![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pohjolan tallissa kesän mittaan tapahtunutta Alkupuolella kesää tuli hävitettyä mp pois, ja sen jälkimainingeissa kotiutettiin täällä palstalla käydyn pohdinnan jälkeen tämä... Kotimatkalla ääni kabiinissa lisääntyi hieman, mutta laite kulki hienosti, ni en sitte sen suuremmin stressannu. Kotipihassa sitten selvisi että perä oli puskenu öljyä pihalle. Ostaessa oli kyllä tieto, että tihkuu, mutta ny oli tullu reilummin, toki edelleen pikkuhiljaa yli 100km matkalla, mutta kuitenki murikka selkeästi märkänä, ei kuitenkaan sisältä vielä kuivana, oisko noin puolet kadonnu. Syyksi paljastu tukkeutunu huohotus, samalla tuli stefa uusittua. No uudet öljyt sisään ja laitetta tulille. Ei inahdakkaan. Parin-kolmen illan auton tuloksettoman roplaamisen ja englantilaisen opeliksipalsta tutkimisen jälkeen rälläkkä soimaan ja kontin pohjaa reikä, ku ei huvittanu alkaa tankkia irrotteleen. ...Tässä vaiheessa päässä soi vahvasti se surullisen kuuluisa opeli biisi... Päältä löyty johdoista kontaktivika, liitokset kuntoon ja samalla heräsi polttoainemittarikin henkiin. Samassa rytäkässä myös bensaputkia tuli uusittua. Tankkihan on muovia jo alunperin ni se ei ruostu näissä. Sitte koeajoa noilla alla olevilla renkailla, ja lopulta pohjasta kiinni traktorin urien väliin. Ilman asianmukasia apuvälineitä tietenki, onneksi sentään kirves oli. Puun rungoilla auton rungon alta kammettiin autoa ylös, mutta sehän pitää nousta pilviin ennen kuin rengas vähääkään nousee ja alle saa tavaraa. Muutamaa päivää myöhemmin motonetistä tarttu farmitunkki eli maastotunkki mukaan. Siihen näperreltiin hieman lisäosia, jotta voidaan tunkata suoraan renkaasta autoa taivaalle, näin kaikki nostetut sentit on paljo tehokkaampia, ku rungosta nostaessa, jollo rengas roikkuu maassa... Sitte eräänä iltana saksan ebaystä tarttu tämmönen kiinavirveli ostoskoriin... ...papereiden mukaan pitäs 5900kg kiskoa, toki hitaasti, mutta mihinpä se ny nii kiire ois... ...ja keulaan tinailtiin hieman lisää tavaraa... ...isäukolle kiitos kipinämiehen roolista... Eli rungon päissä oli ilmeisesti jotku törmäystä varten olevat putken pätkät. Niiden kiinnitys ja jäykistys varmistettiin lisähitseillä ja kulmaraudoilla. Väliin varmasti riittävän paksu latta, ja päälle sopivia nurkista löytyneitä korokkeita. Kuvat on huonoja kännykällä näpsittyjä, mutta väittäsin kiinnityksen olevan varmasti tukeva. Sitten vain keula nippuun. Ruma karjapuskuri lensi lepikkoon. Samoin joutilaat astinlaudat. Varastossa odottelee mukana tulleet nastoitetut 31" insat liukkaampia kelejä, ruuvataan sitte alle ku hirviöiden jahtaus pääsee kunnolla vauhtiin ja kelit liukastuu. Tuningin nimissä myös opel-logo lensi maskista lepikkoon. Alkuajan murheiden jälkee opelilla on päästelty reilu tuhat huoletonta kilsaa tässä kesän mittaan. Joku ilta pitäs ruuvailla lisäpitkät takas keulille ku kelit tässä alkaa pimenemään.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Tänään tempastua...
Varttin väkästin, kun laitoin hedelmäsalaattiin kartaanin kii, akun paikalleen, ja lisää nestettä, ja sit ON TÖ ROUT ÖGEN!
http://youtu.be/ieJxSu8wM2Y
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Iskareita ei kerenny tähän lähtöön asenteleen... ![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Heposille ei kaikki ruoka kelpaa, tulee putkesta ulos sinisena?
![]() T: Jyty |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tullut uutta lavaa rakennettua töiden jälkeen.kesäloma alkoi hienosti kun tuli hiace perään ja avobemari keulaan.meni loma uusiin puihin ja töihinkin kerkes palaamaan ennenkuin sai auton kasaan.. arbin puskutin tulossa maailmalta ja saas nährä mitä muuta tuohon tulee rakennettua.vinkkejä otetaan vastaan.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() itään kääntyy katseemme vallan
Jaahas että näin
nousevan auringon maan ihme siirtyi mäkisemmille poromaille nettiauton myötä ja tilalle tuli tälläinen kaunokainen ![]() Lada Niva hmm liekkö olen hullu vai muuten päästä vialla ku hymyilen kertoessani omistavan ladan ![]() no leikki leikkinä arvon valtuutetut ken tunnistaa omakseen vai onko ko pirssi rakennettu kaiken tietoliikenne yhteyksien ulkopuolella?? itse aloin parannusta hakemaan valojen etsinnällä ja ne löytyi jotakuinkin kaikki mitkä lie kamelin esinahka penkitkin näkyy olevan ja aivan jopa kunnossa näyttäis olevan ![]() laatikkoa vaivaa 4 vaihteisuus (on ihan alun perin 4 lovinen) ja tiukka suoliäpärimäinen kepin liike elikkä siirtäjissä ihan v*tusti väljää. Tuttu tilanne kellekkään nivan omistajille?? vänkärin oven saranat ajettu aika kieroon ottanee ovi b pilariin lahjakkaasti kiinni noh oiotaan aluksi hieman ja ajetaan sitte se ovi enempi kieroon ![]() Vanhemmat kehä ketut vois varmaan opastaa vinssin valinnassa että kuinka paljon on tarpeeksi (ei tietty ikään) eli riittääkö ~3000kg hiilaava vinssi liikuttaan tuota 1000 painoista kippoa yhtään vai laittaako suosista 7-8000kg nyppivän vinssin ja varmaan jonkin moista panssarointia vois koittaa harjoittaa vaikka ei nyt niin älyttömän pahasti ollu romut esillä mahan alla jakis/etuperä on mutta muuten ei paha olikohan tuo kakoloota miten hirvittävä välittää ja saakohan tuolta naapurin puolelta välitys romppeita edullisesti
__________________
Simply put klever ![]() Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oli hyvä nähdä kuvien kanssa miten vinssi Fronteran keulalle asettuu. Minulle oli yllätys, että alkuperäisen puskurin voi jättää paikoilleen. Siistin näköinen ratkaisu. Valmiita vinssipuskureita en tähän Fronteran A-malliin ole löytänytkään, B-malliin niitä olisi. En tiedä saisiko sellaisen soviteltua A-malliinkin, eiväthän nuo niin kovin erilaisia taida olla. Pitänee harkita tällaista ratkaisua missä alkuperäinen puskuri jää paikalleen tai sitten etsiä joku, joka osaa tehdä suurin piirtein siistin näköisen vinssipuskurin. Taitaa olla vasta ensi vuoden projekteja tuo. Astinlaudat napsin minäkin Fronterasta pois, tuli vähän lisää maavaraa niille kohdin. Sain tähän inspiraation, kun kynnyskoteloa piti paikata toiselta puolelta ja astinlauta oli tiellä. Isomman työn teetti toisen takalokasuojan paikkaus. Jotta sisäpuolen muovipaneelin sai pois, piti ensin irrottaa takasivuikkunat, takaosan kattorakenteet ja turvakaari. Tein purku- ja kasaushommat itse, ammattilaiselle jätin hitsaus- ja maalaustyöt. Näin tehden homman budjetti kutistui ehkä kolmasosaan verrattuna siihen, että korjaamolla olisivat tehneet kaiken. Kotelosuoja tuli samalla laitettua kynnyskoteloihin molemmin puolin. Itse suojasin jälkeenpäin vielä ovikoteloiden alaosat. Ainakin tässä A-mallin pätkässä lisää maavaraa saa myös pakoputkistoa modaamalla. Etummainen, poikkileikkaukseltaan soikea äänenvaimenninpönttö on vinosti pystyssä asennossa (siis pituusakselinsa ympäri kun pyöritellään) ja syö maavaraa siinä kohden tämän takia monta senttiä. Ostin uuden pakoputkiston ja laitatin pöntön vaakasuoraan asentoon. Etupuolen liitos piti hitsata, takimmaisen sai hoidettua liitoskappaleella. Kun ei ole hitsivehkeitä eikä -taitoja niin tämänkin jouduin teettämään korjaamolla. Nyt jään odottamaan, että joku kertoo hyvän syyn sille, miksi sen pöntön pitäisi olla nimenomaan pystyssä ![]() Pätkä-Fronterasta kannattaa tarkkailla noiden helmakoteloiden kuntoa. Samoin takalokasuojia, minulla ruostekohta oli pellin saumassa takaosan turvakaaren kiinnityslätkän vieressä. Tuon paikan pääsee tsekkaamaan, kun irrottaa turvakaaren etukiinnityspisteen juuressa olevan muovipaneelin palasen ja taivuttelee äänenvaimennusmatot edestä pois. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Citymaasturissa ja kevyessä vinssauskäytössä toimisi vaijerin kanssa varmaan tälläinen suhteellisen siro valurautainen kita mitä MakeO aikoinaan myi.
Viimeksi muokannut Racingrabbit : 02.12.2012 09:43 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Profiilissa pari muutakin kuvaa, ja auratopikissa jokunen sana aiheesta. Tänään testattu, hyvin toimii. Auton kiinnityksissä hyödynnettiin (minun mielestä rumaa) karjapuskuria, josta rälläköitiin ylimääräset pois. Auton runkopalkkeihin tulevaa osaa karjapuskurin raadosta hieman jatkettiin, että saatiin pari pulttia lisää, ja näin tukevampi kiinnitys. Karjapuskurissa oli raksit, jotka tarkoitettu vetorakseiksi. Noiden kiinnitys varmistettiin lishitseillä. Kuvassa näkyy vaakaputki, se tähdätään autossa olevien korvakoiden väliin ja työnnetään sopiva sisäputki korvakoista läpi (punainen neliön mallinen laippa toisessa päässä). Nopea irrotella ja kiinnittää. Viimeksi muokannut macro : 02.12.2012 19:35 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Varaston siivoilu jatkuu..... Nyt olis jo hiukka hyllyjäkin lopulta
Ja "pikkusen" vielä rompetta sivuun tuosta keskialueelta, niin sais alkaa sovitteleen tonne pari lava-auto projektia lumilta suojaan. Sit vois päästä keskittyyn vaihteeks maasturiprojekteihin. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Sinun autossa tuo valorauta on ok näköinen, mutta se vakio lamppujen eteenkin tuleva viritys jota näissä näkee on kyllä mittasuhteiltaan liian raskas. Oli ensimmäisenä poistettavien listalla, vaikka ajovaloja suojaakin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
parturissa tapahtuu | SAMROCK | Chit-Chat | 9 | 10.09.2007 18:10 |
kärkölässä tapahtuu.. | toyota4x4 | Chit-Chat | 15 | 15.04.2007 11:11 |
Kilvetön mopo tallissa? Oonko rikollinen? | kokkolanpoika | Chit-Chat | 14 | 12.12.2006 20:42 |
NHL:ssä tapahtuu.. | SamppaFIN | Jääkiekko | 3 | 05.05.2004 14:56 |
NHL:ssä tapahtuu | SamppaFIN | Jääkiekko | 4 | 12.05.2003 12:27 |