![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Muutama kuva lisää. ![]()
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tällä viikolla alkoi sitten kesäloma joka oli tarkoitus viettää safaroidessa, mutta niiden legendaaristen muuttujien takia homma vähän venähti. Noh eipä siinä mitään kuin heti ensimmäisenä lomapäivänä aamusta liikeelle ja auton kimppuun.
Aluksi laitoimme kiinni kumiset lokasuojan levikkeet. Seuraavaksi oli vuorossa rekisterikilven ja peruutusvalojen asennus takaoveen. Ovi piti halkaista jotta pääsi kunnolla työskentelemään. Torstaina sitten kaikki alkoi olla viimeistä silausta eli katsastusta vaille valmis. Oli leima kerinnyt mennä umpeen jo huhtikuussa. Tänäin sitten olikin sitten vuorossa katsastus. Vähän kyllä jännitti kun kuitenkin seissyt vuodenalusta. Huoli kuitenkin osouttautui turhaksi sillä katsastus meni kerralla läpi. Jos en ihan väärin kuullut niin taisi inssi jopa mutista, että ompas hyvässä kunnossa. ![]() Tämän jälkeen homma jatkuu sitten kovalla ajolla ja jatkon suunnittelulla. Koeponnistus nimittäin tapahtuu jo heti ensi viikolla. Sunnuntaina on tarkoitus suunnata kohti Raajärveä ja Finland Offroad Touria. Matka sisältää myös "pakollisen" varikkokaäynnin Juukaan. Ei meinaan oikein nuo Jimnyn vanhat 215/75/15" renkaat tahdo täyttää pyöränaukkoja riittävästi..... ![]()
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Päivitelläänpä tännekin välillä vähän kuvia. Eli viimeisimpien kuvien jälkeen on tapahtunut seuraavaa.
Auto meni melkein heittämällä läpi katsastuksesta. Ainoastaan tuli valitusta päästöistä ja heijastimien puuttumisesta. Samoin etuvilkut piti vaihtaa. Ei kelvannut edellisen omistajan etuvilkuiksi asentamat äärivalot, kun niissä oli keltaiset heijastimet umpion sisällä. Noh onneksi inssi hoiti päästöt arvojen sisälle pienellä seoksen säädöllä ja muihinkin korjauksiin saatiin sopivasti korjausaikaa. Katsastuksen jälkeen alkoikin sitten armoton kamojen pakkaus ja viimeisten tarkistusten teko ennen sunnuntaita ja lähtöä kohti Raajärveä. Pakatessa oli mukava huomata, että pitkässä suzukissa on yllättävän paljon tilaa. Sama tavaramäärä minkä sullomisessa Jimnyyn sai käyttä mielikuvitusta meni nykyiseen melkein heittämällä ja tilaa jäi vielä ylitsekkin. ![]() Sunnuntaina aamulla lähdimmekin sitten kohti pohjoista. Ensmimmäisen päivän tavoitteena oli päästä Kolille. Saavuimmekin sopivasti määränpäähän alkuillasta. Matkassa meni yllättävän paljon aikaa sillä jouduimme pitämään taukoja noin 120 kilometrin välein. Maanantaina aamupäivällä lähdimmekin sitten jatkamaan matkaa kolilta kohti pohjoista ja Raajärveä. Tosin jouduimme tekemään ihan pienen poikeaman Juukaan ja Offroadtarvikkeeseen. Matkaan tarttui Fedima Extremet koossa 235/75/15". Johtuen vanteiden ET-luvusta pyörännavan ja vanteen väliin jouduttiin asentamaan 25mm soviterenkaat. On se kumma kuinka renkaat saa auton näuttämään heti paljon paremmalta...vaikka onhan noikin vielä aika pienet.... ![]() Maanantaina illalla saavuimmekin sitten vihdoin ja viimein tavoitteiseen eli Raajärvelle. Heti paikalle saavuttuamme pääsimme nauttimaan Mainarin mahtavista ruuista. ![]() Matkalla Raajärvelle myös kohtasimme ensimmäiset "ongelmat". Kaasuvaijeri nimittäin päätti vähän jumitella muutamaa kilometriä ennen Raajärveä. Tästä selvittiin pienellä rasvaamis operaattiolla. Ei näemmä ollut kaasarin kaikkia paikkoja tehtaalta lähtiessä muistettu rasvailla. Tiistaina lähdimme sitten ensimmäistä kertaa kunnolla metsään "paavimobiililla". ![]() ![]() ![]() Muuten auto toimi kyllä ihan niin kuin pitikin vaikka välitykset olivatkin liian nopeat uusilla isommilla renkailla. Vinssi oli positiivinen yllätys. Välitys oli yllättävän nopea ja mukana tulleen langallisen kauko-ohjaimen johto pidempi kuin jimnyssä olleen. Jatkuu.....
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Raajärveltä matka jatkui sitten viimeiseen ajopaikkaan Kairijoen eräkeskukseen. Kairijoen ympäristössä ajettiinkin sitten kaksi viimeistä ajopäivää. Pääsimme tosin osallistumaan vain toiseen päivään sillä toinen päivä meni korjausten merkeissä.
Pakoputki nimittäin oli alkanut vuotamaan niin, että kabiiniin pääsi pakokaasua. Pakoputkea korjaillessa huomattiin pieni vuoto vesiletkussa. Näitä korjaillessa kuluikin sitten viimeinen ajopäivä meidän osalta. Saatuamme korjattua auton ajokuntoon päätimme vielä käydä läheisen Niekka-tunturin laella ennen pitkää kotimatkaa kohti pääkaupunkiseutua. ![]()
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Palattuamme kotiin meni jonkin aikaa tekemättä mitään. Tämän jälkeen olikin sitten taas vähän huoltoa edessä. Paluumatkalla Kairijoelta oli toinen kardaanin ristinivel pitämään ääntä ja kolisemaan. Aika oli näemmä tehnyt tehtävänsä ja ristikko oli tullut tiensä päähän...kuten alla olevasta kuvasta voi nähdä.
![]() Samalla kun kardaani oli irti päätimme vaihtaa jakolaatikon välitykset hitaammiksi. Homma onnistui melko helpolla hyvien ohjeiden ansiosta. Lopputulos oli enemmän kuin hyvä. Hidas ykkönen on ehkä jopa liiankin hidas 235/75:lle. Kävin kokeilemassa uusia välityksia melko pian asennuksen jälkeen punkalla ja ajojen jälkeen hymy oli korvissa. Voima ei loppunut kertaakaan kesken ja alamäessä vauhti ei päässyt vanhaan tapaan kasvamaan liikaa. ![]() jatkuu...
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Syksyn pimeiden myötä autoon viriteltiin työvaloja katolle...tietenkin vain metsäkäyttöön. Valot ovat puuilon halpis Ledvaloja. Ledejä on viisi per valaisin. Eihän niillä kuuhun mennä, mutta ensimmäisten kokeilujen perusteella riittävästi. Tosin eihän valoa koskaan voi liikaa olla... ![]() Valot on kytketty tomimaan pareittain eli etu ja takapää erikseen. Kytkimet sijoitettiin koelautaa keskeiselle paikalle. Jatkuu...
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Talvi kuluikin sitten lähinnä ajellessa ja odotellessa kevättä.
![]() ...Jatkuu...
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki sj413 ** | ¤Offi-Osku¤ | Maasturiprojektit | 731 | 05.11.2011 23:29 |
Myyty suzuki SJ413 -85 | code86 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 10.09.2011 13:53 |
Myydään Suzuki SJ413, vm. 87 | kkaju | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 27.10.2008 19:16 |
Myyty SUZUKI SJ413 LWB x 2,5 | LaaLaa | O/M/V Ajoneuvot | 26 | 18.07.2008 09:11 |
Suzuki sj413 takakardaani projekti kysymys? | BeGe | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.09.2005 10:57 |