Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.09.2012, 12:16
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kiitokset Jamantille vikakoodien luvusta! Testeri näytti vikakoodeja "transmission output speed sensor", "governor pressure sensor (tjsp.)" sekä jonkun "governor..."- vian jota en enää muista. Pitää kurkata ensin tuo laatikon nopeusanturi, jos ei siinä näy pahasti metallihilsettä, niin sitten öljypohja auki ja kaikki solenoidit vaihtoon ja tarvittavat valve bodyn muutokset öljynkierron parantamiseksi, kun kerran sieltä on auki. Tuo governor- vika on kohtuu yleinen silloin kun jotain hajoaa. Vaikuttaisi siis varsin pieneltä vialta näillä näkymin - toivotaan parasta
Olen nettiä kahlannut päivän tuosta omasta muuntimen lukittumisongelmasta.
Törmäsin muutamaan topikkiin, joissa vähän vastaava ongelma kuin sullakin.
Olivat selvinneet sillä, kun olivat putsanneet governor pressure solenoidin.

__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2012, 14:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Juu samoja olen kattonut. Mutta eipä se kokonaan uusi ole kovin kummoisen hintainen niin samalla voi laittaa uuden solenoidin ja painetunnistimen, kun kuitenkin pitää ottaa lootasta öljypohja auki ja valve body irti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2012, 17:20
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Aattelitko kotona ite askarrella ton öljyälypuolen muutokset vai teettää jossain?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.10.2012, 22:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Nonniin, nyt kun alkaa talvi kohdakkoin kolkutella kynnyksellä niin tarttee tehdä nelivedolle (sen toimimattomuudelle) jotain.

Kun kerran tullut todettua kolmen etuvetarin verran, että alkuperäisen malliset CV- nivelet ei tuon auton painoa ja koneen vääntöä kestä pätkääkään niin menee vetarityyppi vaihtoon. Harkitsin vähintään puoliksi tosissaan RCV:n D30:n CV- tyyppisiä vetareita, mutta hinta vain on niin järjetön että en todellakaan ala maksaa Dana30:n muutoksista enää tuotakin summaa lisää.

Eli tilaukseen lähti AlloyUSA:n 27- spline cromo- vetarit isoilla ristikoilla. Vatkannee vähän enemmän renkaat käännettynä veto päällä, mutta keston pitäisi olla ~70-80% parempi kuin mitä alkuperäisillä vakionopeusnivelillä. Selviää sitten kun pääsee ajamaan


Jakolaatikko kaipaisi vähän huolenpitoa, nyt kun on ilman etukardaania ajanut niin se on hiljainen, mutta jatkuvalla nelivedolla ajaessa pitää melkoista kahinaa. Joku laakeri siellä on loppu, viskokin kaipaisi uusintaa ja ehkä myös ketju on venynyt. Harkinnan alla on kuluneiden laakereiden vaihto + uusi visko + uusi ketju, mutta samaan hintaan saisi jo helposti ehjän 242- jakoaskin kohtuuvähillä kilsoilla. 249:n viskoneliveto on katukäytössä helvetin hyvä ja toisaalta 242:n jatkuva neliveto on anaalisen huono viskoon verrattuna. Toisaalta 242:ssa on takaveto ja myös nopea kiinteä nelikko.. Mietintää, mietintää..

edit: Niin joo, ja vaihdelaatikossa on edelleen vain 2-3-OD- vaihteet ja pakki. Hyvin on tuollakin pärjännyt; laatikossa ei ollut metallilastua ja öljytkin näyttää/ haisee normaalilta, joten ei ole mikään iso vika. Pitää korjata kun jaksaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.11.2012, 18:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Tuli nyt sitten vihdoin nämä etuvetarit sun muut hilppeetkin. Pääsee taas ajamaan nelivedolla

AlloyUSA 27- spline cromovetarit isoilla ristikoilla (samat kuin D44:ssä), ovat vielä lukkorenkaalliset versiot eikä ne tavallisen typerät "C:t" missä kupit lähtee vaeltamaan. Pitäisi olla XJ/TJ vakiovetareita joissa isot ristikot n.30% vahvemmat - ja verrattuna ZJ CV- vetareihin (kuvassa yksi katkennut) niin eroa taitaa olla noin 70- 80%

Samalla otin nopeusmittarin anturille uuden rattaan (40 hampainen vs. alkup.35 -> mittarivirhe katoaa) ja JKS:n pikakiinnityksillä olevat koiranluut etuvakaajaan.




Tuossa vielä vähän tarkempia kuvatuksia vetareista ja niiden mitoista:






..ja vetarit rinnakkain:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 16.11.2012 18:29
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.11.2012, 18:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.119
Perusasetus

Sulakkeen paikka taas siirtyy muualle. Mistähän se seuraavalla kerralla löytyy?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.11.2012, 18:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Sulakkeen paikka taas siirtyy muualle. Mistähän se seuraavalla kerralla löytyy?
Välityksistä Mutta on kyllä ollu niin heikot sulakkeet noi CV- mallin orkkisvetarit, että tuntuu kun olis laitettu 6A nopea automaattisulake 16A hitaan posliiniversion tilalle
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 12:14 (GMT +2).