Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2012, 20:40
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

....kuvia:

apurungon kiinnitys runkoon, varsinainen kuormakannake, sallii rungon kiertymisen:



keskilinjan kannatusta / "laakerointia", edessä ja takana sama rakenne, eteenpäin vielä iskunvaimennus:



takimmainen, turvakenkä rungolla, apurunko laakerointeineen tuossa palkkien välissä, hiukan vihertävämpänä:



ja siskokset:

__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 17.08.2012 20:46
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2012, 21:29
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Montako noita apurungon kiinnikkeitä on, en oikein päässyt jyvälle?

Proto-sisussa on lava kiinni neljästä kohtaa. Jokaisella sivulla on kiinnike keskellä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2012, 22:02
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Eikös nämä ole yleensä niin, että lyhyessä kolmio ja pidemmässä salmiakki?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.08.2012, 22:03
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

apurunko on neljästä kohti kiinni - ihan takaa keskellä, akselin kohdalla sivuista, ja hiukan yli puolvälin kohilta edessä keskeltä, lisäks tuo iskari

eli JiiPeen sanoin salmiakki
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.10.2012, 11:10
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Perkele tämmösen mäkin vielä joskus hankin. Kun olen iso ja rikas... tai edes iso.
Tosta tavaratila systeemistä tuli mieleen että täällä näyttäis olevan suht järki hintasia sähkömoottoreita jos sellaista sinne suunnittelit.

http://www.kentso.fi/prebeo/category...ttorit/0300/19
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2012, 11:14
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

niinpä!

tällainen on RAMpen jälkeen ihan luonnollinen valinta ....


hitto kun ei vaan meinaa keretä tekemään mitään, rojektit jonoutuu
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.01.2013, 21:21
tuomash tuomash ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.01.13
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1
Perusasetus

Wow, hieno Moggi mutta asperger-silmiini särähti tuo kuva nopeusmittarin ja kierroslukumittarin näyttämästä: onko siinä varmasti nopeat akselit jos kierroksia on 2650 8. vaihteella ja mittarissa on vain 80km/h? Unimogcenteri sanoo:

Top Speed 12.5x20 tires 85 kph 53 mph
Top Speed 14.5x20 tires 90 kph 56 mph
Top Speed 14.5x20 +fast axles 110 kph 68 mph

Mulla itellä oli viimekeväänä tuommonen Ambulanssi-mogi katsottuna ja sitten yks kaks myyjä ei palannutkaan asiasta puoleentoista kuukauteen. No tietenkin ehdin päivittää prätkän sillä välin ja budjetti oli käytetty, prkl!

Nyt taas kuume nostaa päätään (KEVÄT TULEE!!!) ja mietyttää juurikin tuo että jos sinne Mongolian ja Himalajan aroille ja vuoristoille halajaapi niin pakko olla nopeat akselit, 80kmh surruuttamisesta ei tule mitään jos ei ole yhtään reserviä käytössä. Nimimerkillä Mongoliassa pärrällä käyty ja nähty miten nopea-akselinen Mogi liikkuu "hv"-asenteella uria ja kurapaikkoja kohtaan. On se uskomaton vekotin.

Noh, eipä vaan ole löytynyt paikkaa mistä näkisi mitä paloauto-unimogien akselit ovat, nopeita vai hitaita. Kas kun ambulanssi-mog maksaa Güntherien maassa 18500-24000 euroa mutta paloauto-mogin saa yhtä vähän ajettuna (<30 000km) 15000 euroa ja joskus allekkin. Käsittääkseni kumpikin ovat kuorma-autoiksi rekisteröitävissä jolloin veroa ei peritä? Oma tavoite ei siis asunto-auto Unimog vaan ihan katettu lava-mog millä voi roudata prätkiä, puolijoukkuetelttaa yms. tavaraa. Semmoinen siis missä ei tarvitse omaa pajaa heti alkuunsa että saa edes jotain käytettävää aikaiseksi.

Onnea kuitenkin Mogille, hienolta näyttää.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.01.2013, 11:11
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Minäkin epäilen niitä nopeita akseleita, kun mulla kulkee samoilla kierroksilla 83km/h.

Oliko tässä autossa suunnanvaihtaja? Testattu huippunopeutta takaperin käytännössä?

Viimeksi muokannut Tumi : 09.01.2013 11:12 Perustelu: kirotusvireitä korjattu
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu, unimog


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty M: Unimog U1700L Huippu! Varakone O/M/V Ajoneuvot 12 06.11.2011 20:29
Unimog pekkasforest Tekniikka & Jutustelu 17 21.09.2009 18:52
Myydään Unimog 406 - 121 - 4 x 4 carf9927 O/M/V Ajoneuvot 3 21.09.2009 16:34
o: unimog O/M/V Ajoneuvot 0 02.08.2006 21:14
O: Unimog O/M/V Ajoneuvot 1 07.06.2006 21:11


Sivu luotu: 07:35 (GMT +2).