Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.07.2012, 21:06
hj:n Avatar
hj hj ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 882
Perusasetus

http://velkakello.fi/

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.07.2012, 21:42
Turbo Isuzu:n Avatar
Turbo Isuzu Turbo Isuzu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.10.11
Sijainti: Jämsänkoski
Viestit: 695
Perusasetus

Joo o, velekakellon rattaat rupattaa..
Pyörii ku hedelmäpeli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.07.2012, 22:05
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Muutama juttu


Muutama kommentti tulee mieleen tästä velkakeskustelusta.

v. 1971 USAn keskuspankki irrotti valuutan kultakannasta; ns Bretton Woods- järjestelmä lakkasi. Tämä siis tarkoitti sitä, että jokaiselle liikkeellelasketulle dollarille ei enää ollut keskuspankissa sen arvoa vastaavaa määrää kultaa takeena. Tämän jälkeen rahan määrä on kasvanut todella paljon ja erityisesti juuri pankkien alhaisten vakavaraisuusvaatimusten vuoksi. Pankilla voi siis olla 100 yksikköä lainaa ulkona, mutta vain 4-9 yksikköä omaa rahaa. Talletuspako on siis pankeille yksi pahimmista asioista. Pankeissa voidaan luoda uutta rahaa ja spekuloida melko vapaasti.

Tällainen pakohan tunnetusti aiheuttaisi levottomuutta ja lisäisi poliitikkojen jo muutenkin heikosti kasassa pysyvän korttitalon epävakautta, joten poliitikoille ainoa järkeenkäypoä vaihtoehto on pääomittaa pankit, jotta talous rullaisi ja oma istumalihas säilyisi.

Tämä moraalikato on jatkunut vuosia ja pankkien pelastamisesta on tullut sairaus, joka itse asiassa on massiivinen varojen siirto tavalliselta veronmaksajalta pankkiherrojen taskuun. Moraalikadon ja mädännäisyyden huipennus. Toisaalta meillä on kyllä asiansa hyvinkin hoitavia pankkeja ja pankkiireja, mutta joskus tuo ahneus käy vastustamattomaksi ja ylilyöntejä tapahtuu.

Joissain nimeltämainitsemattomissa valtioissa ei ole pitkään aikaan ollut tuloja kattamaan löysin lupauksin ja korruption avulla aikaansaatuja menoja. Ei tällainen meno voi johtaa muuhun kuin köyhyyteen, levottomuuksiin ja imhimilliseen hätään.

Sitten meillä on muutakin sellaista, jonka soisi muuttuvan, mutta asia kerrallaan
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.11.2015, 12:58
Cruiseristi:n Avatar
Cruiseristi Cruiseristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.05.08
Sijainti: Ojakkala
Viestit: 424
Perusasetus

Kohta 100 miljardia puhki

http://velkakello.fi/
__________________
- missing operating system -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.11.2015, 16:00
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruiseristi Näytä viesti
Kohta 100 miljardia puhki

http://velkakello.fi/
Mäni jo...

Mut hyvin männööki...
päin helevettii...

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.11.2015, 16:08
Cruiseristi:n Avatar
Cruiseristi Cruiseristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.05.08
Sijainti: Ojakkala
Viestit: 424
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Mäni jo...

Mut hyvin männööki...
päin helevettii...

Eipä mennykkää, kun on vasta 97,39 Mrd , huh, hitto mää jo säikähi

http://www.taloussanomat.fi/kansanta...a/201515655/12
__________________
- missing operating system -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.11.2015, 16:27
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.371
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Mäni jo...

Mut hyvin männööki...
päin helevettii...

kaikki muu männöö päin vittua paitsi mulukku.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huuto huutokaupataan 100€ velka FinnDRZ O/M/V Muut 1 12.12.2009 14:28
Valtion Safari Haminassa 30.9-8.10 Tapahtumat 4 27.09.2004 12:53


Sivu luotu: 20:20 (GMT +2).