![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ite en ole muuta kokeillu kun tota ahdonalaista auki ja sieltä vastapuolelta takaa suunnilleen samassa suhteessa kiinni. ja ahtopainetta lisää...Niin jo vain alkaa kelkka liikkumaan melko reippaasti.eikä kovin paljoo työnnä mustaa eikä mitään muutakaan ongelmia ilmenny..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hitto kun taas joku juotti mulle tuota tulilientä etten enää tienny millä planeetalla ollaan
![]() Aika selkeitä asioitahan nuo ovat kun selvinpäin miettii ja muistaa edes jotain.. Nyt siis ahdonalaista syöttöä avattu 8r ja syöttöputken lähtö tulee vastaan. Toistapuolta en kokenut tarpeelliseksi säätää ja jos säätäisin niin vähentäisin alkusyöttöä ja kannenalta lisäisin sitä eli saisin laajemman ahdonalaisen säätöalueen käyttöön. Ahdot hyökkää "rajapaineventtiililläni" 1,1bar ja olen säätöön erittäin tyytyväinen, savua ei itse näe joten kai se on pientä. Tosin lyhyehkö avara sivuputki sekoittaa sen hyvin ajoviimaan. Ennen sai kiihdytysrampeilla aikaiseksi vain pölypilviä kun putki puhalsi ajokaistan vierestä pölyä. Olisi mielenkiintoista tietää millä ahtopaineella pumppu antaa maksimisyötön, isuzulla sen kuuli kun syötti sopivan paineen säätimeen ja kuuli säätökaran pohjaavan..pitäiskö testailla. Mielestäni syöttö vois edetä vaikka 0,2b ahtoja edellä, siis max saavuitettaisiin jo 0,2b max ahtoja ennen. Nyt en tiedä saavutetaanko ne jo 0,5b ennen ja silloinhan syöttöä kehtais lisätä.. Tehojen lisääminen on kuin heroiini, kun siihen sortuu niin paluuta ei ole. Lisää pitää saada hinnalla millä hyvänsä..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
onkos kukaan nyt perehtynyt pitääkö sitä suurimman annostuksen säätöruuvia kiristää vai löysätä jotta syöttö isonee?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko kukaan miettiny että sovittaia jotenki boschin p pumpun ja jotkut järeemmät suuttimet. En oo vieläkään päässy eroon ajatuksesta etteikö tossa malmikasassa ois enemmänkin potenttiaalia eikai senyt niin mahdoton temppu olis ?
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ite olen laittanut ahdonalaista auki 3 kiekkaa ja sieltä vastapuolelta takaa suunnilleen samassa suhteessa kiinni.
Hukka portin letku on pois. Kulutus n.11l/km tarpeen tullen ahdot nousee 2 kiloon. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Morjensta. en viitsinyt alottaa uutta aihetta ku näitä vanhojakin näyttää löytyvän. tosin ni monella eri nimellä ja ohjeella tuntuu löytyvän että menee sekasin. nyt tänään ruuvasn tota ahdon alasta eka kiinni päin ja sehän oli väärä suunta ku auto ei mennyt enään mihkään ni sit ruuvasin aukipäin ja nyt se on EHKÄ jonkin verran enemmän kuin oli ni edelleenkään en kärytystä ainakaan illan alkuhämärässä nähnyt. ja kaasu pohjassa kiihty hitaampaa kuin vähän vajaalla kaasulla!? eli onko vieläkin luuloistani huolimatta pienemmällä kuin oli alunperin? huomena taas valosan aikaan otan uusiksi. mutta nyt ku tuola lukee parisssakin kommentissa että vastakkaiselta puolen vähän kiinni päin ni mitäs se ruuvvi tekee? lisääkö kakkua alakierroksille? sitä perus säädön isoa mutteria en saanut vielä auki. lisääkö se koko kierrosalueelle vai mihin. nyt siis ei tule misään vaiheessa putkesta mitään paitsi ihan pieni sillä hetkellä ku painaa kaasun pohjaan paikoillaan
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
eikös siitä isosta säädetä perussyöttö...
rintapellin puolelta ahtamattoman aluuen syöttö ja syylärin puolelta ahtojen alainen syöttö.sitä perussyöttöö ku isonnat nii pitäs ruveta savua tulemaan. sitte käyt ajamassa ja katot millon pöläyttää,ennen ahtoja vai ahdoilla ja sitte sen mukaan säätelet. jos en väärin muista niin rintapellin puoleista kun pyöritti pumppuun päin, savut pieneni alakierroksilla,syylärin puoleista pumpusta poispäin, niin lisäs syöttöö ahdoilla.... muistikuvia, 2-3 vuotta ku viimeks säätelin |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ainakin kun tossa 2h koneessa ollessaan niin toi on niin ekopumppu ku voi olla. ei tomuuta mustaa, mutta taitaa toi kammiokone polttaa aika hyvin verrattuna suoraruikkariin... custon fordista saa näihin pumppuihin 9,5mm elementit ja syöttöö jonku 160mm. ja tais tarvita jonku mersun säätimen vie kaveriks... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Pitäs vähän enemmän tietää noista ja miten paljon suoraruiskussa ne suuttimet vaikuttaa ? 2h:ssa tuskin jäävät pullonkaulaks. En muista antoko mynä mitään ennakko suosituksia noille pumpuille ? Viimeksi muokannut tdi : 07.06.2013 20:25 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
mulla on ennakkoo pikkasen vähemmän ku vakiopumpun kans, ja käyntiääni aavistuksen kiree. olikohan 12h-t ennakko vakiona jonku 7 astetta ja 2h 18astetta.
tiedä sitten mitä ennakko vaikuttaa koneen luonteeseen, mutta tässä joskus vähän lisäsin niin rupes pikkasen pöläyttään mustaa polkastessa. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=0jx8HJhDuI4
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sähköhommia suunniteltiin siihen, oliskohan jossain vielä tuon rakentelijan yhteystiedot tallessa? aikaa on muutama vuosi... |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ei enää k.o kaverin kalustoa....Lainaus:
Nykyään ei enää noita suuria koneita enää harrasteta? Ja tuossa muuta clippi, missä vedetään bullinkia mm. Suomen suurimmassa Kaupungissa! Toki rivien välistä luettuna enemmän periaatteella"nyt vedot alta pois..." Missähän minä olen ollut noitten kapinoiden aikana? http://www.123kotisivu.fi/icpulling/ Taitaa tuo samanen jontikka vetää tuollakin jossain videossa, ja hyytymiseen on syy tiedossa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ61 SYÖTTÖPUMPUM SÄÄTÄMINEN | Pierunkuori | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.08.2010 19:50 |
Vetopyörästön säätäminen Toyotassa? | ZwA | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.01.2010 22:27 |
MIG/MAG Hitsauskoneen säätäminen | jkholma | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 14.03.2008 23:32 |
Ohjaustehostimen tehon säätäminen | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.08.2007 21:36 | |
Pyöränkulmat ja säätäminen | Tron | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 23.07.2003 09:21 |