Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.07.2012, 13:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tuli tarkistettua jakoaskin öljyt, tuntui vähän pitävän ääntä. Öljyt piti olla vaihdettu 10tkm ennenkuin ostin auton eli 140tkm kohdalla, nyt on mittarissa 171tkm. Noi pitäisi kestää punaisena helposti 50-70tkm, ja tältä näytti ns.30tkm ajon jälkeen:




Metallihilettä ei ollut öljyissä käytännössä ollenkaan, eikä tyhjennys- ja täyttökorkkien magneeteissä myöskään. Se on hyvä asia. Öljyn väri on kyllä sellainen että en usko noita vaihdetun auton elinaikana ikinä jonkin verran oli myös valunut jostain ulos, vähemmän tuli pois kun meni tilalle.. Olisi pitänyt tarkistaa jo aiemmin.
Automaatin öljyt on vaihdettu, niistä on kuititkin ja öljyt on ok väriset ja hajuiset, mutta taidan vielä vaihtaa nekin jossain välissä samoin kuin filtterin.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.07.2012, 15:22
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuli tarkistettua jakoaskin öljyt, tuntui vähän pitävän ääntä. Öljyt piti olla vaihdettu 10tkm ennenkuin ostin auton eli 140tkm kohdalla, nyt on mittarissa 171tkm. Noi pitäisi kestää punaisena helposti 50-70tkm, ja tältä näytti ns.30tkm ajon jälkeen:




Metallihilettä ei ollut öljyissä käytännössä ollenkaan, eikä tyhjennys- ja täyttökorkkien magneeteissä myöskään. Se on hyvä asia. Öljyn väri on kyllä sellainen että en usko noita vaihdetun auton elinaikana ikinä jonkin verran oli myös valunut jostain ulos, vähemmän tuli pois kun meni tilalle.. Olisi pitänyt tarkistaa jo aiemmin.
Automaatin öljyt on vaihdettu, niistä on kuititkin ja öljyt on ok väriset ja hajuiset, mutta taidan vielä vaihtaa nekin jossain välissä samoin kuin filtterin.
noh.. emmätiä, sulla oli ne pitkät perät kummiskin ja sit voimanpaskaa... voihan se olla että öljyt on vaihdettu joskus, äkkiä ne mustuu jos pääsee luistaan / lämpiään, metallihiluahan tulee vasta sitten kun osat oikeasti ottaa kipeetä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.07.2012, 16:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
noh.. emmätiä, sulla oli ne pitkät perät kummiskin ja sit voimanpaskaa... voihan se olla että öljyt on vaihdettu joskus, äkkiä ne mustuu jos pääsee luistaan / lämpiään, metallihiluahan tulee vasta sitten kun osat oikeasti ottaa kipeetä.
No muttaku nää oli jakolaatikon ölpät, siellä jos jotain luistaisi niin kuuluisi kauhia hampaiden narske laatikon öljytkin kyllä syytä vaihtaa, nyt huomaa miten kevyesti kulkee tiheillä perillä.. taisi se jossain talviajossa joskus vähän valittaa toi tomaatti meinaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.07.2012, 22:06
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No muttaku nää oli jakolaatikon ölpät, siellä jos jotain luistaisi niin kuuluisi kauhia hampaiden narske laatikon öljytkin kyllä syytä vaihtaa, nyt huomaa miten kevyesti kulkee tiheillä perillä.. taisi se jossain talviajossa joskus vähän valittaa toi tomaatti meinaan.
no sitä viskoa ajattelin.. en vaan saanut taas artikuloitua...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.07.2012, 16:57
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Mustaa tai ruskeaa kuraa on kyllä nähty automaattilaatikoissa ennen lootan laukeamista, mutta että jakiksesta.... Oisko siitä visko laukeamassa? Ymmärtääkseni sielläkään ei ole mitään luistavia levyjä (jotka muuttaa kuluessaan punaisen värin esim. ruskeaksi), vaan se on kuin öljypumppu, joka haistelee akselien pyörintänopeuseroja ja pyrkii tietyllä sutimisen määrällä pitämään nopeuseron vakiona. Eihän sinne olis päässy vettä? Tai entä jos joku tumpelo on vaihtanut sinne perä- eikä tomaattiöljyä? No, kunhan arvailen.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.07.2012, 17:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tomaattimehut siellä kyllä oli, mikään muu liemi ei noin notkeaa ole ja kyllä siinä oikea aromi oli havaittavissa.

Visko on oma suljettu yksikkönsä jakoaskin häntäpäässä eikä se liity jakoaskin öljyihin mitenkään. Rikkoutuessan visko tulee kiinteämmäksi ja alkaa jyrkissä käännöissä kihnuttaa vastaan. Jos sieltä tulisi aineet ulos ei nopean puolen jatkuvalla nelivedolla etupää vetäisi ollenkaan.

Pirun vanhat öljyt vain, ei siinä kummempia
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.07.2012, 18:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Nyt on komeat läpät roikkumassa renkaiden takana, niin on leimasetä tyytyväinen. Mietin jos olisin piruillessani tehnyt sellaset amerikan- malliset melkein maassa asti roikkuvat

Nämä lähtee irti heti konttorin pihassa kun olen saanut auton ulos

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.07.2012, 20:02
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Tomaattimehut siellä kyllä oli, mikään muu liemi ei noin notkeaa ole ja kyllä siinä oikea aromi oli havaittavissa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Öljyt piti olla vaihdettu 10tkm ennenkuin ostin auton
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Pirun vanhat öljyt vain, ei siinä kummempia
Taisi siis olla pelkkiä myyntipuheita ne vaihdot tai sitten ei ollut tajunnut jakista ollenkaan ja tyrkännyt nesteet vain konehuoneen puolelta löytyviin reikiin.

Ei pitäs luottaa puheisiin, vaan aina tarkistaa. Ostin aikoinaan 904-laatikon "suoraan ajosta". Purettuani laatikon ihan harjoitusmielessä (sen takia, koska olin saanut sattumalta myös luistavan 999-askin, jonka halusin laittaa sen paremman kestävyyden takia kuntoon), niin siitä oli etupannan kiristysruuvi löysällä, panta kokonaan irti ja poikittain sen jarrupinnassa pahat rummun jättämät jäljet. Loota ei siis mitenkään voinut toimia kunnolla! Vielä vuosia myöhemmin myyjä väitti kivenkovaan, että aski oli "suoraan ajosta". My ass!

Toivottavasti sulla loota toimii nyt paremmin ja äänet lakkasi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.07.2012, 14:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Nyt on leima paperissa, eli vihoin saa taas ajaa. Harmi että lauantaina on työvuoro, muuten olisin lähtenyt Kulmakorpeen testaamaan muutosten toimivuutta metsäoloissa. No, ensi kerralla sitten.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
no sitä viskoa ajattelin.. en vaan saanut taas artikuloitua...
Juu ei se visko vaikuta tosiaan noihin öljyihin millään, ja mekaanisesti tämä kuitenkin lukitsee hitaalla puolella että ei mene viskon kautta voima etuakselille silloin ja takapää on muutenkin "yhtä puuta" -> ei polta viskoa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Taisi siis olla pelkkiä myyntipuheita ne vaihdot tai sitten ei ollut tajunnut jakista ollenkaan ja tyrkännyt nesteet vain konehuoneen puolelta löytyviin reikiin.

Ei pitäs luottaa puheisiin, vaan aina tarkistaa. Ostin aikoinaan 904-laatikon "suoraan ajosta".

Toivottavasti sulla loota toimii nyt paremmin ja äänet lakkasi.
Juu, kyllä sieltä muut öljyt oli oikeastikin vaihdettu akseleita myöten ja lootassakin uusi suodatin. Mutta jakolaatikko oli unohtunut tai "unohtunut".

Onneksi ATF:n puhdistavuusominaisuudet toimii aika pitkään vaikka öljyt olisi huonotkin, ja myös voitelee ainakin jossain määrin. Lisäksi ei tuo jakoaski ole ihan älyttömän herkkä kuitenkaan kulahtamaan kunhan öljyä vain on jokseenkin riittävästi. Hyvin se tuntuu toimivan ja äänikin pikkuisen väheni.

Seuraavaksi pitäisi päivittää vetarit, lyhyen puolen etuvetari on aika lopussa (CV- nivelessä pirusti väljää) ja en muutenkaan oikein ole noitten CV- tyyppisten vetareiden ystävä tuolla rakenteella kuin nyt on. Jossain välissä täytyy cromo- vetarit hommata. Sitten joskus kun on rikas, niin eteen ja taakse tulee kunnon bumpstopit (Kingit, Foxit tai sitten JKS:n korkeussäädettävät korotuspalat + airbumpit). Mutta se on sitten joskus, aikaisintaan syksyllä tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.07.2012, 21:05
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Seuraavaksi pitäisi päivittää vetarit...

Jossain välissä täytyy cromo- vetarit hommata.
Mites Karpiolat? Nehän tekee "vaikka mitä". Kun Jeepin cromo-vetarit kuuluu olevan heikompia kuin Toyotan vakiovetarit, niin eikös sitä kannata silloin teetättää kerralla semmoset että kanssa kestää?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 02:39 (GMT +2).