![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Pelti on käsittääkseni kohtalaisen tervettä moneen muuhun samanikäiseen MAASTOAUTOON verrattuna, mutta palkki kestäisi lipsahduksia kiviin paremmin. Tosin kuinkahan sitten mahtaa olla korin "joustojen" kanssa, kun on rungoton auto jonka kori kaiketi elää pikkasen? (ja ruostuu pystysaumoista) Tuossa syy palkkihelmahinkuun, silloin ei ollut vielä kylkiputkia. ![]() Ajatus saada joskus panssarointi kylkien ja kardaanisuojien väillin, panssaroinnin ja korin väi täyteen uretania, niin voi hoitaa vesistöylitykset kellumalla ![]() Jossain haisuliketjussa oli jonkun toyotafanin linkittämä video mutaan juuttumisestani: ![]() Tuo on ihan toimiva kivikossa ja kallioille kiivetessä, mutta mutaan tökkää kuin kauha. Pitänee hitsata levy tuohon putkien väliin. Tosin eipä noi vuodelta 2000 olevat "maastorenkaatkaan" taida olla ihan mudassa ajamiseen tarkoitetut?(enää)
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Seuraaviksi renkaiksi mietinnässä ainakin Insa Turbo Saharat tai Malatestan Kobra Trac NT 205/80R16. Saharoiden pitäisi olla 29,6" ja Malatestojen 28,7"-29,1" (myyjän ilmoittama). Saharoita ei ole kukaan suomalainen haukkunut, mutta noista italiaano Malatestostaista en ole löytänyt vielä mitään suomalaisten kommenttia, lähinnä talvi arveluttaa. Tarkoitus ajaa yksillä renkailla ympäri vuoden. Jousituksen korotuspalat tilauksessa, joten voisihan sitä jotain korkeampaakin harkita, mutta sitten menee G-vaihteen välitys vielä enemmän perseelleen maastoajoa ajatellen, vaikka tuon nyt ei ole tarkoituskaan olla mikään Das Maastoauto, vaan käyttöauto talvikelillä, jolloin maantiellä varsinkin korkeammat renkaat pudottaisivat kierroslukua.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Palkkihelmat odottavat edelleen ideointia ja aikaa tekemiseen.
Pientä valmistautumista seuraavaan maastossa käyntiin, onpahan kiinnityspisteet mistä voi sitten pelastaa taakse päinkin, kun on keulalaiturista taas kiinni ja renkaista loppuu pito ![]() Sakkelin kiinnikkeet "T-profiilia" ![]() ![]() ![]() ![]() Puskurin tekoa raudasta mitä löytyi vanhojen projektien jäljiltä ![]() ![]() Pohjamaalattuna ![]() Paikallaan ![]() ![]() Jatkosuunnitelma ![]() Jos saan tehtyä terassin katolle, niin vasemmalla puolella tuo takakylkiputki voisi toimia tikkaiden alakiinnikkeenä. Helmaan ajattelin hitsata paksua peltiä tai lattarautaa sisäpuolelle vahvikkeeksi. Sivuttaissuuntaista jäykkyyttä olisi helppo lisätä tuliraudalla, jonka toinen pää vetokoukun kiinnityspultin kannan alle. Puskuriin voisi tehdä ainakin yhden sakkelikiinnikkeen poikittain, jolloin siihen saisi sivusuunnassa tulevaa vetoa varten kiinnityksen.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 22.08.2012 13:35 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Isompi tölkki
Itävallassa tuli vastaan tälläinen hieman paranneltu versio Crafterista.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuohan on tuota viimeistä LT-sarjaa vielä. Yritin kaivella että millanen nelivetosysteemi tuossa on, mutta kovin on vähän tietoa tarjolla. Ja Suomessa ei taida juurikaan noita olla. Olisi kyllä hieno cämpperialusta, kun löytyy kunnon koneetkin valmiina.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Auton kyljessä on sen valmistaneen pajan tarra. Näyttää pääasiallisesti muokkaavan Mersuja.
http://www.iglhaut-allrad.de/ |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Millä sä oot tuota hitsannu? Toivottavasti nuo sakkelien T-kappaleet on saatu poltettua vähän paremmin kiinni. Ei oo kiva saada ottaan semmosta, tuli vaan tuolta linkkisivulla olevasta tapauksesta mieleen.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
31" x 10,5" oli minullakin mielessä, mutta taidan "tyytyä" pienempiin toistaiseksi (sopivat vanteetkin puuttuu / kohtuu vaikea löytää), mudassa ja pahemmassa maastossa tulee käytyä sen verran harvoin. Noilla nykyisillä Nokialaisilla on pärjännyt ihan hyvin kaikkialla muualla paitsi Jatilan mutapätkällä, eli ihan maantierengaskin on vaihtoehtona. Lainaus:
Sakkelin kiinnikkeet liimattu paksummalla saumalla kiinni, tarkoitus koeponnistaa "turvallisesti" kunhan ehdin pudottaa auton taas poteroon. Edessä kiinnityspisteiden välissä vaijeri, jolla tarkoitus varmistaa kiinnitys kahteen pisteeseen. Sen verran tullut köyden varassa roikuttua, että kahden pisteen kiinnitys alkaa olla jo takaraivossa. Pitää tehdä taakse joku vastaava, niin ei tarvitse erikseen vetoliinaa varmistella, jos (kun ![]()
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 23.08.2012 06:46 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Käytin leimalla, toinen yläpallonivel vaihtoon. Taas on vuosi aikaa ajella ja rakennella
![]() Rengasvaihtoehtojakin tuli vähän lisää. E: Olihan tuo jo vaihtokunnossa: ![]() Siihen oli lisätty rasvanippa, joten se pysyi äänettömänä kun välillä lisäili rasvaa.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 24.08.2012 14:45 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Syncro Caravelle | koppis | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 12.09.2011 16:05 |
T3 syncro | Heegi | Linkit | 6 | 11.09.2011 11:55 |
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.03.2010 21:46 |
Myydään G60 Golf Syncro | MBG | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 26.02.2009 10:22 |
O: Vw Transporter syncro 16" | 2d4wd | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 22.03.2007 16:06 |