![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Enempi patrolilla ajelleena 3kpl niitäkin ollut. uudempi vm90 Gr patukka mukava peli ajella, tehokkaampi kuin tuo vapari sd33.Nykyisessä vm 82 patrolissa verot muistaakseni on n.365€/vuosi. ja muistelisin että huoltoautona gr:ssä oli suurinpiirtein saman verran.Sitten taas gr:ssä joka on takapenkein on noin.900€ vuosi. ![]() Omamielipiteeni että tuossa vapari sd33 varaosahinnat kohtuulliset kun vertaa tuohon Gr:n. Riipuen tietenkin tilaileeko sit netinsyövereistä. Mutta silloin kuin ajelin Gr:llä huomasin että monet varaosat oli marmoritiskillä halvempia kuin paikallisissa varaosaliikkeissä esim.uusi syyläri marmoritiskillä 560€/varaosa liikkeessä 664€ ![]() Näitä patrolleja jos vertailee toisiinsa niin onhan tuo Gr mukavampi kaikin puoli ajella ja on kitkalukkokin.Mutta itselläni on huomattavasti halvemmaks tullu ajella noilla hengettömillä sd33:lla.Ei ole ollut noita kansi ongelmia kuten Gr:ssä tuppas olemaan aluksi..... ![]()
__________________
Suzuki sj410 WUOKSI OFFROAD (GrgR) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
(pätkä) patrol kevyempi. hj 61 tehokkaampi + lukkoakselit. tosin saahan patrolliinkin vaikka hj:n akselit tai sit paineilma lukot ja varmasti myynnissä patrol jossa jo valmiiksi lukot. itellä jälkiahtettu sd33 pätkä ja kyllä tuo nyt ihan kivasti jaksaa liikkua 35 renkailla ja välitykset on tietenkin vaihdettu ja ylläri hj:n akseleilla. tosin viellä lukottomilla. Jos meinaa töissä kulkea ja ns jahti autoksi niin ei kannata kovin rakennettua kampetta hommata koska tuppaa nuo maantie ominaisuudet häviämään rakentelun myötä jos ei kokonaan niin ainakin melkein, mutta maltillisella tuunauksella molemmista saa oivan kamppeen on vähän maku asia sitten.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Maltillisella piristyksellä saa turbo patrollistakin ihan yhtä hyvin kulkevan ku hoojiistäkin. Ja patrolliin ei ainakaa minun ole koskaa murroksia/vetareita vaihdella. Paitsi yhteen missä oli tojon akselit. Eli ääni patrollille.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Patrolli jotenkin ahdas kapiini patroli.
Gr hyvät kyytit kun kierre vieterit kansivikaa vaan meinas ja hevoskopin vetämiseen korkeintaan soveltuu. HJ 61 lukko akselit jaksaa vetää lavettia hyvin. HJ 61 ostaisin jos noista pitäis valita uudelleen vielä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Villi offtopic veikkaus: patruunan etuakselissa ei ollu ikinä lukkoa?
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Käyttöautona oli GR patukka, ja mukavuuspuolelta sanoisin, että se kuskin penkki on säälittävän ahdas johtuen siitä, että vaihteistotunneli on niin järkyttävän korkealla, ja koko loota on muutenkin suunniteltu varmaan alun perin oikeankätiselle ohjaukselle, kun ei siellä ihan valtavasti ole jalkatilaa? Ja on se sisältä muutenkin pienempi. Ja ainetta vei jota kuinkin saman verran mun ajoilla kun HJ-61 suoraruiskutuskoneella, paitsi että GR:ssä on pienempi tankki (70 litraa?). Tykkäsin kuitenkin niistä sivusuunnassa aukeavista takaovista, ei tarvii talvella kikkailla kohmeisten pumppujen kanssa. Epäsuoraruiskutuskone = pitää hehkuttaa AINA. HJ-61:ssä lyhyt imuilman lämmittimen hehkutus -10C ja kylmemmissä lämpötiloissa, ja 4,5kW starttimoottori, rivipumpun automaattinen pakkosyöttö ja suoraruiskutus. Se vaan toimii. Ja käyntiääni on karumpi.
GR:lle kanssa pisteet tosta lämmöstä. Siinä tulee nopeesti hiki, mutta on ne koneen massat ja nestemäärätkin paljon pienemmän. Eikä sekään kone tykkää lyhyestä nurkka-ajosta talvella yhtään enempää, kuin mikään muukaan. Patroolit taitaa olla paaaljon edullisempia hankintahinnaltaan (saa kohtuu kiiltävän ja 5-6v uudemman GR:n), hoojiit taas hinnoiltaan täysin mielivaltaisia ja niissä on 99% varmuudella jonkun omia sähkö/muita räpellyksiä, mitä saa itse parannella. Parempi, kun käyt ite ajamassa ja vertailemassa tunnelmaa. Molemmat on paljon harrastettuja autoja, osia, tietoa ja apuja löytyy hyvin. Eikä mitään autoa kannata ostaa kiireellä tai ainakaan syvällisesti selvittämättä noita tyypillisiä vikapaikkoja. Ja riippuu, että miten tavanomainen käyttöauto siitä pitäis tulla. (Voishan tähän lisätä, että neljä litraa on enemmän kuin 2,8, mutta se on sivuseikka.) Niin ja GR:rä oli kyllä paljon kuluneemman oloinen 500tkm ajettuna noin niin kuin teknisesti, mutta kun uusiakaan ei enään tehdä... Ja ehkä mulla oli vaan raiskatumpi yksilö, ja kaikki oli taas käyttäjän syytä. Ja muutenkin, jos ajaa vanhalla autolla, pitää omistaa vähintään 2 autoa ![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ota se kummasta löydät ensin mieleisen. Tuntuu, et parempi kuntoisen datsunin saisit halvemmalla johtunee osin lukkoakseleiden puutteesta ja niiden huonomman saatavuuden takia.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj60 vai patrol 160?? | maasturimies | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 08.01.2012 11:23 |
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) | Juuz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 25.07.2010 12:13 |
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! | Karvanaama | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2009 23:29 |
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr | perse arska | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 19.09.2009 06:27 |
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |