Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 27.09.2012, 23:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Diesel on aivan eri asia kuin bensa...


Siis bensakoneissa polttoaine poltetaan sytytystulpan kipinällä, ja jos kuormitettaessa mainaa syttyä ilman kipinää, niin silloin pitää tehdä jotain....
Siis jos moottoriohjaus tms. ei estä tuota nakutusta, niin menee pitemmän päälle remonttihommiksi

Dieselissä taas käyminen perustuu siihen, että kun palotilassa "ainakin riittävästi" painetta, ja paineen nousu nostaa lämpötilaa; mitä myös pitää olla riittävästi, (startatessa varmistetaan yleensä hehkutulpilla) ja sitten suihkutetaan dieseliä suurella paineella sumuna, kun mäntä alkaa olla yläkuolokohdassa, ja tuo diesel sumu itsesyttyy äärimmäisen nopeasti, ja kun sumun syttyminen lisää painetta, ja myös tuo lämpöä, niin tuo syöttöpumpun annos on poltettu äkkiä.

Noissa esikammio dieseleissä, mikä nähtävästi topiikin aloittajalla on, niin tuo hehkutulppa on käytännössä pakko olla,
Mutta silloin palotila on esikammiossa, ja kantta oikaistaessa materiaali lähtee esikammion aukkoa, ja venttiilejä lukuun ottamatta koko pinnalta.
Tuo venttiilien "seetin perusteellinen" kunnostus on nimenomaan se oikea tapa, jos kantta pitää oikaista "enemmälti".

Ja jos kantta lasketaan "muutama milli" niin nokka-akseli jää OHC koneessa jälkeen, ja dynolla sen huomaa....

Kaikkein tärkeintä on: että kannen pultit ei pohjaa; ja kaikki muukin sopii olemaan, siis esim termarin kotelo ei ala kamittamaan tms.

Mutta jos kansi on noinkin saanut siipeensä; niin onko lohkon pää suora?
Ja jos lohkon päästä joudut ottamaan edes kymmenenosa mm: niin sitten pitää tutkia tilannetta "purkalla"; ja siis tarvittaessa ostaa paksumpi kannentiiviste tai sorvata männistä lakea pois.....

Noissa suorasuihku koneissa, kuten esim. HDJ-80 , HJ-61 ja Vag- ryhmän tdi:t tilanne vaihtelee enemmän. esim. nuo toyotat (HDJ-80 , HJ-61) lähtee käymään nollakelillä ilman hehkuja...)

Ja nuo puristussuhteet vaihtelee tänäpäivänä paljon, oliko mazda, jonka sekä dieselissä että bensassa sama puristussuhde? oliskohan luokkaa 15?

Ja noissa toyotissä reilut tuplat? esim tuossa vm 1988 hj-61:sessä ei ole hehkutulppia, vaan "Grilli" imusarjassa, millä lämmitetään kanteen menevää ilmaa... ja hyvin toimi niin pitkään kuin se minulla oli; olikohan mittarissa reilut puoli milliä, ja 2 vrk seisonnalla neilusta -30 asteessa lähti tulille parin kolmen sekunnin startilla! (oli letkulämppäristä töpseli irti ja äänti niin surkeasti, että!)
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Peltivanteen lommon oikaisu Gravedigger Tekniikka & Jutustelu 25 11.05.2015 23:20
GR:n kannen kiristys.. nove Tekniikka & Jutustelu 4 14.11.2011 04:58
S:lle vääntyneiden lehtijousien oikaisu? bluevan Tekniikka & Jutustelu 6 01.11.2011 21:52
hj61 kannen kiristys ja kannen pulttien paksuus? 0ltzi Tekniikka & Jutustelu 4 07.05.2010 17:17
kannen vaihtoa tv:ssä jamppa.w Chit-Chat 17 17.03.2007 16:50


Sivu luotu: 21:35 (GMT +2).