![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() piti pikkasen käydä kokeilees ku säätelin lukkoperän esijännityksii.... näyttäs ruopivan ny molemmiilla. http://s1058.photobucket.com/albums/...urrent=048.mp4
|
#2
|
|||
|
|||
![]() jarruputki
Pitäisi uusia keskeltä taakse menevä pitkä jarruputki. Ilmeisesti kivi syönyt siistin pienen reijän tankin kohdalle.
Pari pikku-ppi kysymystä: Millä lailla olette vetäneet uutta putkea taakse jos olette jättäneet vanhan paikalleen tai ette ole pujottaneet ja purkaneet vanhaa ja laittaneet sen tilalle? Meleko kimurantin näköinen reitti, ruosteisissa kiinnikkeissä mukana dieselin vedot. Oletteko ostaneet jostakin valmiin putken vai tehneet kokonaan itse uuden? Pitäisikö metallliputken ja taka-akselille menevän kumiputken irrota toisistaan heleposti? Kohtahan nuo ovat neljännesvuosisadan olleet liitossa, niin meleko tiukkaa tuntuisi tekevän. Varmaan tämän ikäisissä muutkin jarruputket/letkut vaihtoiän tuntumassa. Millä kierteellä muuten ovatten nämä nissanin putket? Edit: Jyrden tuossa jo alempana asiaan vastasikin. Laitoin uuden putken liittimineen (TX-TX) (motonetista 12,50 eur) kulkemaan omaa linjaansa runkopalkin päällä, en lähtenyt seisontajarruvaijeria ja takavalojen sähköjohtoja irroittelemaan ja pujottelemaan entisen paikalle. Jätin jämät sinne ja tein siis uuden linjan. Hitsailin sille omat kiinnityskorvakkeet ja nappasin paikalleen. Ilmasin jarrut ja homma pelaa. Tiukin liitos oli akselin päällä ylempi putken ja kumiletkun liitos, muutaman tunnin crc-virutuksen ja naputtelun jälkeen aukesi, ehjänä. Kahvilla käynti kannattaa, säilyy osaset ehjempänä. ![]()
__________________
![]() Viimeksi muokannut juhaj : 27.08.2012 12:42 Perustelu: Valamista tuli. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä sen saa pujotettua, jos vaan on suht suoraa putkee. Pää toki suojattuna.
Päät niissä pukteissa TXt molemmin päin. Olikohan 10x1 se kierre sitten. Ja ei kannata itte ostaa putkee ja välineitä, kun kaupastakin saa mittoilla valmiita. Mut sit asia erikseen, jos on välineet ja tekee muutenkin. EI ihan yhden takia kannata ostaa välineitä. Itse paikallisella kolarikorjaamolla teettänyt noita putkia, ja jälestä päin vara-osakauppiaallakin ku ei omia välineitä oo ja tarve pari kertaa vuodessa. ja ku sit ois aina putki loppu. Kiinnihän ne varmasti on... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Heps!
Ykköskoppainnen terrano kävi konttorilla ja mukaan lähti odotetusti pitkä lista korjausta kaipaavista alustan osista. Mitenkäs nuo motonetin osat asiaansa ajavat, vai kannattaako suosiolla katsella jotakin muuta niveliksi yms - vinkkejä? Ikävämpi juttu oli, että teknisesti auto oli muuten kohtuu hyvässä tikissä konttorille mennessä (näin luulin, kun oli nöyrästi ja hyvin pelannut). Poistullessa auto ei yhtäkkiä enää pysykään itsekseen käynnissä, vaan kone täristää ja kaasua pitää koko ajan antaa ettei sammu. Putkesta pöllyttelee tummaa savua... Olisko kokeneemmilla veikkauksia, mitä koneesta ovat saaneet konttorilla porsimaan. En ole vielä itse Terranoa nähnyt, mutta remontiltahan tuo heti kättelyssä kuulostaa.. Kiitokset vinkeistä jo etukäteen! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Motonet....Lainaus:
Sit tuohion konttorilla tulleeseen vikaan vois sanoa, että ei tykkännyt päästöjen mittaamisesta mikäli dsl laite. Voi olla mäntä hajonnut, mutta siit kyllä aiheutus jo ääniä ylimääräsiäkin. Ku pääset lähelle niin kuullostele ja kerro miten käypi kone ku saa tulille. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hep ja kiitokset vinkeistä!
Juu, ilmeisesti päästömittauksesta juuri ei tykännyt... Pari viikkoa auto vasta minulla ollut ,joten mainio tuuri olisi jos mäntä otti ja kuoli. Hyvin nätisti kävi kone kuitenkin sen pari viikkoa. Lämpimäksi ajettiin kone kuitenkin ennen konttoria, etteivät kylmänä sitä polkeneet. En ole vielä tosiaan autoa nähnyt ,mutta ensiarvion mukaan ei sivuääniä koneesta kuulunut.. N1-pakun perään piti nyt lisätä myös 80 lätkä, aiemmin auto ei sellaista ole tarvinnut? Vaikka vissinpä se oikein tarkasti tulkittuna menee, kun omamassaa on yli 1875kg eikä ole abseja tai bägiä. Pitääpä alkaa lätkää metsästämään. Viimeksi muokannut Sampo : 04.09.2012 18:46 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pitäs tilata napalukot tuohon kingcabbiin.. Vuosimallia -90 ja automaattiset napalukot ovat nyt paikalla.. Semmonen tieto pitäis saada että onko akseli 27 boorinen?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() 1992 king cabin napalukot 1986 kingiin
Käykö 1992 king cabista manuaaliset napalukot 1986 kingiin automaattisten napalukkojen tilalle?
Kaverilla olisi kohtuu edulliset uudehkot, joten omaan rassiini sellaisia haaveilisin. Onko kenelläkään hyvää kuvaa tuon napalukon sisuksesta, sekä mitä osia siinä akselilla pitää olla kun omassa taitaa jotain puuttua toiselta puolelta. Auttakaapas mäessä. Viimeksi muokannut JTH77 : 12.09.2012 19:34 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tulipahan käytettyä nuo automaattiset napalukot poissa kun eivät ole sitten kevään jälkeen kytkeytyneet.. Joku oli työntänyt ne vaseliinia täyteen ja vaseliini oli jo sen näköistä että en ihmettele kun ei kytkeydy
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Automaatti lukoista kiinteät
Rassasin omasta kingistä noi navat irti ja huomasin että sinne oli molemmin puolin tehty holkit joilla ne isot hammastukset on kokoajan kytkettyinä kiinni, kertokaapas kokeneemmat ja viisaammat onko kyseinen temppu parempi kun itse automaattiset lukot.
Ei ainakaan tule automaatti lukkojen vikoja eteen, mutta voiko aiheuttaa jotain hajoamista tai vastaavaa??? |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
kuuluuko kardaanin vääntää perää?
kun lähtee eteenpäin perä vääntyy ylös päin ja taakase niin alaspäin. ja tärisee koko koppi aina kun lähtee liikkeelle. ja sit mikä tuo letkunpätkä on mikä lähtee perästä vasemmalta puolelta? auto siis -92 pickuppi |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kiristä lehtijouset eli ne u-pultit on päässy löysälle, se on huohotinputki mikä lähtee siitä murikan vierestä akselin päältä.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#14
|
|||
|
|||
![]()
ei ollu pultit löysällä, näyttäis nuo lehtijouset antavan peräksi
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
No sitten tractionbarin tekoon. Veikkaisin että kun katsot lehtijousen petejä niin ovat vääntyneet kaarelle,jos niin nekin kannattaa uusia.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Muutamat kysymykset liittyen tuohon nissanin ihmeeseen vm 87.
Vaihdelaatikko, kuinka tarkka laite tuo yleensä on vaihteiden vaihtamisen suhteen? Omassani tuntuu lähes joka vaihto hieman rutisevan ellei ole tarkkana. Vanhoilla ölpillä sama juttu, ei ylimääräistä lastua öljyjen seassa. Sama "ongelma" jatkuu nyt uusilla öljyillä. Liikkeellelähtö. Eteenpäin = rutinaa lähdön aikana (Hieman saman kaltainen ääni kun 100% lukolla lähtisi kääntämään asfaltilla hitaassa vauhdissa). Taaksepäin ongelmaa ei ole. Renkaiden kiinnitys. Mutterit sorvattu pilalle, millä nousulla nuo jengat mahtavat olla? - Kyllä olen laiska ja kysyn täältä ensin ennen kuin ihmettelen enempää. ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Mitä öljyjä?
Minkälaisia öljyjä alan konkarit on käyttänyt (ja suosittelee) D21 King Cabeissa laatikoissa ja perissä?
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Käyttöohjekirjasta...Lainaus:
Mut itsellä vaihtestossa on Mobilin 75W-90:t ja perässä sit LS:t tyyppistä ja myös 75W-90 ja Mobilin nuokin. Eikä oo 100tkm aikana tullut ongelmia vaihteistoon vielä (vaihtuu tuossa kohta uusiin et pysyykin ehyenä). Merkkikin vaihtuu Valvolinen tuotteiksi. |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kiitän vastauksesta, nyt tietää käydä hankkimassa sopivat litkut, jos vaikka vielä seuraavat 20 vuotta auto jaksais palvella. ![]() |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#23
|
|||
|
|||
![]() Auttaa...
Auttaahan ne notkeemmat paljonkin. Eli 75W-90:set molemmille osiin, niin ei oo ihan niin kankeet enään. Vaihteiston puolellehan tuossa vihkosessa on et 4litraa ja jakolaatikkon 2,2litraa...
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
mikä perässä vois olla vika. tuossa 50km ja ylöspäin mitä lujempaa
ajaa niin sitä kovempaa alkaa metelöimään. eli veto päällä ei kuulu mitään eikä moottorijarrutuksessa, mutta kytkin pohjassa ja pienellä kaasulla, tuolla satasen vauhdissa ääni ottaa jo aivoon kun rahisee niin kovasti |
#25
|
|||
|
|||
![]() Onko varma...Lainaus:
Onko varma et perästä kuuluu, ettei ois vaihteiston laakerointi antautuun... Mut mikäli perästä, niin siellä hampaat kuluneet teräviksi ja sitten sitä myöten huutaakin. Mut vedon ollessa päällä ei kuulu, niin ihmetyttää vähän... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |