Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.07.2012, 11:17
miilu:n Avatar
miilu miilu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Imatra
Viestit: 107
Perusasetus

Enempi patrolilla ajelleena 3kpl niitäkin ollut. uudempi vm90 Gr patukka mukava peli ajella, tehokkaampi kuin tuo vapari sd33.Nykyisessä vm 82 patrolissa verot muistaakseni on n.365€/vuosi. ja muistelisin että huoltoautona gr:ssä oli suurinpiirtein saman verran.Sitten taas gr:ssä joka on takapenkein on noin.900€ vuosi.

Omamielipiteeni että tuossa vapari sd33 varaosahinnat kohtuulliset kun vertaa tuohon Gr:n. Riipuen tietenkin tilaileeko sit netinsyövereistä. Mutta silloin kuin ajelin Gr:llä huomasin että monet varaosat oli marmoritiskillä halvempia kuin paikallisissa varaosaliikkeissä esim.uusi syyläri marmoritiskillä 560€/varaosa liikkeessä 664€

Näitä patrolleja jos vertailee toisiinsa niin onhan tuo Gr mukavampi kaikin puoli ajella ja on kitkalukkokin.Mutta itselläni on huomattavasti halvemmaks tullu ajella noilla hengettömillä sd33:lla.Ei ole ollut noita kansi ongelmia kuten Gr:ssä tuppas olemaan aluksi.....

__________________
Suzuki sj410
WUOKSI OFFROAD (GrgR)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.07.2012, 11:25
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

(pätkä) patrol kevyempi. hj 61 tehokkaampi + lukkoakselit. tosin saahan patrolliinkin vaikka hj:n akselit tai sit paineilma lukot ja varmasti myynnissä patrol jossa jo valmiiksi lukot. itellä jälkiahtettu sd33 pätkä ja kyllä tuo nyt ihan kivasti jaksaa liikkua 35 renkailla ja välitykset on tietenkin vaihdettu ja ylläri hj:n akseleilla. tosin viellä lukottomilla. Jos meinaa töissä kulkea ja ns jahti autoksi niin ei kannata kovin rakennettua kampetta hommata koska tuppaa nuo maantie ominaisuudet häviämään rakentelun myötä jos ei kokonaan niin ainakin melkein, mutta maltillisella tuunauksella molemmista saa oivan kamppeen on vähän maku asia sitten.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.07.2012, 11:35
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Maltillisella piristyksellä saa turbo patrollistakin ihan yhtä hyvin kulkevan ku hoojiistäkin. Ja patrolliin ei ainakaa minun ole koskaa murroksia/vetareita vaihdella. Paitsi yhteen missä oli tojon akselit. Eli ääni patrollille.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.07.2012, 11:44
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Patrolli jotenkin ahdas kapiini patroli.
Gr hyvät kyytit kun kierre vieterit kansivikaa vaan meinas ja hevoskopin vetämiseen korkeintaan soveltuu.
HJ 61 lukko akselit jaksaa vetää lavettia hyvin.


HJ 61 ostaisin jos noista pitäis valita uudelleen vielä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2012, 23:27
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Ja patrolliin ei ainakaa minun ole koskaa murroksia/vetareita vaihdella. Paitsi yhteen missä oli tojon akselit.
Villi offtopic veikkaus: patruunan etuakselissa ei ollu ikinä lukkoa?
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.07.2012, 00:00
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Villi offtopic veikkaus: patruunan etuakselissa ei ollu ikinä lukkoa?
Ei ollu, ei ole eikä ainakaan vielä tule. niin hyvin tuntu menevän ilman lukkojakin että vinssataan ennemmin ne kerrat kun jumissa ollaan. On se halvempaa ku murroksen/vetarin vaihto.. Ja nopeempaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.07.2012, 12:45
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Käyttöautona oli GR patukka, ja mukavuuspuolelta sanoisin, että se kuskin penkki on säälittävän ahdas johtuen siitä, että vaihteistotunneli on niin järkyttävän korkealla, ja koko loota on muutenkin suunniteltu varmaan alun perin oikeankätiselle ohjaukselle, kun ei siellä ihan valtavasti ole jalkatilaa? Ja on se sisältä muutenkin pienempi. Ja ainetta vei jota kuinkin saman verran mun ajoilla kun HJ-61 suoraruiskutuskoneella, paitsi että GR:ssä on pienempi tankki (70 litraa?). Tykkäsin kuitenkin niistä sivusuunnassa aukeavista takaovista, ei tarvii talvella kikkailla kohmeisten pumppujen kanssa. Epäsuoraruiskutuskone = pitää hehkuttaa AINA. HJ-61:ssä lyhyt imuilman lämmittimen hehkutus -10C ja kylmemmissä lämpötiloissa, ja 4,5kW starttimoottori, rivipumpun automaattinen pakkosyöttö ja suoraruiskutus. Se vaan toimii. Ja käyntiääni on karumpi.

GR:lle kanssa pisteet tosta lämmöstä. Siinä tulee nopeesti hiki, mutta on ne koneen massat ja nestemäärätkin paljon pienemmän. Eikä sekään kone tykkää lyhyestä nurkka-ajosta talvella yhtään enempää, kuin mikään muukaan.

Patroolit taitaa olla paaaljon edullisempia hankintahinnaltaan (saa kohtuu kiiltävän ja 5-6v uudemman GR:n), hoojiit taas hinnoiltaan täysin mielivaltaisia ja niissä on 99% varmuudella jonkun omia sähkö/muita räpellyksiä, mitä saa itse parannella.

Parempi, kun käyt ite ajamassa ja vertailemassa tunnelmaa. Molemmat on paljon harrastettuja autoja, osia, tietoa ja apuja löytyy hyvin. Eikä mitään autoa kannata ostaa kiireellä tai ainakaan syvällisesti selvittämättä noita tyypillisiä vikapaikkoja. Ja riippuu, että miten tavanomainen käyttöauto siitä pitäis tulla. (Voishan tähän lisätä, että neljä litraa on enemmän kuin 2,8, mutta se on sivuseikka.)

Niin ja GR:rä oli kyllä paljon kuluneemman oloinen 500tkm ajettuna noin niin kuin teknisesti, mutta kun uusiakaan ei enään tehdä... Ja ehkä mulla oli vaan raiskatumpi yksilö, ja kaikki oli taas käyttäjän syytä.

Ja muutenkin, jos ajaa vanhalla autolla, pitää omistaa vähintään 2 autoa
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.07.2012, 10:06
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Ota se kummasta löydät ensin mieleisen. Tuntuu, et parempi kuntoisen datsunin saisit halvemmalla johtunee osin lukkoakseleiden puutteesta ja niiden huonomman saatavuuden takia.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj60 vai patrol 160?? maasturimies Tekniikka & Jutustelu 29 08.01.2012 11:23
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) Juuz O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.07.2010 12:13
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! Karvanaama O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2009 23:29
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr perse arska O/M/V Ajoneuvot 2 19.09.2009 06:27
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia Ahma O/M/V Muut 14 26.07.2004 20:19


Sivu luotu: 22:23 (GMT +2).