Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2012, 22:22
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Sininen liittyy epätäydelliseen palamiseen... Ja läheskään aina nuo ilmavuodot pa. linjassa ei kuse ulos, eli valuupi vaikkapa tankkiinpäin, ja tartatessa sitten rykii ja köhii kunnes "ilmaantuu" ja käy taas vaikka maailman tappiin

Helpoin testata, kun teet väliaikaisen tankin lähelle pumppu läpinäkyvin letkuin ...


Löysä suutinputki kusis ulos, on niin kovan paineen alla ...

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2012, 23:03
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Sininen liittyy epätäydelliseen palamiseen... Ja läheskään aina nuo ilmavuodot pa. linjassa ei kuse ulos, eli valuupi vaikkapa tankkiinpäin, ja tartatessa sitten rykii ja köhii kunnes "ilmaantuu" ja käy taas vaikka maailman tappiin

Helpoin testata, kun teet väliaikaisen tankin lähelle pumppu läpinäkyvin letkuin ...


Löysä suutinputki kusis ulos, on niin kovan paineen alla ...
Joko tämä tai sitten pumpun ajoitus vähän liian myöhäisellä. Ensin kannattaa tsekata että hörsi ilmoja mistään,jossei kummene niin kannattaa kattoa tuo pumpun ajoitus sitten. Ainakin oma caddy kävi kylmänä kolmella ja työnsi sinisenvalkeaa kitkerän hajuista savua kun pumpun ajoitus oli pielessä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2012, 10:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kun vaihdoit hehkut, niin mitkä hehkut laitoit?


Jotkut tarvikehehkut on luokattoman huonoja, ei kestä pitkään eikä lämpene kunnolla.

Kokeileppa hehkuttaa 2. kerran heti perään, siis ensin hehkutat normaalisti, ja sitten virta pois päältä sekunniksi ja uusinta hehkutus vaikkapa puolet edellisestä ajasta; lähteekö paremmin käymään?

Ja tuo rynkyttäminen huomattavan vaarallista moottorille; silloin dsl ei pala, eikä kaikki edes höyrysty, vaan valuu männänrenkaiden päälle, ja pesee öljyt pois. ja tuo epätäydellinen palaminen karstaa konetta paljon.
(dsl tiivistyy kylmiin pintoihin, ja kun hiljalleen lämpenee niin palaa epätäydellisesti-> muodostaa karstaa-> karsta "imee" diseliä seuraavassa startissa, josta se palaa huonosti pois, lisää karstaa...)

Kun öljyn paineet nousee, niin voiko hiljalleen kaasulla lisätä kierroksia, esim 1500 kierrokseen, ja silloin tuo viimmeinenkin lähtee mukaan? jos voi niin yksi pytty ei meinaa herätä, joko puuttuvan hehkutuksen, tai puristuksien puutteen, tai esim. kusevan suuttimen takia.

Jos ei lähde kierrokset helposti nousemaan niin silloin useampi pytty kärsii ilmavaivasta tsm.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2012, 10:55
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

oon kirjottanu tästä jonnekkin varmaan aiemminkin mutta itellä 88 patrolli teki tota samaa aina kun säät meni kylmäksi. nollakelillä oli vielä jees mutta kun alko olla pakkasta reippaasti niin kävi pirun vaikeesti starttauksen jälkeen ja tunki kunnolla utua tulemaan.. siinä oli nappihehkut niin päättelit että jälkihehkun puuttuminen oli syy kun se parani kun herkutteli sillä hehkunapilla, ja/tai kun hehkutti kaksi kertaa peräkkäin pienen tauon jälkeen... toinen vaihtoehto oli nostaa käsikaasusta kierroksia reilusti joksikin aikaa niin helpotti. ei vaan viiti huudattaa -30 kovin paljoa

toki ei se ihan kolmella käynyt

nyt en oo varma mutta tuli mieleen että eikös ainakin joissain japsidieseleissä (esim. vanha hiace) oo silleen sekin hehkutus että jos on normaalit alkuperäiset kytkennät niin pystyy ns. pakkohehkuttamaan niin että kääntää aivainta aivan ajatuksen verran ns. 2 pykälän yli, ja kuuluu miten se rele napsahtaa ja alkaa hehkuttamaan väkisin. ero on avaimessa hiuksenhieno starttiasennolle.. ihan kun isäukko ois tästä selvittäny. kokeilin sitä itse muistaakseni yhelle rockylle, kun siinä oli ongelmaa mutta ei se rohjo sen paremmin käynnistynyt vaikka kuulosti että hehkuttaa enemmän/pidempään...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Opel Astra F käy kolmella? Sami89 Tekniikka & Jutustelu 11 04.09.2012 21:12
käynnistyy heikosti jamppu Tekniikka & Jutustelu 3 02.05.2011 17:20
Ford Bronco käynnistyy huonosti lami_ Tekniikka & Jutustelu 6 05.07.2009 21:47
Mazdan 2.5 diesel, miksi käynnistyy lämpöisenä huonosti? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 5 06.12.2008 14:48
Mitä saa kolmella sataa??? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 18 08.09.2004 14:01


Sivu luotu: 16:48 (GMT +2).