Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.10.2012, 11:21
Tommijp Tommijp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.07.12
Sijainti: Laitila
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja On_Off Näytä viesti
Oletko merkkiliikkeestä kysellyt? Ei luulisi niiden sielläkään hirveästi maksavan, jos niitä nyt vaan on saatavilla.
Vähän huono saatavuus oli ja hintaakin kertyi jonkin verran jos kaikki erikseen tilaisi. Meinasin vaan että olisi valmiina ennenkuin rupean noita lukkoja vaihtelemaan mutta pitänee korkata ja tilata sitten tarvittava koko.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.10.2012, 11:43
cap4 cap4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 15
Perusasetus

Painin vähän saman asian kanssa. Tarvikkeena ostettu manuaalinen lukkosatsi (AVM 449) ei oikein istu, akselista jää pooria näkyviin melkein sentin verran. Mukana ei ole mitään simmejä eikä muita sovitteita ja lukkorenkaalla ei ole mitään merkitystä kun se on halkaisijaltaan pienempi kuin akseli. Onko jollain tietoa mitä eroa on AVM seteissä 449 ja 433? 449 on Fronteran lukkosarja ja 433 in Isuzu Rodeoon mikä on sama peli? Jokuhan näitä on varmasti alle laittanut, mutta kiinnostaa että onko 449 setti oikea ja onko tarkoitettu että satsi on tälläinen puolivalmiste?

Tarkemmin kun tutkii niin tuossa kuvassa kiinnitetyssä osassa on stanssattu 433, eli lienee sama osa kyseessä näiltä osin...

Ilmeisesti siis kotiin sorvin ääreen ja paikalliseen koneistamoon hakemaan simmejä tai sitten kokonaan ilman sokkaa ja toivoa että akseli pysyy paikallaan
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	AVM_hubs.jpg‎
Views:	429
Size:	91,3 Kt
ID:	30164  

Viimeksi muokannut cap4 : 05.10.2012 11:57
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.10.2012, 15:23
aleksi:n Avatar
aleksi aleksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.07
Sijainti: Teisko
Viestit: 74
Perusasetus

Olen koittanut kysellä muutamasta rengas frimasta että mahtuisiko tälläiset 32x11,5-15 renkaat fronteran alle mutta eihän noi rengas firmat osaa sanoa autosahan ei ole mitään korotuksia vielä ja on pitkämalli

Nämähän menisivät 31/10,5-15 mutta haluaisi mielummin tuollaiset vähän edes isommat noi 32x11,5-15 kun saa viel laittaa fronteran alle ja saa muutos katsastettua niille

Mistähän noita BF Goodrich MUD Terrain 31/10,5-15 tai 32x11,5-15 renkaita kannataisi kysellä halvimmat mitä olen itse löytänyt suomen puolelta on alajärven rengashuolto 31/10,5-15 4kpl 592e ja tää 32x11,5-15 olisi niillä 4kpl 776e
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.10.2012, 07:12
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Vakioon ei mee millään, mulla on sporttimallissa alla 33 12.5 - 15, koria korotettu 65mm ja aika naftit on silti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.10.2012, 14:28
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Mulla on 31" 10.5 insa saharat pätkä rontissa alla. Siis Insa Saharat. Täälläki palstalla moneen kertaan todettu niiden olevan 32" tuumasen mitoissa halkasialtaan ku mittanauhan kanssa asiaa tarkastelee, eikä rapsi mihinkään kiinni alkup. aluvanteille (saman laiset ku vararenkaassa) istutettuna, toki edellinen omistaja oli ne alle laittanu, ja hieman joutunu lokasuojiin lekaa tms. näyttään, mutta siis ilman korin korotuksia / pintapeltien leikkomisia tms. isoja muutoksia. En tiedä sitten kuinka nuo 11.5 leveysero tekee että napsiiko käänneltäessä kiinni. Eivätkä tarvi minkään sortin levikkeitäkään, nätisti istuvat kaarien sisäpuolella. Voin illemmalla mallikuvaakin laittaa näytille...

Ja vielä lisäyksenä:
Kingiin ostin 31" mutikat Oulusta rengasheikiltä. Asennettuna aikalailla samaan rahaan minun matikkapäällä laskettuna ku esim. camskil tms. ulkomaankauppa rahteineen.
Haapavedeltä rengaspojilta oon hlö autoon rattaita ostanu vanteineen matkahuollon välityksellä. Homma sujuu ja hintataso rahteineen tähän asti ollu alle oulun seudun lasipalatsien. Jos ois tarvetta, ni kysyisin sieltäki tarjouksen.

Viimeksi muokannut macro : 12.10.2012 14:34
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.10.2012, 18:17
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja macro Näytä viesti
Mulla on 31" 10.5 insa saharat pätkä rontissa alla. Siis Insa Saharat. Täälläki palstalla moneen kertaan todettu niiden olevan 32" tuumasen mitoissa halkasialtaan ku mittanauhan kanssa asiaa tarkastelee, eikä rapsi mihinkään kiinni alkup. aluvanteille (saman laiset ku vararenkaassa) istutettuna, toki edellinen omistaja oli ne alle laittanu, ja hieman joutunu lokasuojiin lekaa tms. näyttään, mutta siis ilman korin korotuksia / pintapeltien leikkomisia tms. isoja muutoksia. En tiedä sitten kuinka nuo 11.5 leveysero tekee että napsiiko käänneltäessä kiinni. Eivätkä tarvi minkään sortin levikkeitäkään, nätisti istuvat kaarien sisäpuolella. Voin illemmalla mallikuvaakin laittaa näytille...
Laita vaan kuvaa tulemaan. Itselläni on pätkämallin A-koppaisessa alla 245/75/16 eli taitaa vastata 31x9.5x15-kokoista tuumarengasta ulkomitoiltaan. Menivät heittämällä alle ja tuumaa isompi suuntaan ja toiseen menisi varmaan aika pienin modauksin (leveyssuunnassa 10.5" pitäisi mennä itse asiassa ihan suoraan niin kuin sinulla jo onkin), sen verran pieniltä näyttävät nykyrillukat tarjolla olevaan tilaan nähden
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.10.2012, 19:21
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja On_Off Näytä viesti
Laita vaan kuvaa tulemaan. Itselläni on pätkämallin A-koppaisessa alla 245/75/16 eli taitaa vastata 31x9.5x15-kokoista tuumarengasta ulkomitoiltaan. Menivät heittämällä alle ja tuumaa isompi suuntaan ja toiseen menisi varmaan aika pienin modauksin (leveyssuunnassa 10.5" pitäisi mennä itse asiassa ihan suoraan niin kuin sinulla jo onkin), sen verran pieniltä näyttävät nykyrillukat tarjolla olevaan tilaan nähden
Oisin jo ottanu, mutta meni niin hämäräksi, pitää ottaa huomenissa päivän valolla ni erottaa mustan kumin mustasta pyöränkotelosta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.10.2012, 19:06
Tommijp Tommijp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.07.12
Sijainti: Laitila
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cap4 Näytä viesti
Painin vähän saman asian kanssa. Tarvikkeena ostettu manuaalinen lukkosatsi (AVM 449) ei oikein istu, akselista jää pooria näkyviin melkein sentin verran. Mukana ei ole mitään simmejä eikä muita sovitteita ja lukkorenkaalla ei ole mitään merkitystä kun se on halkaisijaltaan pienempi kuin akseli. Onko jollain tietoa mitä eroa on AVM seteissä 449 ja 433? 449 on Fronteran lukkosarja ja 433 in Isuzu Rodeoon mikä on sama peli? Jokuhan näitä on varmasti alle laittanut, mutta kiinnostaa että onko 449 setti oikea ja onko tarkoitettu että satsi on tälläinen puolivalmiste?

Tarkemmin kun tutkii niin tuossa kuvassa kiinnitetyssä osassa on stanssattu 433, eli lienee sama osa kyseessä näiltä osin...

Ilmeisesti siis kotiin sorvin ääreen ja paikalliseen koneistamoon hakemaan simmejä tai sitten kokonaan ilman sokkaa ja toivoa että akseli pysyy paikallaan

Rupesin nyt vaihtamaan noita ja identtinen ongelma mullakin. Eli akselia jää niin paljon näkyviin ettei tässä mitkään simmit auta, myöskin mukana tullut lukkorengas on liian iso.

Ratkaisitko miten tämän? Uskaltaisko tuolla ajaa ilman tuota lukkorengasta? Mekanismi kyllä tuntuis toimivan niinkuin pitääkin eikä akseli liiku edes-takaisin yhtään.

Tuossa linkki vielä noihin napalukkoihin
http://www.more4x4.eu/wheel-hubs-details/399.html
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.10.2012, 12:11
Tommijp Tommijp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 11.07.12
Sijainti: Laitila
Viestit: 6
Perusasetus

Vastaan itse itelleni, eli kun akselia siivosi vanhoista vaseliineistä niin sieltähän paljastui toinen lukkorenkaan paikka paksummassa kohtaa akselissa. Tähän uusien napalukkojen mukana tullut lukkorengas kävi mainiosti.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.10.2012, 17:05
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tommijp Näytä viesti
Vastaan itse itelleni, eli kun akselia siivosi vanhoista vaseliineistä niin sieltähän paljastui toinen lukkorenkaan paikka paksummassa kohtaa akselissa. Tähän uusien napalukkojen mukana tullut lukkorengas kävi mainiosti.
No hyvä että ongelma ratkesi noinkin luontevalla tavalla.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.10.2012, 17:15
cap4 cap4 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tommijp Näytä viesti
Vastaan itse itelleni, eli kun akselia siivosi vanhoista vaseliineistä niin sieltähän paljastui toinen lukkorenkaan paikka paksummassa kohtaa akselissa. Tähän uusien napalukkojen mukana tullut lukkorengas kävi mainiosti.
Homma alkoi selviämään. Ensin tehtaalta tuli viesti että 449 on uuden fronteran napalukko 433 käy a-fronteraan. noh, uudet tilaukseen ja ne on muuten täysin samat mutta 433ssa ei ole keskittävää rengasta sisäpuolella. Purin molemmat puolet ja toiselta puolelta löytyikin sitten ura kuten sullakin ja siihen käy 26mm lukkorengas. Lukkorenkaita ei ainakaan omassa paketissa ollut mukana. En tiedä onko toiselle puolelle vaihdettu joku tarvike kun ura puuttui. Nyt on kunnossa ja mun mielestä 449 on oikea sarja A-Fronteraan, ja kaupasta 26mm lukkorenkaat mukaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
myyt. FRONTERA O/M/V Ajoneuvot 3 20.03.2007 22:15
M: Frontera -92 sam-o O/M/V Ajoneuvot 6 02.06.2006 22:30
M: OPEL FRONTERA 2.4i -94 Ansu O/M/V Muut 2 22.09.2005 12:18
M: Opel Frontera 2,4i -92 Jyki O/M/V Muut 3 13.09.2004 12:50
opel frontera 2.4 i khv Tekniikka & Jutustelu 17 15.04.2004 08:39


Sivu luotu: 15:16 (GMT +2).