runkonumeronkin joka oli pelkääjän puolella eturenkaan takana. Paksulti oli vaseliinia ja sitä sinne lisäilin myös..

Tuo soittimen alapuolella oleva härpäke (missä pistoke ja kytkin) ei varmaan ole vakiovaruste?
Keksiikö kukaan mikä tuo voisi olla? Meinasin jos purkaisi sen pois..

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook

Viimeksi muokannut Machist : 07.10.2012 17:28
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2012, 18:26
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 457
Perusasetus

Jaha.. päivitelläänpä tilannetta tännekkin..
Lohkolämmitin pasana, mutta vaihdatin sen korjaamolla kun ei tossa pihamaalla tule mistään mitään (vettä sataa + pimeää.. talli 300km päässä)

Ekalla kerralla ihmettelin jo että toimiikohan se ollenkaan ja tässä kun mittailtiin niin ei sellä kierrä virta

Johdot on kunnossa, mutta se uus vastus oli rikki. Isotöinen oli vielä vaihtaa korjaamon mukaan, kun on niin ahtaassa paikassa.

Tänäänkin taas satakunta kilometriä tuli mittariin, joten tuota lohkolämppäriä lukuun ottamatta toimii hienosti.

Ens kesää varten hommattu Kempin mikki talliin
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2012, 20:10
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 457
Perusasetus

Mikähän voisi olla kolahduksen syynä?

Kun lähtee liikkeelle niin kuuluu kolahdus, joka tuntuu kuuluvan kuskin kohdalta (välillä tuntuu kuin ovesta kuuluisi)..
Jarruttaessa tai monttuun ajaessa ei kuulu mitään epätavallista.

Eli aina kun lähtee liikkeelle se kolahdus kuuluu takaa ja selvimmin kuskin puolelta kun äsken kuuntelin ajaessa (roikuin ovesta ulkona). Pysähtyessä tuntuisi kuuluvan toiselta puolelta? Mutta jostain taka-akselin kohdalta se kuuluu..
Aina kun veto on päällä (kytkin ylös) kolahtaa ja kun painaa kytkimen pohjaan kolahtaa uudelleen kun veto loppuu.

Ainakin kallistuksenvakaajan kumit on heikossa hapessa ja se antaa hieman periksi kun käsin nykii. Voisikko se olla syyllinen vai olisikko jotain voimansiirossa ?

Muuten kulkee tosi siististi ilman kolinoita ja natinoita..

Lohkolämppärin kohtalosta sen verran että maahantuoja kuulemma kovaa vastuksen hinnan + ensimmäisen asennuksen, jos vika on vastuksessa.
Huomenna Pajero pajalle, ja ihan sopivaan aikaan kun alkaa nuo pakkaset tulla.

EDIT: Olisikko kenelläkään noita penkin säätövipuja joutavia? Emäntä särki toisen vivun pelkääjän penkistä ja nyt kun yrittää ulos autosta repii housun persauksen siihen tynkään
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook

Viimeksi muokannut Machist : 01.12.2012 20:13
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.01.2013, 17:31
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 457
Perusasetus

Tänään kun katselin pellin alle niin huomasin että paisari on nestettä piripintaan?
Syylärin korkin avasin ja huomasin että siellä taas on aika kuivan näköistä?

Lorautin koko paisuntasäiliöllisen melkein syyläriin.

Lämpöjä ei ole nostanut kertaakaan joten ilmeisesti siellä on nesteet lämpimänä kiertänyt.

Miten tuon kuuluu toimia, kun paisarille menee yksi letku niin pitäskö sen työntää ylimääräset sinne?

Ajelin tossa päivällä hieman ja huomasin että oli tuon täytön jälkeen korkista fuskannut hieman nesteitä pihalle, joten tuli mieleen olisikko se paisarin letku tukossa?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.01.2013, 17:52
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 457
Perusasetus

Nesteet on näyttäny olleen ok eikä ole vajunut ja paisarin letkunkin tarkistin että on ok.
Tänään vaihdettu kaikki öljyt ja samalla tarkistettu mistä mottoriöljyä tulee pihalle.
Vika näyttää kuulemma olevan kampiakselin stefassa, kun laatikon puolelle vuotaa öljyä. Tällä hetkellä pudjetti ei riitä tuota laittamaan, joten täytyy joskus myöhemmin katsoa. Vuoto on sen verran vähäistä että ei pitäisi haitata ajoa.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2013, 14:21
opro opro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.09
Sijainti: hämeenlinna
Viestit: 141
Perusasetus

Pistä valvolinen stop leakkia purkillinen ensiavuks. Pitäs lopettaa vuoto.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n polttoainemittari ei tomi Nippe Tekniikka & Jutustelu 8 15.01.2014 13:49
hdj 80 polttoainemittari/volttimittari _jOhE_ Tekniikka & Jutustelu 0 30.08.2011 17:57
SJ410 Polttoainemittari. Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 21.07.2008 22:46
Läjän polttoainemittari Tumppi Tekniikka & Jutustelu 6 19.05.2005 10:47
Polttoainemittari valehtelee jpl Tekniikka & Jutustelu 2 07.02.2005 19:15


Sivu luotu: 07:08 (GMT +2).