![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sininen liittyy epätäydelliseen palamiseen... Ja läheskään aina nuo ilmavuodot pa. linjassa ei kuse ulos, eli valuupi vaikkapa tankkiinpäin, ja tartatessa sitten rykii ja köhii kunnes "ilmaantuu" ja käy taas vaikka maailman tappiin Helpoin testata, kun teet väliaikaisen tankin lähelle pumppu läpinäkyvin letkuin ... Löysä suutinputki kusis ulos, on niin kovan paineen alla ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#3
|
|||
|
|||
![]() Kun vaihdoit hehkut, niin mitkä hehkut laitoit?
Jotkut tarvikehehkut on luokattoman huonoja, ei kestä pitkään eikä lämpene kunnolla.
Kokeileppa hehkuttaa 2. kerran heti perään, siis ensin hehkutat normaalisti, ja sitten virta pois päältä sekunniksi ja uusinta hehkutus vaikkapa puolet edellisestä ajasta; lähteekö paremmin käymään? Ja tuo rynkyttäminen huomattavan vaarallista moottorille; silloin dsl ei pala, eikä kaikki edes höyrysty, vaan valuu männänrenkaiden päälle, ja pesee öljyt pois. ja tuo epätäydellinen palaminen karstaa konetta paljon. (dsl tiivistyy kylmiin pintoihin, ja kun hiljalleen lämpenee niin palaa epätäydellisesti-> muodostaa karstaa-> karsta "imee" diseliä seuraavassa startissa, josta se palaa huonosti pois, lisää karstaa...) Kun öljyn paineet nousee, niin voiko hiljalleen kaasulla lisätä kierroksia, esim 1500 kierrokseen, ja silloin tuo viimmeinenkin lähtee mukaan? jos voi niin yksi pytty ei meinaa herätä, joko puuttuvan hehkutuksen, tai puristuksien puutteen, tai esim. kusevan suuttimen takia. Jos ei lähde kierrokset helposti nousemaan niin silloin useampi pytty kärsii ilmavaivasta tsm. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
oon kirjottanu tästä jonnekkin varmaan aiemminkin mutta itellä 88 patrolli teki tota samaa aina kun säät meni kylmäksi. nollakelillä oli vielä jees mutta kun alko olla pakkasta reippaasti niin kävi pirun vaikeesti starttauksen jälkeen ja tunki kunnolla utua tulemaan.. siinä oli nappihehkut niin päättelit että jälkihehkun puuttuminen oli syy kun se parani kun herkutteli sillä hehkunapilla, ja/tai kun hehkutti kaksi kertaa peräkkäin pienen tauon jälkeen... toinen vaihtoehto oli nostaa käsikaasusta kierroksia reilusti joksikin aikaa niin helpotti. ei vaan viiti huudattaa -30 kovin paljoa
![]() toki ei se ihan kolmella käynyt ![]() nyt en oo varma mutta tuli mieleen että eikös ainakin joissain japsidieseleissä (esim. vanha hiace) oo silleen sekin hehkutus että jos on normaalit alkuperäiset kytkennät niin pystyy ns. pakkohehkuttamaan niin että kääntää aivainta aivan ajatuksen verran ns. 2 pykälän yli, ja kuuluu miten se rele napsahtaa ja alkaa hehkuttamaan väkisin. ero on avaimessa hiuksenhieno starttiasennolle.. ihan kun isäukko ois tästä selvittäny. kokeilin sitä itse muistaakseni yhelle rockylle, kun siinä oli ongelmaa mutta ei se rohjo sen paremmin käynnistynyt vaikka kuulosti että hehkuttaa enemmän/pidempään... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Opel Astra F käy kolmella? | Sami89 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 04.09.2012 21:12 |
käynnistyy heikosti | jamppu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.05.2011 17:20 |
Ford Bronco käynnistyy huonosti | lami_ | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.07.2009 21:47 |
Mazdan 2.5 diesel, miksi käynnistyy lämpöisenä huonosti? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.12.2008 14:48 |
Mitä saa kolmella sataa??? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 08.09.2004 14:01 |