![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyllähän se tahtoo loppua tila Läjässä kesken, varsinkin jos takapenkki paikoillaan. Eipä sinne tosiaan kaljakoria isompaa kyytiin mahdu. Jos noista kahdesta ois pakko valita niin ehkä Chevy.. On tuossa LJ:ssä aika reipas hintakin...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa joutua kääntämään Toyotan miehen haudassaan ja siirtyä ameriikan rautaan.
Se ei riitä että lapset mahtuu kyytiin, vaan pitäisi vielä saada jääkiekkokassit kyytiin. ![]() Yksi vaihtoehto on Suburban, tiedä sitten niistä.... -Lasse- |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla on korotettu 5" ja alla 35" oon ajanut puolessatoista vuodessa yli 40tkm ilman mitään ihmeempiä. Ainetta menee noi. 14-15l sataselle ja iso traileri kulkee hienosti. Nää moottori/vaihteisto viat on aika jännä juttu yleensä näistä kertoo sellaiset jotka ei yhtään oo sellaista omistanut ja fsd kerhon porukalla aika vähän on vikoja ka pitää muistaa että suurin osa on 20vuotta vanhoja ja 400-500tkm ajettuja. Ite oon omistanut useita hj60/61 lj70 hiluxseja patrolleja ja mun valinta jos tiellä ajetaan niin ostan subbari tai uudemman 6.6duramax pickupin. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mullahan on sama tilanne kuin Tapsalla, -94 Subbarilla menee kaikki ajot. Tekniikaltaan Suburbani on käytännössä verrannollinen tollaseen pick-uppiin. Sellanen 35-45tkm tulee vuoteen, noista kilsoista about 10tkm iso kärry (yli 3 tonnia) perässä. Soppaa menee sekalaisessa ajossa sellanen 14-15l sataselle, maantiellä oon päässy reilusti alle 13l kulutuksiin auton omapainon ollessa n. 3400kg... Uskoisin että nätisti 80-90 ajaessa menis alle 12l sataselle.
5" korotettu, 33" renkaat ja 4.10 perävälitykset, muutenkin modattu jonkun verran. Tehoa kolmen LJ:n verran (perjantaina käyn penkittämässä niin loppuu spekulointi ![]() ![]() Ominaisuuksia/vikoja näissä on ainakin kädettömälle tarpeeksi, osat on pääsääntöisesti halpoja tai erittäin halpoja ja niitä saa helposti. Korjaaminen/muutosten tekeminen on helppoa, ja apujakin saa. Mätävikaa näissä on vähemmän, mullakin on ikäisekseen käytännössä ruosteeton pohja, ovien alareunoissa ja helmoissa on ruostepilkkuja kun kivet on hakanut maalit pois. Toinen takakontin ovi täytyis laittaa uusiks kun on joskus aikanaan saanut kipeetä ja lähtenyt siitä ruostumaan. Mä ajan lähes joka viikko jollain kaivoksella/louhostyömaalla, kivipölypaska lentää ja menee kyllä jokaikiseen rakoseen. Peseminen on säännöllisen epäsäännöllistä, täytyis ottaa oikein tavaksi toi alusta peseminen. Mettäautoks tollasesta Suburbanista ei kyllä ole jos jotain vakioautoreittejä haasteellisempia pätkiä meinaa ajella. Lähes 3,5m akseliväli, 3000kg omapaino yms. LJ menee ihan eri tavalla jo vakionakin. Jos maasto-ominaisuudet ovat etusijalla niin ehdottomasti LJ. Jos tarvii tilaa&kuljetuskapasiteetti, vetokykyä, mukavuutta, varusteita niin Chevrolet. Noista mutu-puheista että Letukan moottorit ja vaihdelaatikot on paskoja oon kyllä Tapsan kanssa samaa mieltä, helvetisti tuntuis löytyvän kaikenlaisia "asiantuntijoita" mitkä ei ikinä oo yhtään kyseistä autoa omistanut. Kannattaa kuitenkinpitää se tosiasia mielessä että tossa hintaluokassa autot on n. 20 vuotta vanhoja ja sen 500tkm ajettuja. Vikaa on ja tulee varmasti molempiin. Viimeksi muokannut Tuomo : 15.08.2012 13:12 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ääni letukalle.
LJ on ihan hauska, mutta onhan se tuohon letukkaan verrattaessa, vähän niinkuin kuuntelisi pornoa radiosta. Ei siinä paljon pääse meisseli keulimaan.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa olisi yksi vaihtoehto:
http://www.nettiauto.com/gmc/suburban/4969195 Onko tietoa? Jos ei ole ihan mätäpaska, niin tuohon saattaa joutua vaihtamaan. Mutta nyt tuli vielä HJ61 yhdeksi vaihdoehdoksi... Prkl, että tämä on vaikeata!!!! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pakko pistää kommenttia kun omistanut läjiä ja letukoita ja sen kumminssi Ramin.
Suburban ihan helvetin janoinen(kajaani-Helsinki 15 litraa sataselle, sama pätkä Ramilla 10 litraa sataselle) verrattuna Ramiin, läjä taas suhteessa vielä janoisempi. Läjässä lyhyt akseliväli, ukko kiikkuu vielä puoli tuntia kotiin tulon jälkeen. Suburbanissa uskomattomat sisätilat, tosin jos asuu muualla kuin maakunnissa tai pienemmissä kaupungeissa, parkkitilaongelmia luvassa. Oikeestaan tähän on mielestäni yksi oikea vastaus, se on Subikka Cumminssin moottorilla. Se on näistä vaihtoehdoista ehdottomasti paras ajaa, kulutus kohdillaan ja helppo virittää ja eivät yleensä ole mätiä. Menee se sillä 6,5 sellakin parhaaksi vaihtoehdoksi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Silverado -92 4x4 paku | peralta | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.12.2011 11:04 |
Chervolet Silverado | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.12.2010 17:50 |
Silverado muutos | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 12 | 25.12.2009 19:18 |
Myydään / Vaihdetaan Chevrolet silverado 4x4 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 25.03.2009 10:14 |
Chevrolet silverado 4x4 -98 | KingCab4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.09.2007 21:10 |