![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pitäisi vissiin itsekkin tehdä hodarille pesu. Kenelläkään hajua crc:n pesuaineesta. Semmoinen tuli vastaan kun mätänettiä selaili. Vai parempi (siis helpompi) tehdä noista konetiski aineista liuos mitä käyttää?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Pesu tehty.
No niin.
Vaihe 2: Yön yli olleet vedet ulos ja vanha jäähdytin, huohotusputki sekä termostaattti kansineen pois. Lisäksi vielä lämmityslaitteen kennolle menevä letku irti. Puutarhaletkusta vettä koneeseen ja myös lämmityslaitteen läpi. Pikkuhiljaa vesi muuttui puhtaaksi. Tämä jälkeen uusi kenno paikalleen ja letkut kiinni. Nestemäärän olisi pitänyt olla 9,3 litraa, mutta eipä sinne ihan tuon verran mennyt, oisko jotain 8 ja 9 litran välillä. Jäähdytin tuli kuitenkin täyteen. Sitten maaseutupainotteiselle koeajolenkille tavoitteena lämmittää konetta sopivasti ja kokeilla toimiiko lämmitin vielä. Muutaman minuutin jälkeen lämpö alkoi hissukseen nousta koneessa. Mistään ei tullut höyryä. Matka jatkui. Lämmitin täysille ja odottelemaan. Ei tarvinnut kauaa odotella kun alkoi olemaan ihan oikeasti hiki komentosillalla. Lämmitin todennäköisesti toimii. ![]() Takaisin parkkiin ja hiukka nestettä vajunneen tilalle, korkki kiinni ja homma on valmis. Positiivinen havainto oli se, että jäähdyttimen alaosa on todella oikeasti ihan kylmä vaikka ylhäällä on ns. poppaa-poppaa-kuumaa. Tuo viskotuuletin tuntuu pyörivän koko ajan koneen kierrosluvun mukaan, ei kai siitä haittaakaan ole kone kun pitää termostaatin avulla ittensä oikean lämpöisenä ja jäähdytystä saa olla. Tää hanke päättyy nyt maukkaaseen aamiaiseen ja viimeisen lomapäivän tunnelmiin. Ai niin, tän hankkeen eko-osio on vielä tekemättä. Vanhat jäähdytysnestet vien kanistereissa kierrätykseen, ties vaikka joku tekis siitä jotain uutta ja hyödyllistä ja luontoa säästyisi. ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos polttoaine on halpaa niin ei jumissa oleva visko paljon haittaa, no ehkä vesipumpun laakereita aikaa päälle...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Olisikohan täällä viskoosituulettimen huolto-ohjeet jossain / jollakulla ? Onko tuossa vispilässä joku sellainen jousiansa, joka pongahtaa vieteriukon lailla kun jonkun ruuvin avaa ? tarviiko jotain erikoisrasvaa? Missä lämpötilassa tuon pitäisi alkaa tuulettamaan. Miten tuon toiminta testataan ? No uteliaisuus voitti ja piti käydä tarkistamassa tilanne. Koneen ollessa pysähdyksissä tuuletinta saa pyöritettyä melko kevyesti tässä n. 17 C lämpötilassa. Visko on suoraan (nokka-) akselin päässä ja vesipumppua pyörittää jakohihna jossain etuosan uumenissa. Laakerit ei siis ole vaarassa eikä ehkä polttoaineenkulutuskaan kasva kun vaikuttaisi tuo viskoosi toimivan ainakin päällisin puolin oikein. ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 07.08.2012 15:36 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä se silloin vaikuttaa toimivan. Mutta että nokka-akselin päässä ja vesipumppu jakohihnalla? Missä moottorissa?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() En mä osaa sanoa millä akseleilla noi pumput ja muut on, tarttis kattoa tarkemmin. Konehan on 2L Toyota Hilux / Hiace 2,4D.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Topickin innoittamana suoritin ko. toimenpiteen pihassa napottaneelle 702 Valmetille, josta oli jo talvella revenny syylärin korkki kauluksineen irti juotoksistaan.
No siitä juotoksesta sen verran että mun pitänee keskittyä juottamaan ihmisiä, ei metalleja... ![]() Sit paikattu jäähy paikoilleen, koneeseen sangollinen kuumaa vettä johon liuotin kaks tablettia, kone käyntiin n.1800 kierrosta koneeseen ja kahville. Sumpit kitusissa kone sammuksiin ja alavesiletku irti ja VOI SAATANA MITÄ PASKAA SIELTÄ TULEE!! Toistakymmentä kertaa sama eli vettä koneeseen, kone lämpimäks ja vejet pois. Väri ei kyllä liikaa puhtaammaks muuttunu siltikään eli ruosteenruskeata vettä tulee ihan homona mutta alako jo vituttamaan ja saunaki alako olemaan lämmin ni sai luvan riittää... ![]() Yhteenvetona mainittakoon että pesutabletit puhisti kyllä syylärin oikeenkin hyvännäköseks sisältä.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Viimeksi kun sepitin niin kyllä se vesipumpun akselin päässä oli visko, nokka-akseli on kannessa ylimmäisenä joten siivet tulisi aika ylös siihen asennettuna...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2L koneen turbotus | mältsä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2008 23:22 |
BJ 40 B koneen turbotuksesta | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 10.12.2008 19:44 |
M: 2.4D koneen osia | Morjenz | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 15.11.2007 02:13 |
O: 2l-t koneen kansi.... | Matula | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 12.08.2007 18:59 |
m:läppärunko 2lt koneen | Hharri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.08.2006 14:18 |