Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.08.2012, 09:28
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Mitä muuten katsastusmies sanoo, jos tollasta 15w kiinantyövaloa käyttää peruutusvalona?
Kyllä mulla kelpasi. Jotain puhui e-hyväksynnästä mut sanoi että on ihan ok.

__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.08.2012, 09:31
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Mä jouduin vaihtamaan sellaiseksi missä oli hyväksyntämerkinnät peruutusvalokäyttöön.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.08.2012, 10:47
kingfisher:n Avatar
kingfisher kingfisher ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.08
Sijainti: inkoo
Viestit: 224
Perusasetus

Mulla oli perus h3 sumuvalo peruutus valona suitsassa monta vuotta eikä siitä kukaan mussuttanut ja oli kans tossa varapyörän keskellä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.08.2012, 11:36
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.038
Blog Entries: 20
Perusasetus

No, kaipa se on sitten kokeiltava ite ens vuonna, että mitä se setä sanoo
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.08.2012, 09:02
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.038
Blog Entries: 20
Perusasetus

Saranoiden Modausta


Mielessä ollu pitkään ovien saranoiden muokkaaminen siten, että ovet saa irti ilman saranoiden irtiruuvausta.

Eilen oli ylimääräistä aikaa, joten lopputuloksena on jotain seuraavanlaista:


Ovet ja saranat irti


Ruostetta ja metallia pois saranoista. Saranassa tappi on toisesta päästä hitsattu ja toisesta vain puristettu kiinni, joten laikkasin puristetun pään irti.


Tappia lyhensin sen verta, että tappia on vielä joku 20mm jäljellä.


Laitoin vielä prikat saranaan, niin liukuu herkemmin.


Koko hommaan meni maalailuineen kaikkineen joku reilu tunti+maalin kuivumiseen muutama tunti.

Rajoitinremmit käyn ensi viikolla Tattarisuolla jollain verhoomolla kasauttamassa. Sneaky preview kuvia ei ole, mutta materiaalina on Swiftin turvavyö ja 2mm rosterista leikatut käikäleet
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2012-08-02 19.44.24.jpg‎
Views:	1259
Size:	94,2 Kt
ID:	28566   Click image for larger version

Name:	2012-08-02 19.44.35.jpg‎
Views:	1243
Size:	94,0 Kt
ID:	28567   Click image for larger version

Name:	2012-08-02 21.18.01.jpg‎
Views:	1245
Size:	99,7 Kt
ID:	28568   Click image for larger version

Name:	2012-08-02 21.35.51.jpg‎
Views:	1281
Size:	89,5 Kt
ID:	28569   Click image for larger version

Name:	2012-08-02 21.35.45.jpg‎
Views:	1270
Size:	85,0 Kt
ID:	28570  

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.08.2012, 09:25
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.038
Blog Entries: 20
Perusasetus

Muuta väliprojektia


Meillä on säätäjä_sedän kanssa ollut jo jonkin aikaa hankintalistalla nauhahiomakone pajalle.

Duunipaikalla katselin pitkään yhtä kappaleina ollutta Woodtecin konetta. Eräänä kauniina päivänä rohkenin kysyä firman tuotantopääliköltä, että mitäpä tuolla romulla on täällä virkaa. Vastaus ei mitään kun ei sitä ole järkevä korjata...

No siitä innostuin ja kainosti kysyin josko sen voisi tällainen harrastelija viedä mukanaan ja katsoa josko siitä kalun saisi. Vie vaan kuului vastaus.

Noh ei muuta kuin äijä paikalle, kone mukaan ja siinä olikin säätäjä_sedälle projektia peräti yhdeksi päiväksi

Säätäjä_setä tutki saalista ja raportoi koneessa olevan hajalla ainakin seuraavaa: kaikki laakerit; hihnan vetoakseli katki, silppuna ja pilalla (akseli pyöriny laakerissa ja kalvannu kolmasosan ainevahvuutta pois); hihnan remmipyörä tuusannuskana.



Laakerit ja uusi hihnapyörä löytyi laakerikeskuksesta? Hinta noin 100€



Akselia kävin varovasti kysymässä duunipaikan vieressä olevasta konepajasta ja sieltä kaveri sahasi 30cm pätkän akselia ja kaikki tarvittava olikin kasassa.


Seuraavan kerran kuulen koneesta puhelimessa, kun se käy


Kone on Woodtec SBD6009Q ja pikaisen kuuklettamisen tuloksena vastaava värkki maksaa uutena noin 400 taalaa, eli ei tuo tuon 100€ satsauksen jälkeen niin kovin pahan hintaiseksi koneeksi jäänyt
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_0570.jpg‎
Views:	2604
Size:	96,6 Kt
ID:	28611   Click image for larger version

Name:	IMG_0579.jpg‎
Views:	2593
Size:	87,7 Kt
ID:	28612   Click image for larger version

Name:	IMG_0581.jpg‎
Views:	2605
Size:	95,7 Kt
ID:	28613   Click image for larger version

Name:	IMG_0569.jpg‎
Views:	2598
Size:	96,6 Kt
ID:	28614   Click image for larger version

Name:	IMG_0583.jpg‎
Views:	2672
Size:	94,4 Kt
ID:	28615  


Viimeksi muokannut J0hannes : 04.08.2012 16:52 Perustelu: Lisää kuvia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.08.2012, 21:50
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.038
Blog Entries: 20
Perusasetus

Remmit ommeltu ja asennettu


Tänään kävin Tattarisuolta yhdestä verhoomosta hakemassa rajoitinremmit tikkauksesta. Oli mukava jamppa ja työlle ei kertynyt varsinaisesti mitään hintaakaan, kun ensin suoritti pienen lahjoituksen firman duuniporukan kahvikassaan


Tommoset niistä nyt tuli, hemmetin hienot ja ainakin kestää


Säädettävyys ennenkaikkea, lisäksi remmit saa kokonaan irti, mistä onkin hyötyä, kun haluaa ottaa ovet pois.


2mm rst ja Swiftin turvavyö=hyvä yhdistelmä?


Ja ovet kun ottaa pois, niin tilalle on tommonen hieno "turvaketju"
Tota etureunaa voisi ehkä siirtää kyllä ylemmäksikin...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20120809_180324.jpg‎
Views:	2586
Size:	94,9 Kt
ID:	28726   Click image for larger version

Name:	20120809_180329.jpg‎
Views:	2505
Size:	90,1 Kt
ID:	28727   Click image for larger version

Name:	20120809_180402.jpg‎
Views:	2531
Size:	103,2 Kt
ID:	28725   Click image for larger version

Name:	20120809_180337.jpg‎
Views:	2571
Size:	98,1 Kt
ID:	28728  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.08.2012, 09:23
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS Näytä viesti
Kyllä mulla kelpasi. Jotain puhui e-hyväksynnästä mut sanoi että on ihan ok.
1.1.1989 uudemmissa pitää olla E-hyväksytty peruutusvalo, muissa peruutusvaloks tarkoitettu, mutta sepä onkin vähän haastellisempaa selvitellä kesken katsastuksen. Tuo nyt kyllä silmin nähden niin reilunkokoinen + nykytyylinen-led-valo, joten pöllömpikin tietää ettei toi mikään peruutusvalo ole. Paa joku kompaktimpi leimalle niin ei tule sanomista.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzukin vanteita LaaLaa O/M/V Renkaat ja vanteet 21 13.07.2007 09:21
suzukin rakentelua .. longfiedteam Linkit 2 10.01.2007 19:38
Tarinoita tosi elämästä (työ sellaisesta) Ex_inkkari Chit-Chat 5 15.11.2006 23:18
o: suzukin luke_L O/M/V Muut 0 14.11.2004 21:52
Tarinoita TV-lupatarkastuksista Laskos This And That 0 11.10.2002 10:55


Sivu luotu: 02:16 (GMT +2).