Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2012, 20:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

No, hitusen kyllä totta puhuen vitutti eka käynti kun sanoin mutterit kiristäväni samantien siinä nosturilla ja muutenkin oli tarvittavia varaosia & työkaluja kontissa että saa kaikki väljät alustasta/ ohjauksesta heti pois kun oli tosiaan suoraan pajalta leimalle ja varmasti jotain löystyy ja/ tai unohtunut kiristää. Tyhjän pissapojan olisi tietysti voinut itsekin muistaa täyttää, mutta se kuitenkin toimi ja surisi.. Valot toki ymmärrettävät, rikki mikä rikki - varsinkin se matkalle mystisesti tippunut etu- umpion lasi Tosin takasumari pelasi kotona, joku kontaktihäikkä siinä oli ja korjaantui kolmen sekunnin dremelin käytöllä.

Uusintakäynti menikin sitten silleen oikeassa hengessä, ja uudestaan löystyneen ohjauksen lukkomutterinkin sai kiristää ilman että tuli hylkyä.

edit: Niin juu, tulipa muuten nyt mieleen että kävinhän minä yhtä halpaa '96 Corollan- raatoa pari vuotta sitten koittamassa teillä leimalle. Silloin oli ihan kelvollinen palvelu. Corollassa oli tiedossa huonot päästöt, hain vikalapun ja kuukauden ajoaikaa - myin mustalaisille sen jälkeen hyvään hintaan kun alkoi olla leima lopussa

edit2: Joutuu muuten vielä pientä vianetsintää suorittamaan, joku mystinen kolahdus tulee vasemmalta puolelta terävään kuoppaan ajaessa. Mitään väljää ei ymmärrettävästi ole, ja minkään ei pitäisi ottaa mihinkään kiinni. Laitoin jo kypäräkamerankin keulaan ja pohjaan muutamaan eri paikkaan kiinni ja heitin testilenkkiä - mitään en löytänyt vielä. Toinen juttu, nyt kun ei enää taka- akseli pidä meteliä niin kuulee jakolodjusta tulevan jotain ihme hankausta, vissiin on sieltäkin joku laakeri tiensä päässä

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 12.07.2012 21:03
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2012, 13:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Jatkoin salapoliisintyötä ja alkoi kolinan aiheuttaja(t) selviämään. Panhardi otti aivan hitusen banjon kanteen kiinni. Siirsi panhardin korin päästä ylempään reikään mikä on 2cm korkeammalla. Samalla testasin vaikuttaako ohjaukseen - taisi osua vielä paremmin kohdalleen kuin aiemmassa asennossa.

Heitin testilenkin - vielä kolahtaa, mutta erilailla. Tuntui kyllä vähän ratissa -> ohjausta tutkimaan. Välivarren simpukan puolen pään lukkomjtteri hipaisee tietyssä asennossa ollessaan sisäänjoustossa raidetankoon. Kulmia kun kattoo, niin voisin tod. näk. vaihtaa sektorivarren XJ:n versioksi, mikä on 1" pienemmällä tiputuksella. Se korjaisi ongelman. Toinen vaihtoehto on erinäköinen raidetangonpää, missä ei ole mutkaa vaan olisi suora. Täytyy pohtia vaihtoehtoja..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.07.2012, 18:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Nyt kun on välityksillä tullut tarpeeksi kilsoja että on sisäänajettu, niin uskaltaa taas ajaa..

Sattui sopivasti maasturi viereen niin piti kokeilla.. Tuli todettua, että ihan ei pysynyt uuden 5.0 V8- rangen perässä kun kelasi mittariin reilu satasen verran (n.90km/h todellista). Piti oikein kattoa Rangen tiedot, niissä näkyy olevan reilu 500hv/ 625Nm, 0-100km/h 6,2s. Jäin siitä reilu autonmitan, joten kai täytyy todeta ettei tälläkään yleensä jalkoihin jää

Etuakselillekin tein vahvemman banjon kannen, samaa designia kuin takanakin. Ei pitäisi hajota sekään. Tuli muutama desi lisää öljytilavuutta, ja vähän ylemmäs täyttöaukko myös. Tulppa on vielä mallia kuminen, pitää käydä ostamassa hitsattava 7/8" putkikierreholkki, ja kaivaa jostain alkuperäinen täyttötulppa missä on magneetti.

Askarrellaan paskarrellaan:






Sitten vähän leikataan:



..ja taivuttamisen, liimaamisen, hiomisen ja maalauksen jälkeen näyttää paikallaan ollessaan tältä:

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 20.07.2012 18:58
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.07.2012, 14:52
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sattui sopivasti maasturi viereen niin piti kokeilla..
Ihan sydäntä lämmittää, kun ajattelen mikä hirveä pettymys Range-kuskilla pyöri päässään todetessaan ettei vanha Jeeppi jääkään ihan niin helposti taakse... Lienee Range jotenkin ahdettu peli, kun on noita vääntöjä aika reippaasti...?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.07.2012, 15:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Sen mukaiset tekstit oli peräluukussa että ruuvi siellä moottorin päällä nököttää kun olisi omassakin, niin olisi Range- kuskilla ollut ihmettelemistä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.07.2012, 21:27
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Bongasinko väärin, vai oliko vasen takakulma saanut kipiää?
T: Hitsaajankadun Penthousesaunan terassibongaaja.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.07.2012, 21:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Bongasinko väärin, vai oliko vasen takakulma saanut kipiää?
T: Hitsaajankadun Penthousesaunan terassibongaaja.
Ryntäsitkö edes saunasta äkkiä terassille kun kuului kasikoneen hörhötys?

Et bongannut väärin, tein viime talvena tuttavuutta yhden Kulmakorven männyn kanssa. Minä halusin mäkeä ylös, auto alas. Auton tahto voitti..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.07.2012, 22:55
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sen mukaiset tekstit oli peräluukussa että ruuvi siellä moottorin päällä nököttää kun olisi omassakin, niin olisi Range- kuskilla ollut ihmettelemistä
Onhan tuo Jeeppi luokkaa tonnin kevyempi, mutta tiesikö se Range-kuski ihan varmasti, että ajoitte kilpaa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.07.2012, 09:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Onhan tuo Jeeppi luokkaa tonnin kevyempi, mutta tiesikö se Range-kuski ihan varmasti, että ajoitte kilpaa?
Grandi on leimalla punnittu hieman vajaa 2100kg, Range on vajaa 2600kg. Kyllä se Range-kuski tiesi, sen verran sitä tuli kiusattua jo edellisissä valoissa ennen noita motarille lähteviä Jeeppifoorumilla oli sälli jolla samanlaisessa 5.9:ssä, myös 4.56 välityksillä oleva hieman korotetumpi ja 35" renkailla kellotti 1/4 maililla 0-60mph ajaksi 7s. Omilla 32" renkailla olettaisi olevan vikkelämpi

Toisaalta, tietää itse että Grandillä pääsee tarvittaessa rekan ohi maantiellä helposti, isoa kärryä jaksaa kiskoa ja metsässä riittää vääntöä ja ruutia etenemiseen. Ei tällä ole tarkoitus kisata ~15v uudempien tehohirmujen kanssa valoista - kunhan joskus pitää vähän kiusata ettei ihan nouse omistajilla hattuun
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 04:02 (GMT +2).