Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2012, 17:06
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Ja ennenkaikkea kiinnostaa leimasedän arviot asiasta, kilpipeli kun näkyis olevan.
Ei tuonne keulaan mitään laitonta ole tehty lukuunottamatta vakaajan poistoa.

Paljonko yleensä jäykkäakselisissa on varaa nostaa kulmaa että muut kolme pyörää on maassa kiinni. Joku aika sitten mittasin trukin avulla että reilu 50cm saa nostettua niin etu kun takapyörääkin että kolme rengasta osuu vielä hyvin maahan. Etupyörästä nostettuna tosin kallistuu melkolailla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2012, 17:26
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jan13 Näytä viesti
Paljonko yleensä jäykkäakselisissa on varaa nostaa kulmaa että muut kolme pyörää on maassa kiinni. Joku aika sitten mittasin trukin avulla että reilu 50cm saa nostettua niin etu kun takapyörääkin että kolme rengasta osuu vielä hyvin maahan. Etupyörästä nostettuna tosin kallistuu melkolailla.
Mulla Jimny joustaa tuon suunnilleen puoli metriä vakaajan ollessa paikoillaan.

Mutta joustothan riippuu hyvin paljon akselivälistä ja -leveydestä, sekä jousitustyypistä. Eiköhän Jimnykin ala joustamaan sen 90senttiä kunhan vaihtaa pidemmät tukivarret ja poistaa vakaajan. Pätkä pajerossa taitaa tuo akseliväli olla samoilla hujakoilla kuin tuossa Jimnyssäkin.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.08.2012, 10:07
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jan13 Näytä viesti
Ei tuonne keulaan mitään laitonta ole tehty lukuunottamatta vakaajan poistoa.

Paljonko yleensä jäykkäakselisissa on varaa nostaa kulmaa että muut kolme pyörää on maassa kiinni. Joku aika sitten mittasin trukin avulla että reilu 50cm saa nostettua niin etu kun takapyörääkin että kolme rengasta osuu vielä hyvin maahan. Etupyörästä nostettuna tosin kallistuu melkolailla.
Omassa pitkässä saa nostettua ~50cm ja silloin takanen nousee irti kun iskarit rajoittaa ulos joustoa,tai siis kivelle kiipeämällä kokeiltu moinen. Pitäis ottaa iskarit irti ja kokeilla että miten sitten joustaa niin osais hankkia pidemmät iskarit.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.08.2012, 20:30
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

Noniin. eilinen metsäreissu ohi ja tuhoa taas tuli tuttuun tapaan. Vasen etuvetari, takakardaanin taaempi nivel, tankki painu (lisää) ja nyt kunnolla kasaan ja konekkin alko välillä vinkumaan jotain. Vinkuminen kuulu koneen takaosasta? aivan kun ois vaimeasti puhaltanut pilliin konehuoneessa ja ääni voimistu kierrosten mukaan. Kyseinen ääni loppukin välillä yleensä kun sammutti koneen mutta alkoi kun oli vähän aikaa käynyt. Melko varmuudella voisin sanoa että laturista se ei tullut. Noo eiköhän sitä taas ensviikolla oo pajero kunnossa koitoksia varten
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.08.2012, 20:54
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Millaisia paineita kaavailet tuosta eatonista ottavasi?
Meinasitko rajoittaa paineita tyhjäkäynnillä ja jos meinasit niin millä tavoin?
Itelläni on nuo remmi visiot pyöriny kans päässä jo pitkän aikaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.08.2012, 22:11
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

Tarkotus on nyt menetellä ahtimen kanssa niin että kun saadaan se kiinni ja pyörimään koneen kans samaan aikaan katsotaan mitä se tuo tullessaan. Jos paineita on liiaksi tyhjäkäynnillä niin sorvailen dumppia muistuttavan mäntäventtiilin jota ohjataan paineilla ja mikä toimii periaatteessa juuri päinvastoin perinteistä puhaltavaa dumppia. Maximipaineitakin tulee just sen verta kun tulee. Niitäkun ei voi ikinään tietää ennenkuin ahdin pyörii.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.08.2012, 05:42
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

No mitä teillä on hihnapyörien välitys suhde?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.08.2012, 07:27
Jan13 Jan13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.06.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 69
Perusasetus

2.8 laskin jos nyt ihan oikein muistan. Hihnapyörät teetätän vasta tossa muutaman viikon kuluttua
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Pajero 3.0 ecu Joupa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 23.02.2012 22:49
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
M/V Pajero JaAa O/M/V Ajoneuvot 6 21.02.2008 00:19
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32
V: Pajero vm. -90 amis O/M/V Ajoneuvot 0 02.06.2005 17:10


Sivu luotu: 12:18 (GMT +2).