![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() jep jep. kattelin ja ei näy mitää erikoista. Oiskoha mahollista että tuo sylinteri ois jumissa...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Katselitko myös sen akselin puoleisen pään systeemistä?
Jos nestelinjat pitää, niin ei sen vivun luulis liikkuvan sillonkaan, jos akselin päässä on jotain jumissa? Mut akselin puolen jumi voinee olla myös siellä akselin sisälläkin. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tässä vipujen yhteydessä ollu jonkinlainen jousisysteemi? Eli jos lukkoholkki on "hampaat ristissä" niin jousi myötää kun vipu vedetään "päälle". Eli alkuperäiseen kysymykseen vastaus vipu jumissa.
Viimeksi muokannut Patu925 : 09.09.2012 18:31 Perustelu: Kuva ja teksii uusiksi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mistäs löytyy g mersusta runkonumeroita, runkopalkin kyljessä tähän mennessä ainut paikka mistä löytyny, Haulla en löytänyt vaikka muistelen joskus lueskelleeni niistä täällä.
__________________
G Mese -89 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Runkonumero on oik.eturenkaan luona rungossa ja kopan kilpi on oik puolella tulipellissä tai lämppärin ilmanoton kupeessa.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäiset paikat on oik eturenkaan takapuolella rungossa ja sisälämppärin ilmanotto kaukalon etuseinässä oikeassa reunassa, production plate on siinä vieressä tai ala-/yläpuolella(jossa on tuotanto numero ja värikoodi. Ylimaalataan tehtaalla). Uudemmissa myös vasen b pilari ja näissä data plate(oik.b pilari) korvaa tuotantokilven(production plate).
Onkohan suomessa semmosia G mersuja joissa valmistenumeron alku lähtee VAG46...? Normaalistihan ne menee WDB46... Viimeksi muokannut Tumi : 25.09.2012 06:33 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Paras 40-50mm korotussarja w463:een?
Päivitty w460->w463:een. Aivan helmi löytö mutta vakkarialusta tossa vielä on joten tulenpalava kiirus on saada Merikontti irti lattiasta... Siis mitä sarjaa raati suosittaa ja mistä lähtee edukkaimmin?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja seuraava kyssäri ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
^^^^^
- välystä etuakselilla - välystä etukardaanissa / väärä asento / kuivat tai huonot ristikot - pa.kat jakolaatikon puslat tod.näk kaikkia yllämainittuja ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sylinteri etuakselista irti ja isolla ruuvitalatalla saa kokeiltua meekö lukko päälle(renkaat ilmassa). Jos menee ja pitää niin vika on jommassa kummassa sylinterissä(pää/työ) tai putkessa tai letkussa tai onko siellä nestettä ollenkaan? |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Se siirtovipu sieltä on vääntyny, yleinen vika.
Eli akselista sylkky pois niin näet. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ourrait nämä pitää katella. Tuli muutes katsastuksessa hylsy liian suurista renkaista, ei muka saa 33/12.5/15 muutoskatsastettua kuulema liian korkee. Onko jollain sitä dokumenttia vertailu renkaista??
edit: vai onko mahollista ollenkaa saada muutoskatsastettua kys renkaita kun otteessa lukee 205r16 Viimeksi muokannut karza : 19.11.2012 16:34 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
saa saa ...
käyttöohjekirjassa muunmuassa mainittu sopivia kokoja, ei oo ongelma jos asian osaava inssinööri... on muuten aiheeton hylsy jollei muuta vikaa ollu ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Etulukosta.
G-mersussani ei ostaessani mennyt etulukko päälle. Vika oli merkkivalokytkimen toiminnassa; lukon ollessa päällä mekanismin tappi työntyy rajakytkimen reikään. Syystä tai toisesta tuo tappi oli vääntynyt, eikä osunut kohdalleen. Kesti taivuttaa suoraksi, jolloi alkoi heti pelittää. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
niin ...
mitäpä teet jos insinööri jankuttaa vastaan ? maahantuoja tarvittaessa todistaa (maksua vastaan?) aiheesta, mutta ihan saman speksin saa insinöörille, kun laskettaa tuosta 7.50 R 16 Gummista - halkaisijan ( mutuna 802 mm ) + 51 mm = 853 mm ja leveydessä samaa kaavaa 255 + 102 mm = 357 mm periaatteessa siis 34" kin vois mennä halk , ja leveydessä muistaaksein 13.5 " ottakaa toisella kädellä STRO kirjasesta, ja toisella inssistä kiinni ja lähentykää toisianne ...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 19.11.2012 21:59 |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tälläisia lappuja löytyi omista arkistoista, näillä pitäisi itsekkin saada nuo 33x12.5 R15 rattaa otteeseen seuraavassa katsastuksessa. Ensin pitää vain käydä penkissä mittauttamassa tehot :P
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Tässä laput:
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
hienoa videota !
tuosta 722.6 jälkikäteen toteutetusta ohjauksesta lukis mielellään enempikin... ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Nämä dokut on tänään testattu ja ainakin Raahessa sain 33x12.5 renkaat otteeseen. Tuolla viimeisellä tosin saa kuulemma pyyhkiä perseen tämä oli kuulemma trafin virkamiehen mielipide.
Samoin tuli testattua offipalstan virallisen katsastaja Matin täällä kertoma tieto että 1.11.1983 ennen maahantuotu maastohenkilöauto on muutettavissa huoltoautosta takaisin maastohenkilöautoksi ilman veroseuraamuksia eil nyt on mersu taas viisipaikkainen ja saa ajaa niin lujaa ku rajoitukset antaa myöden ![]() |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |