Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2012, 16:52
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Nyt olisi tiukkoja kysymyksiä viisaimmille.

Omasta LN110 luxista etuperään tarveis stefat vaihtaa niin millä vetarit lähtee irti kun

perä on auki etuosastaan ja mitään seegereitä tai muita ei näy millä vetarit olis kiinni että

onko jollain tietoa/kokemuksia tai räjäytys kuvaa?

Räjäytys kuva olis kyllä parhain.

Ja sellainen vielä että kun siitä isoimmasta rattaasta on kolmesta hampaasta on lähtenyt

palanen niin mistä mahtais saada uuden?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.10.2012, 22:31
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Pois.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti
Nyt olisi tiukkoja kysymyksiä viisaimmille.

Omasta LN110 luxista etuperään tarveis stefat vaihtaa niin millä vetarit lähtee irti kun

perä on auki etuosastaan ja mitään seegereitä tai muita ei näy millä vetarit olis kiinni että

onko jollain tietoa/kokemuksia tai räjäytys kuvaa?

Räjäytys kuva olis kyllä parhain.

Ja sellainen vielä että kun siitä isoimmasta rattaasta on kolmesta hampaasta on lähtenyt

palanen niin mistä mahtais saada uuden?
Eli sulla on etukoppa auki nyt? Noei siel mitään oo,ne kuus pulttia siit sisemmän murroksen laipasta pois ja sit koko murikka pois. Sit kartaani tietty irti ja vakaaja joutaa olemaan paikallaan,sit vetarin tumpit lähtee ihan vetämällä ulos,en muista pitempää puolta ulkoo mut joutunee kuitenki ottaa sen akseliputken pätkän pois ni samalla se stefa sielt näkyy. Sit kannattaa kattoo se välitys mikä siin on,tyyppi kilves on akselikoodi ja se ilmasee välityksen. Jos ei löydä sitä välitys tulkkaus taulukkoo ni ottaa koko litanian siit tyyppikilvest ja soittaa toyota infoon ni ne kertoo mikä välitys siin peräs on. Se on dieseleis yleensä 4.30 ja joskus 4.56 ja sit vaan käytettyy ehjää perää metsästämään,vetopyörät on aina pareittain et pelkän aurinkopyörän vaihtaminen ei oikeen toimi. Eli koko perä uus.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.10.2012, 18:18
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.440
Perusasetus

Puuttuuko tuosta liittimen perästä joku oleellinen boxi?



Kuva kuskin jalkatilasta ja auto ln65...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.10.2012, 18:44
pete84 pete84 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.12.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 128
Perusasetus

juu kyllähän siinä on joku "timer pre-heating" poksi on
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2012, 20:59
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.440
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pete84 Näytä viesti
juu kyllähän siinä on joku "timer pre-heating" poksi on
Ai mikä oli?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.10.2012, 22:21
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Hehku.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Ai mikä oli?
Siinä pitäs olla hehkua ohjaava poksi.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.10.2012, 05:18
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.440
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Siinä pitäs olla hehkua ohjaava poksi.
Okei, kiitos tiedosta. Se on sitten ilmeisesti kärähtäny, ja korvattu nappihehkulla...

Onko muuten miten yleistä, että sisäpuhaltimen katkaisija hajoaa? Puhallin ei sano mitään kun kääntelee katkaisijaa, mutta pyörii hyvin kun antaa suoraan virtaa. Vai voiko vika tulla jostain muualta? Sulakkeet on katottu.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.10.2012, 16:21
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Eli sulla on etukoppa auki nyt? Noei siel mitään oo,ne kuus pulttia siit sisemmän murroksen laipasta pois ja sit koko murikka pois. Sit kartaani tietty irti ja vakaaja joutaa olemaan paikallaan,sit vetarin tumpit lähtee ihan vetämällä ulos,en muista pitempää puolta ulkoo mut joutunee kuitenki ottaa sen akseliputken pätkän pois ni samalla se stefa sielt näkyy. Sit kannattaa kattoo se välitys mikä siin on,tyyppi kilves on akselikoodi ja se ilmasee välityksen. Jos ei löydä sitä välitys tulkkaus taulukkoo ni ottaa koko litanian siit tyyppikilvest ja soittaa toyota infoon ni ne kertoo mikä välitys siin peräs on. Se on dieseleis yleensä 4.30 ja joskus 4.56 ja sit vaan käytettyy ehjää perää metsästämään,vetopyörät on aina pareittain et pelkän aurinkopyörän vaihtaminen ei oikeen toimi. Eli koko perä uus.


tuosta peräjutusta vielä että perä vuotaa punaisen nuolen osoittamasta välistä mihin pitäisi se stefa vaihtaa että miten se onnistuu kun akselit pitäisi saada vissiin pois
(vihreät nuolet)? Niin ja ei vissiin voi pelkästään tota sinisen nuolen osoittamaa ratasta vaihtaa?



http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115517

tossa toi yks kohta mistä on noi kaks hampaan palasta lähteny ja sit on se kolmas vielä toisella puolella.


Miten toi paine-ilmalukko juttu että saako sellasta edes LN110:n etuperään? ja jos saa niin sillon vissiin tarveis olla kaikki rattaat kunnossa vai tuleeko sinne sitten uudet rattaat automaattisesti?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.10.2012, 18:41
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti


tuosta peräjutusta vielä että perä vuotaa punaisen nuolen osoittamasta välistä mihin pitäisi se stefa vaihtaa että miten se onnistuu kun akselit pitäisi saada vissiin pois
(vihreät nuolet)? Niin ja ei vissiin voi pelkästään tota sinisen nuolen osoittamaa ratasta vaihtaa?



http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115517

tossa toi yks kohta mistä on noi kaks hampaan palasta lähteny ja sit on se kolmas vielä toisella puolella.


Miten toi paine-ilmalukko juttu että saako sellasta edes LN110:n etuperään? ja jos saa niin sillon vissiin tarveis olla kaikki rattaat kunnossa vai tuleeko sinne sitten uudet rattaat automaattisesti?
saapi sinne etuseen vaikka ARB:in. vaikka tuolta:http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...nsiirto-ohjaus

ja pitäähän ne välitykset ehyet olla.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.10.2012, 19:12
Haggis:n Avatar
Haggis Haggis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.03.12
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 45
Perusasetus

Missäs vuosimallissa tulee vakioksi ABS ja Automaattiset napalukot?

Tänään kävin koeajaan 2002 mallin ja siinä nuo puuttui vielä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.10.2012, 20:22
ln110:n Avatar
ln110 ln110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 96
Perusasetus

Mikäköhän mättää ln65:n hilun ohjaustehostimessa. Rupesi noin viikko sitten tehostimen teho hiipumaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Kierroksia antaessa toimi normaalisti.

Nyt muutaman päivän ajellu ilman tehostimen toimintaa.

Tänään vaihdoin hihnan kun luulin johtuvan siitä, mutta eipä tuo auttanut. etupään nostin ylös ja silloin tuntui, että tehostin pelaa kun pystyi pyörittelemään muutamalla sormella ja samalla kaveri katsoi niin tehostimen öljysäiliössä öljy kiersi.

Tyhjäkäynnillä ei mitään liikettä öljyissä havaittavissa säiliössä. Vuotoja en havainnut missään ja öljymäärä on oikea. Pumpun hihnapyörä pyörii ja hihna ei luista.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.10.2012, 20:49
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

En millää jaksa selata koko ketjua läpi joten... mites on kannattaako hommata tollasta vuosimallia 98 olevaa hiluksia ? 460 ajettuna. Kuinka helposti tosta 2.4 td koneesta sais vähä enemmän potkua kun vaivaset 100 hp ? että ei jäis täysin jalkoihi.... Mitä muuten kokemuksia ton verta ajetusta ? eikö näitten aikas ikiliikkujia pitäs olla :O
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.10.2012, 14:20
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ln110 Näytä viesti
Mikäköhän mättää ln65:n hilun ohjaustehostimessa. Rupesi noin viikko sitten tehostimen teho hiipumaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Kierroksia antaessa toimi normaalisti.
Jos ei pidä mitään erikoista ääntä niin kuullostaisi vaivoiltaan pumpulta, missä on tullut jostain syystä ohivuotoa, eli lamellit ei paina kunnolla sinne seinämiin pumpun pyöriessä ja siitä johtuen ei tuotto tahdo riittää kunnolla pyörien kääntelyyn. Tai sitten se toinen vaihtoehto että on joku putki tai se tehostajan säiliön sihti tukossa ja sen takia ei mene paineet perille asti. Tai sitten voi varmaan olla vielä sekin mahdollisuus, että jossain kohtaa järjestelmää on ilmaa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.10.2012, 21:47
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Ei o paha.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti


tuosta peräjutusta vielä että perä vuotaa punaisen nuolen osoittamasta välistä mihin pitäisi se stefa vaihtaa että miten se onnistuu kun akselit pitäisi saada vissiin pois
(vihreät nuolet)? Niin ja ei vissiin voi pelkästään tota sinisen nuolen osoittamaa ratasta vaihtaa?



http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115517

tossa toi yks kohta mistä on noi kaks hampaan palasta lähteny ja sit on se kolmas vielä toisella puolella.


Miten toi paine-ilmalukko juttu että saako sellasta edes LN110:n etuperään? ja jos saa niin sillon vissiin tarveis olla kaikki rattaat kunnossa vai tuleeko sinne sitten uudet rattaat automaattisesti?
Toi sun kuvalinkkis ei aukee ainakaa mulla. Mut Jokatapauksessa kannattaa koko perämötikkä pudottaa irti. Vetoakseleita ei tarvi kokonaan ottaa pois kun irrottaa ne kuus pulttia (14mm kanta) siitä perän kyljestä ni murikka mahtuu välistä alas. Ja kannattaa tosiaan vaihtaa ne molemmat vetopyörät kun ovat hiottu keskenään joten periaatteessa ei isovetopyörä sovi mistään muusta. Ihmetyttää mikä on rikkonu ne ylipäätään ku ei ole kovin yleistä et hajoavat. Ettei vaan olis pinionin laakeri loppu? Saattaa olla aiheellista laakeroida koko perä ja uudet välitykset jokatapauksessa ja jo vielä sen lukon laittaa ni ei oo enää kovin halpaa. Välityksiä saa jenkeistä alk. 200$ ja laakeri satsi saman verran ja ARB lukot on siinä tonnin hujakoilla. Ja simmaus työt päälle. Eli käytetty ehjä perä olis edukkainta,ne liikkuu jossain alk. 200€ kantturoissa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.10.2012, 23:21
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Toi sun kuvalinkkis ei aukee ainakaa mulla. Mut Jokatapauksessa kannattaa koko perämötikkä pudottaa irti. Vetoakseleita ei tarvi kokonaan ottaa pois kun irrottaa ne kuus pulttia (14mm kanta) siitä perän kyljestä ni murikka mahtuu välistä alas. Ja kannattaa tosiaan vaihtaa ne molemmat vetopyörät kun ovat hiottu keskenään joten periaatteessa ei isovetopyörä sovi mistään muusta. Ihmetyttää mikä on rikkonu ne ylipäätään ku ei ole kovin yleistä et hajoavat. Ettei vaan olis pinionin laakeri loppu? Saattaa olla aiheellista laakeroida koko perä ja uudet välitykset jokatapauksessa ja jo vielä sen lukon laittaa ni ei oo enää kovin halpaa. Välityksiä saa jenkeistä alk. 200$ ja laakeri satsi saman verran ja ARB lukot on siinä tonnin hujakoilla. Ja simmaus työt päälle. Eli käytetty ehjä perä olis edukkainta,ne liikkuu jossain alk. 200€ kantturoissa.
Kiitoksia näistä vastauksista.
Toi kuvan perä siis on se mun perä aukinaisena
siinä toisessa kuvassa näkyy vaan ne kaks paskana olevaa ratasta tai siis kun niistä on ne palaset lähteny
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 20:22 (GMT +2).