![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Haulikko simsonmoi. omistan Simson merkkisen 12 cal haulikon vuodelta 1924. ase on minulla tarpeettomana ja käytin sitä aseliikkeessä saadakseni siitä jotain informaatiota ja sainkin, tosin en mitään 100% vastausta. olisiko joku joka osaisi kertoa esim . mitä kaikki merkinnät siinä tarkoittaa. sen verran saimme selville että 6/24 tarkoittaa valmistus ajankohtaa mutta..... sen merkinnän alla on numerot 87, mitähän mahtaa tarkoittaa. !924 mallinen Simson on ilmeiseti 65mm patruunoille, tämä on kuitenkin 70mm eli muutos on tehty jossain ja joskus. tämä ko. henkilö joka aseeni katsoi sanoi että yleensä se muutos merkitään juuri siihen valmistus ajankohdan alapuolelle mutta olen omistanut haulikon vuodesta 1979 saakka eikä se ole ole ollut missään korjattavana tai muutoksessa. lisäksi siinhen on kaiverrettu teksti Nitro eli ilmeisesti savuttomalle ruudille,, ellen ihan väärin ole ymmärtänyt niin tuohon aikaan 1924 se ei ollut savuttomalle ruudille. lisäksi siinä o paljon muitakin merkintöjä joiden tarkoitus/merkitys minua kiinnostaisi. mikä olisi oikea paikka alkaa niitä selvittämään? Kiinnostaa ja olisin utelias. ja jos jotakuta ko. ase kiinnostaa niin olen valmis luopumaan siitä. tukissa pieeniä hiushalkeamia muutama ja se on ruuvattu kiinni, todennäköisesti silloin muutoksen yhteydessä sillä ruuvi on aika vanhan näköinen ja suht paksun lakkakerroksen alla.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ihan perus saueriltahan tuo näyttää. Kuntokin sellainen ettei taida ihan tuhansissa dollareissa olla.
Itsellä on kaksi kappaletta 12 cal ja 16 cal Simson Sauer Suhl olympia renkailla. Kunto vähintään hyvä. Molemmat kuolinpesästä erittäin vähäisestä käytöstä. Silti arvio hinnasta n.500€-700€. Noita on yllättävän paljon vielä liikkeellä ja pitäisi kyllä olla ejektoria ja muuta jännää että arvo nousisi aseella tuonne tuhansiin euroihin. Itsellä on vm.53 ja toinenki samaa ikähaitaria. Ristitapeilla. Nyt ne on molemmat hiottu,öljytty ja petsattu. Ei raski enää myydä ja kuviotkin on sellaisia mitä ei joka aseessa ole. Kiinteät supistukset tietenkin. Herkkua mettälinnustajalle ![]() Sanosin kuvan aseesta että 300€ kova sana. Enkä vähättele mutta niissä hinnoissa net liikkuu.
Mitsubishi Pajero 2.8td -92 Nykyinen ![]() Mitsubishi Pajero 2,5td ic -90 (Entinen) Nissan Patrol 3,3d -83 (entinen) Suzuki Sj410 -83 (entinen) Landrover Freelander -98 (Entinen) Daihatsu Rocky 2,8D -87 (Entinen) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysymys A45:lle | Chit-Chat | 3 | 11.12.2005 14:17 | |
BS vai BFG? + ET kysymys | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 26.04.2005 10:17 |
HJ-61 kysymys | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.04.2005 14:05 | |
DVD-R kysymys | sippis | Chit-Chat | 9 | 24.03.2005 23:09 |